Бизнес компаниите са най-добрите двигатели на промяна в света

OFFNews Последна промяна на 17 ноември 2016 в 16:47 2118 0

95% от младите професионалисти, анкетирани в международно изследване*, смятат, че именно бизнесът е най-успешен в решаването на днешните световни проблеми. Chivas Regal подкрепя твърдението, че големите марки трябва да се стараят да бъдат двигател за позитивна промяна. За трета поредна година български стартиращи предприемачи могат да се включат в надпреварата за финансиране на бизнеси с кауза.

Международното състезание за стартиращи компании с кауза The Venture развива възможностите на бизнеса да създава положителна промяна. Социално отговорните компании бележат ръст в целия свят; 69% заявяват своето желание да работят за компании, които използват своя капацитет за добра кауза. Освен надеждите, възлагани на бизнеса, участниците в изследването посочват като възможни двигатели за промяна индивидуални предприемачи, инвеститори, правителства и публични личности.

"Последните няколко години виждам, че екипи, които започнаха преди 3 - 4 години и вложиха много усилие в развитието на проектите си, вече отчитат солиден прогрес. Преди липсваше опита, който идва с времето" – казва Боян Бенев, предприемач и член на журито на конкурса.

Останалите членове на българското жури тази година са Христо Христов - изпълнителен директор на "Нетинфо", Елена Маринова – президент и съдружник в „Мусала Софт”, Манол Пейков – издател и собственик на издателска къща „Жанет 45”, Галя Прокопиева – изпълнителен директор на „Икономедиа”, Павел Езекиев – съосновател и управляващ партньор в рисковия инвестиционен фонд NEVEQ и ментор на стартъп компании от иновационните технологии и Мирослава Симова – управляващ директор на „Pernod Ricard” за България.

Проектите се подават в платформата www.theventure.com. Крайният срок е 1 декември 2016, напомнят организаторите.

Chivas The Venture – Win The Right Way е глобална инициатива на Chivas Regal, която дава възможност на предприемачи да осъществят бизнес, който създава предпоставка за значима социална промяна. На локално ниво жури ще определи кой проект да представи страната на глобалния финал на Chivas The Venture и да се състезава за дял от наградния фонд от 1 000 000.

Финалистите ще заминат на едноседмично обучение за управление на бизнес и ще представят идеите си пред световни бизнес лидери. Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен между тях, като 250 000 долара ще бъдат разпределени чрез 5-седмично гласуване, a останалите 750 000 долара ще бъдат разпределени от глобално жури между един или повече екипи.

*Доклад: Redefining Success in a Changing World - Един от най-големите и изчерпателни независими доклади по темата за нарастващото значение на социалните предприемачи по света. Докладът е изготвен по поръчка Chivas Regal със съавтори експерти със значителен опит в социалното предприемачество от Skoll Centre, Saïd Business School.
Докладът е изготвен след изследване на 2 000 млади професионалисти, 550 социални предприемачи и бизнес лидери в шест силно развиващи се икономики: Мексико, Китай, Бразилия, Великобритания, САЩ и Южна Африка.