Quantcast

НЗОК ще пита по телефона близо 70 000 пациенти дали са доволни от лечението си

OFFNews Последна промяна на 04 ноември 2015 в 18:00 2800 5

Здравната каса ще звънне по телефона на близо 70 000 пациенти през следващата година, за да разбере дали са доволни от лечението си. 

Това става ясно от проект на наредба, която трябва да бъде приета, след като влязоха в сила промените в Закона за здравното осигуряване. Според промените болници и лекари ще бъдат санкционирани, ако пациентите им са системно недоволни от лечението. 

За 2016 г. са предвидени 69 620 интервюта с пациенти на 337 лечебни заведения, които са сключили договор с Касата. Интервютата ще са на базата на представителна извадка, като ще обхващат случайно избрани пациенти на болници, лаборатории, общопрактикуващи лекари и специалисти. Хората ще бъдат интервюирани, след като вече са си вкъщи.

Проучването ще е разделено в четири групи – медицинската документация и данните за състоянието и лечението, качеството на медицинската помощ, дейностите по лечението и допълнителните плащания, които пациентите са направили.

Пациентите ще трябва да оценяват по скала от 1 до 10 различни твърдения, които да покажат дали са доволни от лечението си, дали са му искани допълнителни плащания, дали е получил необходимото внимание и др. На въпросите от основния въпросник ще отговарят всички потърсени пациенти.

Предвиден е и допълнителен въпросник, който ще е свързан с получаването на информирано съгласие, за дискриминация, защитата на личните данни и др. На въпросите от допълнителния въпросник ще отговарят 10% от участващите в проучването, като резултатите от него служат за изготвяне на препоръки от НЗОК към лечебните заведения.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.11 2015 в 21:46

И като ги питат какво?После? Все едно не са наясно с нещата, щяли да ги питат..много ме е яд на тази неефективност, пилеене на ресурси и време, най ги бива да симулират дейност.

04.11 2015 в 19:31

а сметката за телефона кой ще плати ?

04.11 2015 в 18:59

ква друга тъпотия да излезе от министерство с главен секретар комунист и царист, председател на борда на голяма столична болница и специалист по всичко.. и вечната Амбър ше му завиди на тоя "реформатор" в овча кожа

04.11 2015 в 18:24

НЗОК ще промоцира въпросниците с допълнителен талон с моментни награди.
10 Първи нагриди - операция в реномирана немска клиника. Например тази, в която ходи веждичката сега предната седмица.
20 Втори награди - пълни профилактични прегледи за 3 години.
5- Трети награди - уикенд в СПА-БАЛНЕОЛЕБЕН-УЛТРАОЛИНКЛУЗИВ ЦЕНТЪР от веригата на маринела да речем.
И една ГОЛЯМА награда - животоспасяваща онкооперация в истанбулска клиника.

04.11 2015 в 18:18

Това става ясно от проект на наредба, която трябва да бъде приета,


За да се случи това, гражданите трябва да оставят телефон за обратна връзка. Или те по водосточната тръба ще им звънят? А може би ще пращат нарочни анкетьори да посещават адреса на боледувалия?
Борба с безработицата, така ли?

Петър поне е на бело. Тия от НЗОК-то не моа ги разбера!