С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия в България, която тази година 78,7% от потенциалните клиенти посочиха онлайн канала като един от вземаните предвид за покупки от кампанията.*
По-висок отделен бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства и на картовите плащания са акцентите на изданието eMAG Black Friday за 2022 година.
В неговото десето юбилейно издание в България клиентите са направили поръчки на обща стойност 58,5 милиона лева, с 2,6 милиона повече от последното издание на кампанията. Поръчваните продукти са от различни категории, както от eMAG, така и от 1 816 Marketplace търговци на платформата, като сред най-популярните са мебели, стоки за дома и авто, следвани от продукти за деца, парфюми, лична грижа и козметика и, разбира се, – смартфони и малки домакински уреди.
Това издание на кампанията потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните оферти през деня и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарските си колички. Много от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.
От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, най-голям интерес са привлекли ваучери за кулинарни изживявания (188 поръчки), монети и благородни метали (поръчки на 79,4 г), ваучери за курсове за личностно развитие (40 поръчки).
Резултатите на кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България: консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства (81,76% спрямо 74,83% през 2021 г.) и на картовите плащания (26,91% спрямо 24,26% през 2021 г.).
36,85% от поръчките ще бъдат доставени до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции. Над 300 продукта, поръчани до 9 ч. в деня на кампанията със заявено място за доставка easybox в София, са били доставени още същия ден и над 12% от тях са били взети от клиентите още в деня, когато са ги поръчали.
"Тазгодишното издание на eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие на продуктови категории, добри оферти, различни методи за доставка и плащане. На eMAG Black Friday платформата имаше над 2,6 милиона посещения, като потребителите имаха избор от разнообразни продукти, осигурени за кампанията, а над 500 000 продукта, част от eMAG Black Friday, бяха с най-ниска цена на платформата за последната година.**
Над 11% са новите клиенти, направили поръчки – това е ясен показател за продължаващо повишаване на доверието в електронната търговия и на популярността на кампанията, в която можеше да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.
Водещи тенденции на eMAG Black Friday 2022:
• Една дестинация за различни видове покупки и разнообразяване на пазарската количка. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарската си количка;
• Потребителите са отделили средно 591 лв. за своите поръчки по време на eMAG Black Friday, увеличение със 161 лв. спрямо миналата година;
• Посещенията през мобилни устройства достигат най-високото си ниво до момента, съставлявайки 81,76% от общия брой посещения;
• Плащане с карта: 26,91% от поръчките са платени онлайн, най-големият процент до момента, тъй като повече клиенти предпочитат да използват лесен и безопасен начин на плащане.
• 36,85% от поръчките са били направени с доставка до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции
Акценти на eMAG Black Friday 2022:
• 1 095 поръчки, направени през първата минута на кампанията;
• „Златната секунда” – 9:01:02 ч. и 12:02:51 – по 82 броя продукти, поръчани за една секунда;
• „Златната минута” – 07:04 ч., 2 282 броя продукти, поръчани за една минута, с 656 броя повече от златната минута през 2021 г.
• Поръчан продукт с най-висока стойност: дрон DJI Mavic 3, 5.1K, Cine Premium Combo – 8 569,99 лв.;
• Най-разнообразната поръчка е направена от Марково и включва 44 броя продукти от 29 различни категории на обща стойност 1 167,62 лв.
Топ категории и брой продукти, поръчани от тях:
• Телевизори, Електроника, Фото, Гейминг – 22 848 бр.
• Смартфони, Таблети и Джаджи – 29 354 бр.
• Мебели, Продукти за дома и Авто – 64 448 бр.
• Малки електроуреди – 27 571 бр.
• Детски артикули – 50 661 бр.
• Парфюми, Лична грижа и Козметика – 40 138 бр.
• Лаптопи, IT продукти и Офис оборудване – 28 667 бр.
• Играчки – 19 484 бр.
• Големи електроуреди –21 123 бр.
• Мода и Спорт –19 241 бр.
*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.
**Важи за периода 1.01-18.11.2022 г. и не се отнася за продукти извън платформата emag.bg.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)