Депутати от БДЦ искат да се разреши десният завой на червено

OFFNews Последна промяна на 26 март 2015 в 15:46 1505 10

Депутати от БДЦ искат да се разреши десният завой на червено

Депутати от Български демократичен център (БДЦ) внесоха промени в закона за движение по пътищата, с които предлагат да се разреши десният завой на кръстовище при червен светофар. 

Вносителите предлагат завоят да може да бъде направен, но водачът на автомобила е длъжен да спази предимството на пешеходците и да завие едва тогава, когато се убеди, че няма да пречи на движението и че пътят е свободен за преминаване. 

Мотивите, с които се прави това предложение за промени, е че така ще се намали задръстването в големите градове. 3a да стане възможна промяната, бившите депутати на Николай Бареков предлагат това да става и при отсъствие на съответен пътен знак или светлинен сигнал. 

Подобна мярка е предлагана и преди, но осъществяването ѝ среща някои трудности. Според бившия шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев това може да стане, но при оборудване на светофара с допълнителен сигнал. "Не го намирам за удачно, защото мисля, че ще се получи доста сериозна конфликтна точка. Сега, когато има стрелка за надясно, се спира движението на пешеходците и така автомобилите могат да преминат", обясни той пред OFFNews. Според него няма сериозна нужда от подобно решение и ако все пак то бъде прието трябва да бъде взето под внимание това, че ще бъде необходима допълнителна секция на светофара. Стратиев смята, че подобна мярка няма да реши въпроса със задръстванията в големите градове.

На противното мнение обаче е Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, според когото предложението е разумно, тъй като то е въведено в немалко държави. "Има логика в това, наистина трафикът ще бъде облекчен, но, разбира се, трябва на пешеходците винаги да се дава предимство", обясни той. Според него това предложение няма да доведе до допълнително напрежение на пътя и допълнителни предпоставки за катастрофи. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.03 2015 в 09:49

Светне ли червен сигнал, спираш и дори тръгваш на заден ход. 25 годи все червена светлина ни даваха пенсионерите. Като навършиш 18 години разбираш, че вече си длъжник и трябва да издържаш 2 пенсионера, 1 чиновник и 2 циганина, ако не искаш - терминал 2!

27.03 2015 в 05:47

А не може ли да се спира, когато е червено, и да се минава, когато е зелено? Звучи ми доста по-логично. Като пешеходец, и сега ми е трудно да пресичам там, където е зелено и за мене, и за завиващите надясно коли. Да напомня също, че автомобилите не са единствените участници в движението.

26.03 2015 в 17:34

А бе някой ден след сотици години и ние може да откием топлата вода... Друг е въпросът дали това няма да нанесе повече негативи отколкото позитиви имайки предвид колко отгоровни и стриктни в спазването на правилата са по- голямата част от шофьорите. Иначе има много ситуации в които е абсолютно безопасно да се завие на дясно докато е червено, на някои места има отделен светофар за дясно, но не всяко кръстовище го позволява.

26.03 2015 в 17:06

Онзи с минуса да ми обясни какво правим в ситуацията!

26.03 2015 в 17:05

Червеният сигнал е ЧЕРВЕН СИГНАЛ. Забранено е преминаване през кръстовището. Ако искате да може да завивате надясно си има леви и десни секции на светофарите. Слагат се където се сметне за подходящо и законът си остава какъвто си е в момента - НА ЧЕРВЕНО НЕ СЕ ПРЕМИНАВА!

26.03 2015 в 17:02

Стратиев е като дявола и евангелието, в главата му само санкции и тормоз за водачите - този бивш милиционер докога ще се изявява като капацитет?

26.03 2015 в 17:01

И какво правим, когато отсрещният има секция за ляв завой на светофара? Ще сложим допълнитена секция за забранен десен завой ли? Аман от некадърници дето не могат два варианта на една ситуация да разиграят!

26.03 2015 в 16:49

Факт е, че в много държави въпросния десен завой е разрешен. НО като се има предвид културата както на шофьорите, така и на пешеходците, хич не е добра идея.

26.03 2015 в 16:49

Стратиев ,Стратиев,

Стига с тази милиционерщина!

В цвла Северна Америка (с изключение на Ню Йорк и Монтреал) е разрешен десен завой на червено без да има никакви проблеми.
Ако ще завиваш на дясно на червено има 3 ускосия които трабва да спазищ.

1. Да спреш. Става въпрос за "full stop" не така нареченият "rolling stop" в който колата макар и много бавно се движи. "Цената" на "rolling stop" варира от $150-300 в завосимост от щат/провинция, град/община. Стоп камерите следят стриктно и пращат глобите в рамките на 3-4 дни.

2. Да сидиш дали точно на това място този завой е разрешен защото има ойивени мета на които не е разрешен или е забранено да се завива на червено в определено време на деня. Примерно от 7 сутринта до 7 вечерта. През останалото време завивай колкото искаш.
Всичко това е обозначено със знаци много добре. Ако нарушиш - виж точка 1. в частта за камерите.

3. Да дадеш предомство на пресичащите пешеходци и автомобили.

Това намалява задръстванията.
Другото за което не е зле да се помисли е да поне в центровете да се направят улиците през една едно посочни. примерно ако имаме улици 1,2,3,4 то 1 и 3 вървт еднопосочно на север а 2 и 4 на юг. Това ще позволи да има по 2 платна във всяка посока и също способства за намаляване на трафика и проишествията.

Елементарно Стратиев! Не е като да се изобрети топлата вода или да се крием в храстите за да глобяваме.

Всъщност цялата таз пътна полиция (КАТ) трябва да си ходи и всичко това да се поеме от общинска и глупавите "технически прегледи" за сабиране на пари да се премахнат.
Вече не се карат раздрънканите още от производственната линия коли които имат нужда от поправка всеки 50км.


26.03 2015 в 16:38

Явно като са почнали с правата на педерастите и изрудите, има инерция за още малоумия...