Хронология на пътните „подвизи“ на НСО

Последна промяна на 13 септември 2012 в 18:29 4362 6

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

Както се оказа вчера, скоро може да се наложи редовите шофьори да плащат до 300 лева глоба, ако „попречат“ на профучаващ правителствен кортеж.

Съвременната история обаче познава редица случаи на инциденти с автомобили на НСО, а участвалите в тях са извадили своеобразен късмет, че са се разминали „само“ с шамари, порицание, щети или наранявания.

Ако бъде приет въпросният закон, вече освен че евентуалните ударени от НСО нашенци ще трябва да се оправят с щетите, те ще вадят и допълнителни 80 до 300 лева от джоба си.

Миналата година бяха публикувани дании, според които за половин година катастрофите с коли на НСО са 17, като само в 3 от тях вината е на неин служител. За 2010 г. пък възникналите инциденти с държавни автомобили са 23, гласят официалните данни.

Шофьорите задължително трябва да си отварят широко очите, защото на ден по републиканските и градските пътища излизат минимум по 100 автомобила на НСО, а както се оказва, вината рядко се приписва на тях. 

20.06.2012 г.:

Автомобил на НСО отнася линейка на кръстовището на столичните булеварди "Дондуков" и "Левски". Колата на Бърза помощ се обръща, като по чудо няма пострадали – в нея са само шофьорът и лекар, отиващи на адрес на пациент. Шофьорът на НСО обяснява, че минал на зелено, но не е видял и чул сигналите на линейката. 

25.10.2011 г.:

Около 20 ч. на кръстовището на булевардите „Никола Вапцаров" и „Черни връх" в столицата се удрят автомобил на НСО и „Фолксваген Туарег“. Според официалната версия правителствената кола е стояла на светофара и е чакала зелена светлина, когато „Фолксваген“-ът се забил в задницата й. 

20.06.2011 г.:

Точно година преди най-скорошния инцидент кола на НСО се разминава на косъм от помитането на пресичаща по пешеходна пътека жена на ъгъла на столичните улици „Г.С. Раковски“ и „Иван Вазов“.

За да избегне този инцидент, автомобилът от администрацията на президента се забива в кола малко преди зебрата. Удареният автомобил е спрял преди пътеката, за да направи път на жената да пресече. Според минувачката правителственият автомобил въобще не е имал намерение да спре и само наличието на друга кола е спасило живота й. Тя твърди и че административното превозно средство не е било с включени светлини.

"Не отричам вината си - не спрях навреме, но нямаше никаква опасност. Даже помолих да не местим колите, за да се види, че беше далеч от пешеходната пътека", заявява тогава шофьорът на „бързащата“ кола. Той подчертава и че „трябва да се види статистиката колко катастрофи с коли на НСО стават на ден в София и колко с други автомобили“. Целта на задачата е „да не се драматизира“. 

15.02.2011 г.:

Кола на НСО с премиера Бойко Борисов и вътрешния министър Цветан Цветанов се блъска в друг автомобил край Годеч. Шофьорът на цивилния автомобил Даниел Станиславов разказва, че водещата кола от кортежа се е движела с висока скорост в неговото платно.

От НСО обаче твърдят, че пилотната кола е била с включена специална сигнализация и не се е движила с прекалено висока скорост. 

21.01.2011 г.:

Заради неправилно изпреварване от страна на кортежа на Бойко Борисов на път за Плевен от пътя изхвърча автомобил на жена. Тя се е разминала без наранявания, но по думите й полицията в Плевен е отказала да опише щетите по колата й. 

30.09.2010 г.:

Служител на НСО блъска с колата си полицай, спрял за рутинна проверка друг шофьор. Инцидентът става в локалното платно на булевард "Цариградско шосе" в столичния квартал "Младост". 28-годишният полицай Ангел Ангелов спрял за рутинна проверка шофьор на лек автомобил "Фолксваген Голф". Униформеният тъкмо взимал документите на водача, когато друга кола се удря първо в спряната за проверка, а след това връхлита върху него.
От удара служителят на реда изхвърча и пада на пътното платно. Колегата му от автопатрула веднага вика линейка, която да откара ранения в Окръжна болница. Директорът на Националната служба за охрана Димитър Димитров обяснява, че Михайлов е служител от охраната на резиденция "Бояна", но когато е станал инцидентът, е бил в почивка. Той се е движил с частен, а не със служебен автомобил.
"Не е забелязал полицая. Служителят на НСО е закачил леко колата и доколкото аз знам, с огледалото е закачил полицая. Полицаят е натъртен. Служителят е бил в болницата при полицая докъм 1,00 часа. След това се е прибрал. Днес трябва да е на работа", казва Димитров пред "Фокус". 

24.09.2010 г.:
Кортежът на президента Георги Първанов минава през насрещното платно при разклона за ловешкото село Малиново. За да избегне сблъсък, бус, пътуващ в обратната посока, отбива и се блъска в мантинелата, след което се завърта и се стоварва върху предницата на преминавата „Тойота“.

От пресслужбата на държавния глава тогава заявиха, че три коли са карали в насрещното движение. Втората кола тръгнала да изпреварва, но когато е видяла кортежа на президента отсреща, се е върнала назад и е ударила задната кола. 

14.04.2010 г.:

Автомобил на НСО, в който пътува военният министър Аню Ангелов, катастрофира на столичния булевард „България“. При катастрофата е ранено 4-годишно дете, което било в другата кола - джип, управляван от баща му. При удара момчето си прехапва езика. Военният министър, който е закаран заедно с детето в Правителствена болница, е изписан с охлузвания, като такива има и детето.
„Инцидентът стана, докато четях едни документи“, заявява пред медиите министърът. „Не мога да кажа как се случи, не видях, усетих отдясно, че идва кола и неволно се предпазих, затова имам натъртване. Другата кола излезе откъм квартал "Борово" и се ударихме в средата на кръстовището", добавя Ангелов.
Според очевидци автомобилът, марка "Мерцедес", на НСО е преминал на червено и се е сблъскал с джипа, който идвал от бул. "Тодор Каблешков" и минавал на зелен светофар, пише „Труд“.

15.08.2009 г.:

При село Приселци станава верижна катастрофа на три автомобила и мотоциклет, според чиито водачи причината е профучалият кортеж на министър-председателя Бойко Борисов. Според самия Борисов обаче инцидентът е възникнал цял час след преминаването на НСО. 

13.06.2007 г.:

Служител на НСО блъска с личния си автомобил жена с малко дете в столичния кв. "Свобода". Самият инцидентът е лек и няма пострадали, но след това шофьорът излязъл от колата и ударил няколко шамара на жената пред погледа на изумените минувачи. След това влязъл в колата си и изчезнал.

„Мина с много висока скорост. Бутна количката. Слиза той и седи. Аз не отричам, че го бутнах, а той ме удари. В този момент мъжът на моята приятелка, която също е майка с малко дете, ме защити. Има 15 свидетели, които видяха за какво става въпрос", разказва пострадалата пред БНР.

16.11.2002 г.:
42-годишният полк. Бачев от НСО загива при тежка катастрофа с пътнически автобус. Инцидентът става по време на неофициалната визита у нас на тогавашния президент на Македония Борис Трайковски. В катастрофата са ранени още двама служители от НСО.
16.10.2002 г.:
На автомагистрала „Хемус“ в посока Ботевград умират на място военният аташе и консулът на Унгария. Дипломатическият "Опел Зафира", който пътува към столицата, се завърта, след което се удря в мантинелата между платната. При удара унгарският военен аташе полк. Тибор Хеди и консулът Тамаш Гали-Хирлинг умират на място, а 56-годишният български шофьор Вълчо Вълчев, служител на НСО, оцелява без наранявания.
28.03.2002 г.:
Пиян служител на НСО ранява трима души в катастрофа пред входа на хотел "Принцес" в София. Кирил Василев профучава с висока скорост със служебния си "Хюндай" по бул. "Мария Луиза", блъска две таксита и се удря в дърво.

24.08.2001 г.:

„Мерцедес“ на НСО, който вози бившия вицепремиер Костадин Паскалев, убива на място 49-годишната Лиляна Яванджиева. Шофьорът на НСО се връщал от аерогарата, когато според неговите думи кола го засича странично. Шофьорът се опитал да избегне сблъсъка и рязко извил волана надясно. Движещият се с огромна скорост "Мерцедес" прелита през тревната площ в средата на шосето и се забива в движещата се насреща му кола.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.09 2012 в 01:56

Остава пак да го кръстят 5-то управление/УБО/ :)

14.09 2012 в 01:00

Кум ми, виден моторджия, е избутван от тея никаквици поне 5 пъти на банкета. Да ме глобяват, аз на мутри - път не правя!

14.09 2012 в 00:47

Нормално работят хората, просто не трябва да им се набутват глупави задължения.
А то ще стане като УБО-то, което пазеше Иван Костов. Когато жените раждаха в автобусите, понеже блокираха София за половин ден, докато Лицето се накани да мине.
Знайно е, че службите за охрана, и службите за контраразузнаване са различни неща. Оставете на секретните да си останат невидими, това е главното им оръжие. Глобите за ПТП са работа на КАТ, не на хората, които са си турили главите на друг дръвник.

13.09 2012 в 23:37

Добре за кво храните ?Я да видиме статистика на чуждестранните НСО-та пък после пак да пишем !

13.09 2012 в 19:05

Е няма що, много са ни "мъжки" момчетата от НСО. Само на мен ли ми прави впечатление, че повече от половината инциденти са станали откак Светиня Му е на власт? Супер-мега-мутренско поведение - облечено с власт!

13.09 2012 в 18:45

Бързат, бързат, бързат за поредната далавера... и затова стават тия неща.