30 години Димитър Маджаров произвежда продукти 'от нашето семейство за вашето семейство'

OFFNews Последна промяна на 21 юни 2021 в 12:14 10524 0

Едва ли има българско домакинство, което да не е поставяло с удоволствие на трапезата си специалитет от „Димитър Маджаров“. Създадена преди 30 години, фирмата произвежда месни и млечни продукти „от нашето семейство за вашето семейство“. Вече три десетилетия тя е символ на качество и автентичен български вкус. Портфолиото й включва над 160 млечни и месни продукти и всички видове храни с традиционно специфичен характер, сертифицирани в Европейската общност.

Началото

Компанията е създадена от Юлия и Димитър Маджарови през 1991 г., първоначално като фирма за търговия с хранителни продукти. В търговията двамата създатели научават един от най-ценните си уроци – да наблюдават и анализират какво търсят клиентите и да им предлагат точно това. Те започват собствено производство на колбаси през 1994 г., именно чрез продукти, които потребителите очакват. Бели саламурени сирена и кашкавали с марката „Димитър Маджаров“ тръгват към клиентите от първата мандра през 1998 г. Постепенно компанията изгражда две производствени предприятия - млекопреработвателно в гр. Стамболийски, с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко, и месопреработвателно в гр. Пловдив, с капацитет от 30 тона свежо месо дневно.

В началото за „Димитър Маджаров“ работят 5 човека. Тридесет години по-късно трима от тези служители са все още част от екипа. Естествено, на други, по-отговорни позиции. Днес „Димитър Маджаров“ осигурява прехраната на над 300 души.

Нововъведенията

В месния и млечен бранш у нас има около 500 производители. Конкуренцията е голяма и потребителските очаквания са често ценово чувствителни.

„Нашата стратегия е да предлагаме продукти, които първо ние бихме харесали. С това вдигаме летвата в двата бранша”, обяснава Димитър Маджаров:

„Първи въведохме например луканка с калибър Ф70 (по-големият диаметър изисква по-дълъг процес на зреене и сушене). Пуснахме натуралната селекция колбаси „Качествен живот“, създадени единствено от свежо месо, прясно смлени подправки, без популярните консерванти, само с жива закваска. Първи предложихме сирене и кашкавал от краве, овче, козе и биволско, вече и кисело мляко. Поддържаме и био млечни продукти."

Инвестициите

От създаването си досега „Димитър Маджаров“ инвестира в различни производствени линии, в технологии за опаковане, разширяване на капацитета и модернизация на собствена овцеферма, построяване и оборудване на завод за месопрератока. Планират се инвестиции в нова сграда с цех за сирене, в нови разфасовки и опаковки.

Водещите продукти

Луканката Маджаров, сухият салам Бургас (любима закуска на толкова много български деца!), филето „Елена“, кравето сирене „Маджаров“, кашкавалът по БДС стандарт, пушеният кашкавал и киселото мляко са вече нарицателни имена. Те са „марки на любовта“. Във всички тях се използва само проверена суровина.

Пускането на нов продукт отнема години обстойни проучвания и тестове за вкус, качество, визия. За разработването на „Качествен живот“, например, са нужни 3 години. Толкова време отнема и серията био продукти.

„Ако ще е млечен продукт да е от мляко, ако ще е месен – от месо“.

Това е мотото, от което се водят Димитър и Юлия Маджарови още от създаването на компанията.

В края на месец май,т.г., „Димитър Маджаров“ пусна изцяло нова категория - прясно мляко. Над 500 000 евро са инвестирани в това начинание. В края на годината се очакват и нови слайсирани продукти.

Стандартите и признанията за качество

В производството са въведени ред стандарти за качество, като GMP, НАССР, International Food Standard и др.

Покриват се множество изисквания – на БДС стандарта, за Bio храните, включително по Кашер и Халал. Първият медал за качество е от далечната 2004 г., от „Месомания“. Оттогава до днес отличията за двете основни категории, месо и мляко са близо 20. Симеон Сакскобургготски поръчва продукти от „Димитър Маджаров“ за сватбата на своята дъщеря Калина. След това удостоява фирмата с грамота за изключително високи стандарти.

Износът

Първият износ на „Димитър Маджаров“ е на сирене за Австралия, Нова Зеландия и Ливан. Днес компанията присъства в почти цяла Европа и в азиатски държави като Кувейт и Саудитска Арабия. Най-търсени извън България са кравето и овчето сирене, кравето кисело мляко, кашкавалът, суджукът, полуфабрикатите от свежо месо. Всяка година износът бележи ръст, основно при млечните продукти, които се харесват заради своя превъзходен вкус. Фирмата ще продължи да популяризира българските продукти на нови пазари.

Благотворителност

Още от самото начало „Димитър Маджаров“ отделя средства за благотворителност. Първото дарение е за Бачковския манастир. Следват множество инициативи в подкрепа на хора в неравностойно положение, млади таланти, а от началото на COVID-пандемията – на болниците и на българските медици.

Млякото и месото на бъдещето

„Добрата храна трябва да се издигне в култ“, обяснява Юлия Маджарова. В България като че ли все още няма такова отношение към българската, традиционна, вкусна, здравословна и прясна храна, както, да кажем, при южните ни съседи. Мечтаем тази култура да „се случи“ и тук“.

За Юлия Маджарова, която отговаря за млечните продукти във фирмата, „млякото на бъдещето“ ще бъде във все по-удобна за потребителите разфасовка, все по-здравословно, безлактозно и произведено при още по-строги хигиенни изисквания.

„Най-големият лукс за забързания съвременен човек е времето“, допълва Димитър Маджаров, който отговаря за месните продукти:

„На него му трябва нещо, което е лесно за приготвяне и консумация – нарязани предварително мезета, грил продукти от свежи меса и др. Днешният консуматор търси по-голям асортимент с по-малък грамаж и в по-малка опаковка. Месните продукти на бъдещето ще са още по-удобни, лесни за консумация, с все по-ниско съдържание на сол и все по-малко добавки. И от месо“.

Наследството

Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да довършат започнатото, като предложат безкомпромисното качество на продуктите и автентичния български вкус на още световни пазари.

„Производството е бавен бизнес. Зависи от много фактори, които е трудно да контролираш. Има все по-голям недостиг на кадри. Днешното поколение не си мечтае да работи в производство“, споделя Димитър Маджаров.

Но заключава, че децата и внуците ще се справят с всички предизвикателства също толкова успешно колкото те двамата със съпругата му са се справили с най-трудното: на трапезата на всяко българско домакинство у нас или в чужбина да има любим продукт- „От нашето семейство за вашето семейство“.

Публикацията е част от партньорството между OFFNews и "Димитър Маджаров"

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови