Quantcast

Предложение: Максималната скорост по магистрала да падне до 130 км/ч

Юлиан Христов Последна промяна на 11 април 2014 в 07:42 8543 12

Ограничението на скоростта на магистрала да падне от 140 на 130 км/час. Това предвиждат промени в Закона за движение по пътищата, внесени от депутати. 

Според предложения законопроект, внесен от групата на "Атака", се предвижда промяна в ограничението и по скоростен път - от 120 на 110 км/ч.

През 2012 година Закона за движение по пътищата беше изменен, като максималната скорост за движение по автомагистрали беше увеличена от 130 на 140 км., а беше въведена като максимална скорост за движение по скоростни пътища 120 км.

Според атакистите практиката показва, че увеличението на скоростта по автомагистралите и определената скорост за движение по скоростните пътища от 120 км/час е грешка, която струва живота и здравето на много български граждани, като са нанесени и значителни материални щети. Според депутатите повишаването на скоростта е грешка, най-вече, защото автомагистралите в страната не са изцяло ремонтирани и не са приведени съобразно съвременните нормативи, стандарти и изисквания.

"България е от страните в Европа с една от най-високите разрешени скорости по автомагистралите и скоростните пътища, разбира се, като се изключи Германия, където изобщо не съществува ограничение на скоростта. Там условията и състоянието на автомагистралите и автомобилите, както и културата на водачите е такова, че е безсмислено да се правят сравнения и доводи", пише в мотивите.

По-високата скорост по магистралите беше предложена от депутати от ГЕРБ. 

Други промени в закона предвиждат електронните фишове от мобилни камери отново да бъдат законни. 

Измененията дават възможност за използване на мобилните камери при регламентирани правила, които ще бъдат разписани в специална наредба.

В края на януари Върховният административен съд (ВАС) излезе с тълкувателно решение, според което камерите, които заснемат нарушенията по пътищата, могат да бъдат само стационарни, а фишовете от мобилните камери са незаконни. Отмяната на фишовете мина с мотива, че никъде в закона не са регламентирани условията за употреба на мобилните камери. 

Употребата на мобилни камери ще трябва да бъде регламентирана в наредба, предложена от МВР. От Пътна полиция вече отчитат повишаване броя на катастрофите и пострадалите по пътищата след отмяна на електронните фишове от мобилни камери. 

Други промени в закона предвиждат намаляване на скоростта по магистралите и скоростните пътища. Предложението е скоростта на магистралата да падне от 140 на 130 км/ч, а на скоростен път - от 120 на 110 км/ч.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.04 2014 в 13:19

Съгласен с BG . кучето е заровено другаде. Това което правят нашите умни законотворци отговаря на истината, че "на калпавия вълната му пречи". Единственото решение на проблема са драконавските мерки. Почти всички произшевствия на пътищата се от новоизлюпени келешчета шофьори и разни други комплексари, които като седнат зад волана се или самодоказват на себе си, че са голямата работа или се показват на другите колко голяма работа са.

11.04 2014 в 13:10

Кучето е заровено другаде. Пример: в Германия няма ограничение на скоростта по магистрали, техническите прегледи са на две години, няма задължително каране на светлини.
Загинали за 2012 г. в Германия 71 душиа,
в България -599 души!

Причини:
1) лоша подготовка на водачите
2) лошо техническо състояние на автомобилите
3) лоши второкласни и третокласни пътища
4) лоша маркировка и осветление
5) неефективно санкциониране на грубите нарушители
6) формални годишни техн. прегледи
и т.н.

11.04 2014 в 12:37

Трябва да си остане 140.

11.04 2014 в 11:50

"... като се изключи Германия, където изобщо не съществува ограничение на скоростта ..."
над 40% са със ограничение
http://www.sueddeutsche.de/auto/hoechstgeschwindigkeit-auf-autobahnen-was-sie-zum-tempolimit-wissen-muessen-1.166827 2

"Allerdings sind laut Aussagen von Bundesverkehrsminister Peter Ramsauer (CSU) bereits heute 40 Prozent der Bundesautobahn dauerhaft oder temporär unter Tempolimit"

11.04 2014 в 11:39

При толкова други проблеми в държавата, управляващите се занимават с поредната порция простотии.
И без това ограничението не го спазва никой.
Вижте какво е по магистралата от Бургас то Стара Загора.
В лява лента всичко кара с 180 а в дясна с 100.
Така, че аман от популизна на сидер паша.

11.04 2014 в 10:22

ПТП стават НЕ защото някой кара в рамките на ограничението (50, 90, 130 или 140 км/ч), a точно защото НЕ ги спазват.
Така, че няма никакво значение колко е ограничението, когато държавата е създала условия да има хора за които закона НЕ важи: разни мутри с кортежите им, 'бизнесмени'- полицаи, шофьори на баничарки, бусове, бакшиши, както и множество надрусани простаци и обикновени тарикати.
Общото м/у всички тях е трайното им вътрешно убеждение е че са НЕнаказуеми и над закона.
И не иде реч само за скоростта, а за цялостното поведение и липсата на уважение към другите.
Следователно идиотите от Атака просто искат да си направят предизборна агитация сред по-дебилната част от електората.

11.04 2014 в 09:34

ако падне, кратуня трябва да си стои в къщи - той с по-малко от 140 не може да се движи.

11.04 2014 в 09:21

При условие, че няма никакъв контрол няма и никъкво значение дали ще е 130 или 140. Пак простосмъртните ще си карат със 120 а по-специалните със 180....

11.04 2014 в 08:50

И като го намалят, к'во? Половината каруци не могат да дигнат 130 така или иначе, а всички останали ще продължават да игнорират ограничението на скоростта...

11.04 2014 в 08:43

Пешу,няма да могат да ти кажат,щото няма такава статистика!Не е проблема в 10-те км.ч,в повече,а некадърноста на закупилите си книжки,и наглоста на много от водачите!