Ексклузивно Мерките на кабинета: Вдигат пенсиите с 20%, отстъпки за горивата, 0% ДДС за хляба за 1 г., 9% - за парното

Да си премерим магистралките

Последна промяна на 17 декември 2012 в 22:35 14455 35

Борисов и Станишев отново размениха остри реплики. Снимка: БГНЕС
Борисов и Станишев отново размениха остри реплики. Снимка: БГНЕС

Вече близо 4 години не минава ден, без Бойко да се похвали колко много магистрали е построил.

И почти всеки път Станишев рипа като ужилен и вика, че не е вярно - той е построил повече.

Понеже ни се виждаше много момчешка работа да си мерят магистралките, досега не си дадохме труд да вземем калкулатор и да сметнем, аджеба, на кой магистралата му е по-голяма.

Миналата седмица обаче техният сериозен и мрачен предшественик Иван Костов изпълзя от дълбините на дълбоко заблатената Синя идея и най-неочаквано се произнесе в полза на кръвния си червен враг.

Както добре е известно, Костов е виновен за всичко. Негов грях е, че ни подтикна да отворим калкулатора, макар да знаем, че когато две пораснали до премиери момчета си мерят нещо, големината му не се доказва с линийка и сметало, а с броя на феновете, които ръкопляскат на преувеличенията. 

И ето какво показа гадната математика: 

Двамата са наравно. Толкова наравно, че ни хрумна еретичната мисъл, че колкото и ленти да се прережат и менчета да се лиснат, българската икономика и пътна индустрия толкова си могат - по около 30 км на година. Горе-долу толкова е строил и бай Тошо (партиен ръководител на единия и работодател на другия). От 1973, когато е започната "Тракия", до 1980 г. е построена отсечката от София до Пловдив. Тя е около 150 км, което прави по около 22 км на година в доста по-тежкия терен през планината с голям тунел и виадукти.

Цялото крякане е за едни двайсетина километра, които и двамата искат да си припишат на своя сметка.

Ако смятаме асфалта така, както Станишев го смята, той е построил 127,7 км магистрали, а Бойко - 104,2.

Ако сметнем нещата по най-угодния за Бойко Борисов начин, се получава, че той е направил 131 км, а Сергей Станишев - 105,7.

Събрахме магистралите в табличка за по-голяма прегледност. Обясненията - след нея: магистралка по магистралка.

Магистрала Станишев Борисов
Тракия    
Оризово-Стара Загора 38,7  
Стара Загора - Нова Загора   31,8
Нова Загора - Ямбол   35,7
Ямбол - Зимница - (Карнобат)   10 (14,8)
Карнобат - Бургас  35,2  
Хемус    
 Шумен - Каспичан  12,8  
Марица    
 Харманли - Любимец  16,7(0)  13 (29,7)
 Люлин    
 София - Бучино  5,3 (0)  
 Бучино - Драгичево    13,7 (19)
 Струма    
 Драгичево - Долна Диканя  19  
 ОБЩО (ако смятаме като Станишев)   127,7  104,2
 ОБЩО (ако смятаме като Бойко) 105,7  131

 При магистрала "Тракия" е безспорно, че по времето на Тройната коалиция са построени лотовете Оризово - Стара Загора (38,7 км) и Карнобат-Бургас (35,2 км) или общо 73,9 километра.

Безспорно е, че в мандата на Бойко Борисов и ГЕРБ са построени лотовете Стара Загора - Нова Загора (31,8 км) и Нова Загора - Ямбол (35,7 км), както и отсечката Ямбол - Зимница, от която в момента са построени 10 км, но още 4,8 км са почти готови. Така на сметката на Бойко за "Тракия" можем с чиста съвест да запишем 77,5 км, а с мъничко замижаване 82,3 км.

За магистрала "Хемус" спор няма. Тройната коалиция направи едни 12,8 км при Шумен и толкова.

Сега ГЕРБ се кани да прави едни 8 км между околовръстното на София и село Яна, но нещата са много далеч от рязането на ленти.

Да минем на "Струма", която трябваше да бъде открита за Олимпиадата в Атина. Не беше уточнено за коя, но в Атина има олимпиади през около 100 години, така че не остана много. Та един 19-километров участък между Драгичево и Долна Диканя успя да се сдобие с асфалт по времето на Станишев и му дава основания да си го припише на свое име. Наистина - враговете му могат да кажат, че това не е магистрала, а скоростен път, но досега не се е намерил човекът, който да обясни каква е разликата в пътя от двете страни на Драгичево, че единият наричаме магистрала, а другият - не.

И като казахме "Люлин" - ето откъде блика голямата страст при меренето на магистрали. Точно преди изборите през 2009 г., кото загуби катастрофално, БСП официално обяви, че първите 5,3 километра от магистрала "Люлин" са готови. Е, еврокомисарката Данута Хюбнер не мислеше така и не дойде за откриването, но факт е, че път имаше и беше асфалтиран. Това не попречи на Борисов да го открие втори път.

Другият спор в меренето не е толкова известен, но от него идва голямата разлика. Станишев откри 16,7 км от магистрала "Марица". Бойко установи, че не са асфалтирани добре и ги преасфалтира. Така според едната сметка на Станишев се полагат 16,7, а на Бойко 13 км от магистрала "Марица". Според другата - всичките 29,7 км са си на Борисов.

Единият е управлявал 48 месеца. Другият - вече 41 месеца. 

Но се чудя какво сме захванали с тая математика. Народът добре го е казал: Не е важно какво яйце ще снесеш, а как ще го окрякаш.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!