Спаси София пита така ли ще пазим метрото от наводнения (снимки)

Ирина Евгениева Последна промяна на 19 август 2020 в 15:41 2877 2

Снимка Димитър Даскалов

"Спаси София" алармира за изграждането на допълнителни стъпала на две от централните метростанции.

Целта очевидно е по-високото ниво на най-горното стъпало да възпрепятства навлизането на вода в подлезите на метрото - както се е случвало досега при няколко пороя.

"Поредното безумие в София: на входовете на няколко метростанции, включително и централни като НДК и бул. "България", се изграждат допълнителни стъпала, които Общината планира да използва като диги срещу наводненията на метрото. Тази примитивна идея е крайно неадекватна", написаха от "Спаси София".

Според тях тази мярка няма да реши нищо. Предложението им е изграждане на линейни отводнители (шахти) с достатъчен капацитет и редовна поддръжка на шахтите и оттоците, добавят те. 

От "Спаси София" смятат, че допълнителните стъпала на входа на станциите са опасно и за пешеходците, защото те няма да очакват, излизайки или влизайки в подлеза, че ще има допълнително стъпало.

За хората с намалено зрение, метрото става още по-недостъпно, тъй като това допълнително стъпало се слага върху тактилните ивици. 

"Настояваме тази мърлявщина да бъде спряна и да се намери друго, по-ефективно и елегантно решение. Неприемливо е на единствения вход на новата метростанция на бул. "България", която ще се ползва от десетки хиляди на ден, да се поставят нови изкуствени и ненужни стълби, гърбици и препятствия само защото проектантите са неспособни да предложат нормално отводняване! Не можем да повярваме, че Общината е направила, одобрила и финансирала такова примитивно "решение"", написаха от "Спаси София". 

OFFNews се свърза и със Столична община, откъдето обясниха, че такива стъпала се изграждат на две метростанции - Европейски съюз и НДК - общо на пет входа. Идеята е там да прониква по-малко вода при проливни дъждове. 

Макар сега да изглежда като стъпало, след довършването съоръжението ще прилича на рампа, обясниха оттам. Входовете с такива рампи се намират на по-ниски точки, което е предпоставка за наводнения в метрото. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1943

2

OtSofia

19.08 2020 в 17:21

Отводнителите ни проглушиха ушите колко било хубаво руското-съветско метро, вместо да използват енергията си да се справят с проблема още на проект. Сякаш не знаят, че закопаването под земя на каквото и да е в София е с риск от наводняване, особено в центъра. А Столична община се оказа най-добрият ученик на руската мърлявщина. И - те ти , булка - „ден победи“. Пред метростанцията първо се качваш, после слизаш (пред Ректората е така, нима това пази от потоп, само дето лесно се спъваш), самата Мстанция - една е по-къса, друга - по-дълга, разлика цял вагон! Или пък - Мстанция в крива, в края прескачаш пропаст. Обаче, СО алтернатива не допуска. Избереш ли да се возиш на Петицата и да не се наводняваш, СО ще изхарчи 21 млн. е. (1 км златна магистрала е 10 млн. е.), за да те бави с линейно-парков трамвай в тесномеждурелсие (да не е метроконкуренция). Ами оглушителният скандал СО да затрие околовръстното ЖПтрасе заради велоалея вместо да го използва за регионална железница/скоростен трамвай?

8821

1

bls

19.08 2020 в 15:48

Тва е пълен абсурд. Не може такива идиоти да са начело .. абсурдно е просто нивото им.