Пегас е митичен крилат кон в древногръцката митология. Името му означава „извор“, защото, според легендите, където тропнел с копито, бликала вода.
За мен Пегас е и символ на бързина със своите криле, разказва Теодора Тодорова, директор "Проекти" в “Софийска вода”, като обяснява защо интегрираната информационна система за обработка на сигналите на “Софийска вода”, свързани с водоснабдяването и канализацията, е кръстена Пегас. Заедно с Петко Петков и Красимир Кръстев са екипът, създал проекта.
При създаването му обмисляхме различни варианти за имена, но се спряхме на това, защото най-много се доближаваше до идеите, които стояха зад разработването на този софтуер, обяснява Тодорова.
Преди въвеждането на тази система координацията с нашите екипи на терен се случваше по телефон, тази координацията е запазена и в момента. Разликата е, че служителят на терен преди получаваше на хартиен носител заявката за изпълнение на всяка задача в рамките между 2 до 6-8 часа в зависимост от това къде в града се намира и до кой център за обслужване на клиенти трябва да отиде, за да си получи документите. В момента това време е спестено, тъй като задачите към нашите теренни специалисти се получават мигновено в момента, в който те са регистрирани в тази софтуерна система. В рамките на 2-3 минути координатор от контролния център на Софийска вода ги разпределя към съответния служител, отговорен за даден район. Задачата е на електронното му устройство и той вече може да работи по нея, имайки цялата информация за конкретния проблем или запитване, адреса и лицето, информирало за него, допълва Тодорова.
Системата е въведена от март 2015 година, когато стартира с десктоп версия на софтуера. След това е разработена мобилна версия за теренните екипи. Вече има и второ мобилно приложение, с което работят подизпълнителите.
Броят на активни потребители е 110. Те ежедневно извършват някакви трансакции в системата, въвеждат информация за определена част от даден процес, и още 200 активни потребители, които работят с информацията, без самите те да въвеждат такава. Така че общо системата се ползва от 310 потребители ежедневно, уточнява Кръстев.
Тази система на практика има функционалностите на ERP модул за управление на ресурси. Нейната себестойност спрямо подобни системи на пазара е няколко пъти по-ниска. Системата е разработена по техническо задание на „Софийска вода“, тя покрива конкретни процеси в дейността на един ВиК оператор. Разработката е изпълнена от специалисти в България, което позволява да бъде постигната по-добра ефективност по отношение на цената, казва Тодорова.
От думите й става ясно, че екипите на терен ползват таблети и работят с една от мобилните версии на „Пегас“. Чрез нея всеки получава ежедневно в реално време своите задачи. Когато стартират проверка по сигнал за водопроводна авария, ниско налягане или разрушена настилка например, специалистът приема тази задача, след което отива на адреса за проверка и е длъжен да направи снимки, които да прикачи чрез това приложение и да докладва до Контролния център на компанията за извършената проверка. В случаите, в които се потвърди наличието на някакъв проблем и необходимост от ремонт отново през приложението специалистът извършва така нареченото възлагане на ремонтната дейност, тази информация се връща в реално време в Контролния център. Потвърждаването на възлагането става чрез десктоп версията и през определени стъпки заложени в дизайна на нашия процес, първо от координатора, след това и от мениджър и след всички стъпки на валидиране отново в реално време заявката за извършване на ремонтна дейност се изпраща до отговорните екипи. Така приложението позволява в реално време да има проследимост във всеки етап от процеса.
Пегас осигурява високо ниво на проследимост на извършваните промени при всяка транзакция с данни. Системата напълно покрива изискванията свързани със защита на личните данни.
През 2017 година беше създадена и една нова функционалност свързана с Безопасност и здраве на работното място, допълва Кръстев. На всички обекти, които „Софийска вода“ възлага на подизпълнители и на вътрешни екипи, се следи дали се спазват нормите по обезопасяване на работната площадка. Контролът се упражнява от екипите на терен, които въвеждат в реално време информация по предварително дефинирани изисквания и задължтелно правят снимка, която показва имат ли каски работниците, носят ли предпазни средства, има ли укрепване, ограждане и т.н. Без извършването на тази проверка работата не може да се отчете като завършена, разказва Кръстев.
„ПЕГАС е реализиран предимно с технологии на Microsoft, но използва и някои Open Source като Cordova, Ionic Framework, Angular и др. Основно е написан на платформата .NET с помощта на езика C# (C Sharp). Освен офис приложение, системата се състои от няколко хибридни мобилни приложения и интерфейси, които осигуряват автоматичен обмен на информация с други важни системи в Софийска вода. За база данни и уеб сървър се използват Microsoft SQL Server и IIS (Internet Information Server). Всички устройства, на които ПЕГАС работи понастоящем са Windows-базирани – сървъри, работни компютри и таблети“, обяснява Петко Петков, един от създателите на системата.
Не на последно място, ползите от ПЕГАС имат и екологични измерения. Работата на платформата спестява по минимум 100 листа хартия на ден, което в рамките на година надхвърля 40 000.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО