eMAG Black Friday 2022: Рекорди за събитието от посещения през мобилни устройства и картови плащания

Поръчки на обща стойност над 58,5 млн. лв., с 2,6 млн. лв. повече от миналата година

OFFNews 21 ноември 2022 в 13:53 28896 0

Снимка eMAG

С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия в България, която тази година 78,7% от потенциалните клиенти посочиха онлайн канала като един от вземаните предвид за покупки от кампанията.*

По-висок отделен бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства и на картовите плащания са акцентите на изданието eMAG Black Friday за 2022 година.

В неговото десето юбилейно издание в България клиентите са направили поръчки на обща стойност 58,5 милиона лева, с 2,6 милиона повече от последното издание на кампанията. Поръчваните продукти са от различни категории, както от eMAG, така и от 1 816 Marketplace търговци на платформата, като сред най-популярните са мебели, стоки за дома и авто, следвани от продукти за деца, парфюми, лична грижа и козметика и, разбира се, – смартфони и малки домакински уреди.

Това издание на кампанията потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните оферти през деня и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарските си колички. Много от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.

От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, най-голям интерес са привлекли ваучери за кулинарни изживявания (188 поръчки), монети и благородни метали (поръчки на 79,4 г), ваучери за курсове за личностно развитие (40 поръчки).

Резултатите на кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България: консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства (81,76% спрямо 74,83% през 2021 г.) и на картовите плащания (26,91% спрямо 24,26% през 2021 г.).

36,85% от поръчките ще бъдат доставени до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции. Над 300 продукта, поръчани до 9 ч. в деня на кампанията със заявено място за доставка easybox в София, са били доставени още същия ден и над 12% от тях са били взети от клиентите още в деня, когато са ги поръчали.

"Тазгодишното издание на eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие на продуктови категории, добри оферти, различни методи за доставка и плащане. На eMAG Black Friday платформата имаше над 2,6 милиона посещения, като потребителите имаха избор от разнообразни продукти, осигурени за кампанията, а над 500 000 продукта, част от eMAG Black Friday, бяха с най-ниска цена на платформата за последната година.**

Над 11% са новите клиенти, направили поръчки – това е ясен показател за продължаващо повишаване на доверието в електронната търговия и на популярността на кампанията, в която можеше да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.

Водещи тенденции на eMAG Black Friday 2022:

• Една дестинация за различни видове покупки и разнообразяване на пазарската количка. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарската си количка;
• Потребителите са отделили средно 591 лв. за своите поръчки по време на eMAG Black Friday, увеличение със 161 лв. спрямо миналата година;
• Посещенията през мобилни устройства достигат най-високото си ниво до момента, съставлявайки 81,76% от общия брой посещения;
• Плащане с карта: 26,91% от поръчките са платени онлайн, най-големият процент до момента, тъй като повече клиенти предпочитат да използват лесен и безопасен начин на плащане.
• 36,85% от поръчките са били направени с доставка до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции

Акценти на eMAG Black Friday 2022:

• 1 095 поръчки, направени през първата минута на кампанията;
• „Златната секунда” – 9:01:02 ч. и 12:02:51 – по 82 броя продукти, поръчани за една секунда;
• „Златната минута” – 07:04 ч., 2 282 броя продукти, поръчани за една минута, с 656 броя повече от златната минута през 2021 г.
• Поръчан продукт с най-висока стойност: дрон DJI Mavic 3, 5.1K, Cine Premium Combo – 8 569,99 лв.;
• Най-разнообразната поръчка е направена от Марково и включва 44 броя продукти от 29 различни категории на обща стойност 1 167,62 лв.

Топ категории и брой продукти, поръчани от тях:

• Телевизори, Електроника, Фото, Гейминг – 22 848 бр.
• Смартфони, Таблети и Джаджи – 29 354 бр.
• Мебели, Продукти за дома и Авто – 64 448 бр.
• Малки електроуреди – 27 571 бр.
• Детски артикули – 50 661 бр.
• Парфюми, Лична грижа и Козметика – 40 138 бр.
• Лаптопи, IT продукти и Офис оборудване – 28 667 бр.
• Играчки – 19 484 бр.
• Големи електроуреди –21 123 бр.
• Мода и Спорт –19 241 бр.

*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.

**Важи за периода 1.01-18.11.2022 г. и не се отнася за продукти извън платформата emag.bg.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице