Да си премерим магистралките

Последна промяна на 17 декември 2012 в 22:35 12140 35

Борисов и Станишев отново размениха остри реплики. Снимка: БГНЕС
Борисов и Станишев отново размениха остри реплики. Снимка: БГНЕС

Вече близо 4 години не минава ден, без Бойко да се похвали колко много магистрали е построил.

И почти всеки път Станишев рипа като ужилен и вика, че не е вярно - той е построил повече.

Понеже ни се виждаше много момчешка работа да си мерят магистралките, досега не си дадохме труд да вземем калкулатор и да сметнем, аджеба, на кой магистралата му е по-голяма.

Миналата седмица обаче техният сериозен и мрачен предшественик Иван Костов изпълзя от дълбините на дълбоко заблатената Синя идея и най-неочаквано се произнесе в полза на кръвния си червен враг.

Както добре е известно, Костов е виновен за всичко. Негов грях е, че ни подтикна да отворим калкулатора, макар да знаем, че когато две пораснали до премиери момчета си мерят нещо, големината му не се доказва с линийка и сметало, а с броя на феновете, които ръкопляскат на преувеличенията. 

И ето какво показа гадната математика: 

Двамата са наравно. Толкова наравно, че ни хрумна еретичната мисъл, че колкото и ленти да се прережат и менчета да се лиснат, българската икономика и пътна индустрия толкова си могат - по около 30 км на година. Горе-долу толкова е строил и бай Тошо (партиен ръководител на единия и работодател на другия). От 1973, когато е започната "Тракия", до 1980 г. е построена отсечката от София до Пловдив. Тя е около 150 км, което прави по около 22 км на година в доста по-тежкия терен през планината с голям тунел и виадукти.

Цялото крякане е за едни двайсетина километра, които и двамата искат да си припишат на своя сметка.

Ако смятаме асфалта така, както Станишев го смята, той е построил 127,7 км магистрали, а Бойко - 104,2.

Ако сметнем нещата по най-угодния за Бойко Борисов начин, се получава, че той е направил 131 км, а Сергей Станишев - 105,7.

Събрахме магистралите в табличка за по-голяма прегледност. Обясненията - след нея: магистралка по магистралка.

Магистрала Станишев Борисов
Тракия    
Оризово-Стара Загора 38,7  
Стара Загора - Нова Загора   31,8
Нова Загора - Ямбол   35,7
Ямбол - Зимница - (Карнобат)   10 (14,8)
Карнобат - Бургас  35,2  
Хемус    
 Шумен - Каспичан  12,8  
Марица    
 Харманли - Любимец  16,7(0)  13 (29,7)
 Люлин    
 София - Бучино  5,3 (0)  
 Бучино - Драгичево    13,7 (19)
 Струма    
 Драгичево - Долна Диканя  19  
 ОБЩО (ако смятаме като Станишев)   127,7  104,2
 ОБЩО (ако смятаме като Бойко) 105,7  131

 При магистрала "Тракия" е безспорно, че по времето на Тройната коалиция са построени лотовете Оризово - Стара Загора (38,7 км) и Карнобат-Бургас (35,2 км) или общо 73,9 километра.

Безспорно е, че в мандата на Бойко Борисов и ГЕРБ са построени лотовете Стара Загора - Нова Загора (31,8 км) и Нова Загора - Ямбол (35,7 км), както и отсечката Ямбол - Зимница, от която в момента са построени 10 км, но още 4,8 км са почти готови. Така на сметката на Бойко за "Тракия" можем с чиста съвест да запишем 77,5 км, а с мъничко замижаване 82,3 км.

За магистрала "Хемус" спор няма. Тройната коалиция направи едни 12,8 км при Шумен и толкова.

Сега ГЕРБ се кани да прави едни 8 км между околовръстното на София и село Яна, но нещата са много далеч от рязането на ленти.

Да минем на "Струма", която трябваше да бъде открита за Олимпиадата в Атина. Не беше уточнено за коя, но в Атина има олимпиади през около 100 години, така че не остана много. Та един 19-километров участък между Драгичево и Долна Диканя успя да се сдобие с асфалт по времето на Станишев и му дава основания да си го припише на свое име. Наистина - враговете му могат да кажат, че това не е магистрала, а скоростен път, но досега не се е намерил човекът, който да обясни каква е разликата в пътя от двете страни на Драгичево, че единият наричаме магистрала, а другият - не.

И като казахме "Люлин" - ето откъде блика голямата страст при меренето на магистрали. Точно преди изборите през 2009 г., кото загуби катастрофално, БСП официално обяви, че първите 5,3 километра от магистрала "Люлин" са готови. Е, еврокомисарката Данута Хюбнер не мислеше така и не дойде за откриването, но факт е, че път имаше и беше асфалтиран. Това не попречи на Борисов да го открие втори път.

Другият спор в меренето не е толкова известен, но от него идва голямата разлика. Станишев откри 16,7 км от магистрала "Марица". Бойко установи, че не са асфалтирани добре и ги преасфалтира. Така според едната сметка на Станишев се полагат 16,7, а на Бойко 13 км от магистрала "Марица". Според другата - всичките 29,7 км са си на Борисов.

Единият е управлявал 48 месеца. Другият - вече 41 месеца. 

Но се чудя какво сме захванали с тая математика. Народът добре го е казал: Не е важно какво яйце ще снесеш, а как ще го окрякаш.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

23.02 2013 в 23:08

Боби Злоби, ти си манипулатор и те очаква шлайф на задна прашка.

18.01 2013 в 01:29

кави магистрали са направили тез "Строители на съвременна България"- няма едни нормален паркинг. Обиколил съм Европа и не съм видял по магистрала толкова зле и липсващи паркинги. Те си баламунтят и си гледат далаверата а народа като гладно куче гледа нагоре и чака заповеди...срамота!

06.01 2013 в 12:59

Навсякъде където пътувам всички пътища са оправени и то от това правителство. Факт е. Бойко няма добро ПР , защото не показват селските пътища, пътищата в районите с по-малко население- и там всичко е обновено и асфалтирано от това правителство. Друг е въпросът, че и това правителство не става. Но това, което е направено не може да се отрече. А защо не коментирате относно Шипка и Беклемето. Бургас- Резово, селските райони ? Даже и да преманете Прохода на Републиката от сметката - това, което остава направено е много.

25.12 2012 в 22:18

ЖИВ да си ни бате Боко!

Господ здраве да ти дава,
да строиш и да откриваш
родните ни магистрали,
ленти в джоба си да свиваш.

Да летиш със вертолети,
като четата бенковска,
към поредните банкети
и очакваната в евро вноска.

Жив да си ни бате Боко!...
да откриваш и градини,
що'т са много плодовити
мургавите ни роднини.

Нека рейтинга ти звезден
с теб да литне в небесата
и ако е рекъл "оня"
да повториш и мандата.

Аз за мене искам малко...
магистрала до Калотина,
с мръсна газ за се "изтрия"
от държавата, Ви, смотана!

25.12 2012 в 18:01

Значи по магистрали са равни, но по останалите републикански пътища Станишев води с пъти

25.12 2012 в 17:55

Абе те сичките балони на ТИКВУНЯ ша се боцнат, ама ша е късно за народец и държава

24.12 2012 в 15:30

Ало, Поповица, Яна и прочие... Ако някой е плиткоумен и взема гюрултията за свършена работа, значи не трябва нормалният човек да се занимава с него. В случая, понеже простотията има дамски адрес, трябва да проявя уважение и да кажа: В целия свят управниците се избират от обществото, за да работят в негов интерес, т.е. да създават условия за повишаване на доходите му, да бранят и разширяват свободите му, да опазват живота и правят достъпни здравеопазването и образованието му, да водят национално изгодна политика във вътрешен и външен план. Питам ви, двечките, ако не сте едно и също явление, кое от казаното по-горе го има през тези почти четири години?! И ако го няма, тази шумотевина и лентички на едни, явно неграмотни, но нахални субекти, не е ли пушилка за по-тъпите от тях?!

22.12 2012 в 22:11

Бре, бре, бре. Тази статия май я е писал някой малоумен!
Оризово-Стара Загора и Карнобат – Бургас ги почна царя. И то две години и половина преди Станишев да дойде на власт.
Шумен – Каспичан - този участък е пуснат в експлоатация 3 месеца след като Станишев идва на власт. От кога почнаха да ги строят магистралите за 3 месеца???
Харманли – Любимец - Станишев го откри и се оказа че е без износващ пласт асфалтобетон. Първа копка на Марица дава още Иван Костов в далечната 2000 година. От тогава до 16 май 2007 когато Асен Гагаузов открива участъкът Харманли - Любимец (16.66 км) минават 7 години и се извъртат 3 правителства.
Всичко което открива Станишев не е почнато от него, а от правителствата преди него. За разлика от него ББ има 77 километра които той стартира и той ги откри. Догодина очакваме да приключат още поне 3 отсечки и то преди да му е изтекъл мандата.

22.12 2012 в 20:49

Не им обръщайте внимание!!България става все по добро място за живеене!!Да като махнем мързеливите роми и немалко българи такива ..сметката ще излезе точна!!Иначе всичко е бла-бла на синьочервени функционери!!Вярно е ..тежко е ..но е криза!!И не само при нас!!И не е нужно някой да е клакьор за за да гледа обективно на нещата!!Весели празници!!

22.12 2012 в 20:34

Ако се слуша телевизията на един селски олигарх и приближените му дс-сътрудници може и да сме на Марс!!!И понеже Генадий се опитва да ни сравнява с румънци ..македонци и сърби веднага ще го опонирам!!Генадий минавал ли си въобще границата с Румъния при Русе-Джурджу?Мини и ще видиш как половината мост откъм нашя страна е ремонтиран и лъснат а от към мамалигите е отврат!!Пътят за Букурещ който между впрочем е международен го строят вече не знам колко години и не му се вижда края/има разбира се участъци направени с европейски пари/!!Мини и виж какъв околовръстен път има Букурещ...ще ти хвръкне бомбето!!Такава пародия на път е че нямам думи!!Така прехвалените им магистрали повечето не са нищо повече от скоростни шосета които приминават през 5 км от село в село!!И трябва да набиваш спирачки щото ония цигани по малко от 100 евро глоба не слагат!!Отиди им виж/на румънците/границите с Молдова и Украйна и тогава говори!!Да с унгарците са партия ..затова там пътищата са добри а и стигат по бързо до централна Европа!!Миналата зима нарочно не чистиха пътя с България/щото не ги вълнуваше/и ми се наложи да пътувам до Украйна през Белград и Будапеща!!Това е с прехвалените румънци.Да кажеш че магистралата от Белград до Ниш че е супер е просто смещно и при това е платена!!Жив калдъръм..както и до Хърватска!!А за Македония ..че имала пътища /боже опази/!!За Гърция и Турция съм съгласен...но има малка подрабност..там никога не е имало комунизъм!!Весели празници!!