Quantcast

Държавата дава над 5,5 млн. лева за реклама на туризма

Очакват се по-малко руснаци и украинци през 2015 г.

Симона Костадинова Последна промяна на 20 януари 2015 в 18:44 1979 3

Снимка OFFNews

Министърът на туризма Николина Ангелкова

5,5 милиона лева са средставата, които са отделени тази година за национална туристическа реклама.

Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на пресконференция, провела се след днешното заседание на Националния съвет по туризъм, което бе първото за годината.

Ангелкова представи и работния бюджет за реклама, като обясни за какво се предвижда да отидат средствата.

Тя обясни, че за анализ на профила на туристите от целеви пазари са предвидени 150 000 лв. За публични, медийни и други събития пък ще се дадат 310 000 лв., а за участие в туристически изложения - 1, 750 млн. лв.

Предвидени са и 1, 850 млн. лв. за информационни щандове в чужбина, както и 160 000 лв. за участие в национални туристически форуми.

За медийна реклама и промотиране на нови пазари в чужбина пък се очаква да бъдат дадени 350 000 лв. Отделени са и 610 000 лв. за поддръжка и развитие на официалния туристически уеб портал, за създаването на мобилни апликации и актуализиране на съдържанието за единен регистър на атракции.

За семинари и акции за насърчаване на продажби са предвидени 160 000 лв., а за изработка и разпространение на тематични филми и сувенири - 270 000 лв.

„Лятото на 2015 година ще бъде доста трудно. Очаква се спад на руските и украинските туристи, но ще се опитаме да компенсираме загубите", каза още Ангелкова.

Заради тази тенденция са стартирани спешни срещи с всички големи туроператори, които имат чартърни програми и така стане ясно какво очакват те от министерството.

"Ще се фокусираме и върху всички други пазари, които биха могли да компенсират загубата от руски и украински туристи. Русия и Украйна са ни важни и ще направим всичко възможно, за да намалим спада от туристи", поясни Ангелкова.

Основните ни целеви пазари са съседните ни държави - Турция, Гърция, Румъния, Македония и Сърбия, както и държави като Германия, Великобритания, Русия, Украйна, Полша.

Тя обясни, че страната ни ще има туристически аташета в Германия, Русия, Турция, Румъния. Ще има и още три, но все още не е ясно къде ще са.

Основната тема на днешния съвет е била националната програма за реклама за 2015 година, като освен това е бил направен и отчет на програмата за 2014 година. 

Участниците са се обединили около това, че културно-историческите маршрути трябва да бъдат водещи при промотирането на страната ни.

"В момента съвместно с Министерство на културата ще изчистим съдържанието на тези културно-исторически маршрути. До една седмица ще бъдат публикувани на сайта на Министерство на туризма и ние целево ще ги промотираме във всяка една национална борса, на която нашата страна ще участва", обясни Ангелкова.

Тя съобщи още, че се говори и с Министерство на външните работи да облекчи визовите процедури за руснаци и украинци. Освен това тя обясни, че ще пътува за Москва през февруари, за да направи всичко възможно да задържи интереса към страна ни.

Освен това на срещата е било решено страната ни да продължи целево да рекламира летния и зимния ни туризъм като различни продукти.

"Зимният ни туризъм привлича много по-висок клас туристи, в частност ски туризмът и голфът. Морският туризъм от своя страна е фокусиран върху масовия тип туристи", обясни Ангелкова.

Тя обясни, че имиджът, който се създава на летните ни курорти за алкохолен туризъм, не й харесва, но това зависи от начина, по който се рекламираме.

Ангелкова подчерта, че за пръв път националната програма за реклама се планира през януари месец, но обясни, че успоредно се подготвя и програмата за 2016 година, която ще бъде одобрена юни тази година.

"Искаме зимата да рекламираме лятото, а лятото - зимата", обясни министърът.

По време на Националния съвет по туризъм министерството е представило и концепцията си за туристическо райониране на страната, което по думите на Ангелкова се подготвя от повече от 50 години в различни формати. Тяхната цел е създаване на регионален маркетинг и по-тясна връзка между държавата и общините.

"Концепцията за туристическо райониране включва създаването на 9 туристически района. Към момента те са с географски наименования и предстои  да бъдат избрани маркетингови. Районите са Дунав, София, Стара планина, Рила-Пирин, Долината на розите, Родопи, Тракия, Северно и Южно Черноморие", обясни министърът.

Тя подчерта, че двата черноморски района ще бъдат рекламирани заедно, като Българско Черноморие, но ще има седалища и във Варна, и в Бургас. Освен това предстои създаването на организациите за управление на туристическите региони, защото по закон това са доброволни организации, които се състоят от минимум 4 общини и две туристически сдружения в един регион.

Ангелкова каза още, че ако всичко върви нормално, до края на този месец ще подпише заповед за създаване на 9-те туристически района.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.01 2015 в 23:44

На първия въпрос за сума 150 000 лв. отговарям:
- Това трябва да са:
1.1. Хора с пари.
1.2. Хора без особени претенции, както и очаквания, относно качеството на услугата за която си плащат.
1.3. Хора без избор.
1.4. Хора които:
а) изпитват силна носталгия към комунистическия режим;
б) изпитват задоволство от вида на разпадащите се плодове на комунистическия режим;
в) имат други нездрави влечения.

Можете да ми преведете парите на IBAN: 01002 02 00140014 04

20.01 2015 в 23:20

Това което рекламират има нужда от основен ремонт (като се почне от високите етажи).
А лъскавите частни хотели да се рекламират със собствени средства.

20.01 2015 в 21:52

Абе колко са те 5,5млн бре?!
Ами че само за ново лого на страната ни ще отидат къдя 2 - 2,5млн!
Е миналото лого глътна "само" 1,8млн.
Та малко са тия, това искам да кажа.
:)))))