НЗОК ще пита по телефона близо 70 000 пациенти дали са доволни от лечението си

OFFNews 04 ноември 2015 в 18:00 3528 5

Здравната каса ще звънне по телефона на близо 70 000 пациенти през следващата година, за да разбере дали са доволни от лечението си. 

Това става ясно от проект на наредба, която трябва да бъде приета, след като влязоха в сила промените в Закона за здравното осигуряване. Според промените болници и лекари ще бъдат санкционирани, ако пациентите им са системно недоволни от лечението. 

За 2016 г. са предвидени 69 620 интервюта с пациенти на 337 лечебни заведения, които са сключили договор с Касата. Интервютата ще са на базата на представителна извадка, като ще обхващат случайно избрани пациенти на болници, лаборатории, общопрактикуващи лекари и специалисти. Хората ще бъдат интервюирани, след като вече са си вкъщи.

Проучването ще е разделено в четири групи – медицинската документация и данните за състоянието и лечението, качеството на медицинската помощ, дейностите по лечението и допълнителните плащания, които пациентите са направили.

Пациентите ще трябва да оценяват по скала от 1 до 10 различни твърдения, които да покажат дали са доволни от лечението си, дали са му искани допълнителни плащания, дали е получил необходимото внимание и др. На въпросите от основния въпросник ще отговарят всички потърсени пациенти.

Предвиден е и допълнителен въпросник, който ще е свързан с получаването на информирано съгласие, за дискриминация, защитата на личните данни и др. На въпросите от допълнителния въпросник ще отговарят 10% от участващите в проучването, като резултатите от него служат за изготвяне на препоръки от НЗОК към лечебните заведения.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице