В края на юни Българо-китайската камара за индустриално развитие посети Китай и подписа договори за износ на вино и козметични продукти с розово масло.
Сред подписаните документи беше и 3-годишно рамково споразумение за сътрудничество в областта на търговията, международните инвестиции и технологии с Асоциацията на жените предприемачи в град Нинбо.
За сътрудничеството между България и Китай и за възможността за износ на български продукти в Нинбо поговорихме с Ян Сяодуо - председател на Федерацията на жените в Нинбо, член на която е и Асоциацията на жените предприемачи.
Вие сте председател на Федерацията на жените в град Нинбо, една много влиятелна организация. Моля, разкажете ни повече за себе си и за Вашата организация.
Нинбо е развит крайбрежен китайски град, икономиката е сравнително развита, жените предприемачи се развиват бързо и активно. Асоциацията на жените предприемачи в Нинбо е основана през 1988 г. от изключителни жени от различни професионални области като социална организация с нестопанска цел. Главен управленски орган е Федерацията на жените на град Нинбо, като Асоциацията е неин член. Обхватът на дейност на Асоциацията включва обмен на информация, висококачествено обучение, технически консултации, организиране на делови преговори, работа в мрежа на жените предприемачи и др. Понастоящем в Нинбо има над 40 000 жени, собственички на бизнес, които се развиват в над 40 области на бизнеса. Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо наброява над 200 души, а клубовете в нея са 15.
Кои са най-големите предимства на Нинбо и провинция Джъдзян, които привличат инвестиции, и пред какви предизвикателства сте изправени?
Целта на Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо е „да е в услуга на нуждите на своите членове и да помага на развитието на бизнеса”. Понастоящем най-голямото предизвикателство, пред което е изправена Асоциацията, е как по-добре да развие ролята на всеки свой член, да активизира вътрешните ресурси на Асоциацията, да развие „асоциативна икономика”, „икономика на споделянето” и така да поведе компаниите членки в челните редици на реформата, и да насърчи предприятията да постигнат по-добро развитие. Или чрез външни контакти (като сътрудничество с България например) да успее да отвори нов прозорец за развитие на своите членове и на Асоциацията като цяло.
Китай е основният партньор на България в Азия. Приоритет на българското правителство е да развие двустранните отношения във всички сектори. Според Вас могат ли бизнесите в Нинбо и България да работят заедно и какво би било бъдещето на това сътрудничество?
Аз съм оптимист относно по-тясното сътрудничество, по-добрата комуникация и по-добрите перспективи за развитие между жените предприемачи на Нинбо и българските предприемачи. Само през юни месец в Китай по време на Инвестиционното и търговско изложение на страните от Централна и Източна Европа Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо и Българо-китайската камара за индустриално развитие проведоха разговори за двустранна търговия и икономическо сътрудничество, двете организации и членуващите в тях бизнеси подписаха 6 споразумения за стратегическо сътрудничество и проекти за търговско сътрудничество в областта на туризма, виното, розовото масло, крепежни елементи и друго търговско и инвестиционно сътрудничество. Двете организации подписаха и споразумение, установяващо приятелско асоцииране и стартиране на дългосрочно стратегическо сътрудничество. Очаквам с нетърпение специалното пътуване на жени предприемачи от Нинбо до България за извършване на бизнес проучване, което чрез по-цялостно и широко разбиране да изгради платформа за обмен и сътрудничество с български предприемачи.
Какво знаят китайците за България? Кои са най-популярните български продукти в Нинбо?
Нинбо е много отворен град, изградена е зона за свободна търговия Нинбо и Ningbo Meishan Bonded Port Area. Създаването на тези преференциални зони, както и установяването на трансгранична доставка на електроенергия, улесни изключително влизането на висококачествени чуждестранни продукти в Нинбо. По този начин и българските продукти могат да навлязат на пазара в Нинбо и в цял Китай и да получат одобрението на потребителите. Българското розово масло, розови напитки, червеното вино, например, определено имат пазар. Понастоящем Асоциацията на жените предприемачи в Нинбо вече е изградила Български павилион, в който специално са изложени български традиционни продукти и се продават серия бързооборотни български продукти. Наистина добрите продукти ще бъдат оценени от повече потребители. С увеличаване на контакта и разбирането за България все повече потребители в Нинбо и в Китай ще оценят и харесат българските продукти.
Китайската стратегия "Морският път на коприната и Икономическият път на коприната" е много популярна в Европа. България е една от страните по Пътя на коприната. Могат ли български компании и предприемачи да станат част от стратегията и какви биха били ползите за двете страни?
Още от древността Нинбо е известен пристанищен град, получил е известност заради морето, развива се заради морето, едновременно е едно от отправните пристанища по Пътя на коприната и стратегически важен град в Икономическият пояс на коприната. В момента общинското управление на Нинбо изгражда модерен международен пристанищен град, чрез развиването на пристанището и преимуществата на града, с още повече динамика, с бързи стъпки и реални мерки се полагат усилия градът да се превърне в пристанище с международно влияние и в център на производствените иновации, търговско-икономическото сътрудничество и логистичното обслужване. Следвайки цялостната реформа на Нинбо, вярвам, че бизнесът в Нинбо, особено бизнесите на жените предприемачи и българският бизнес, ще намерят възможности за развитие и ще осъществят стратегическо сътрудничество.
Знаем, че подкрепихте подписването на търговски договор за износ на български червени вина в Нинбо. Известни ли са българските вина на китайския пазар? Смятате ли, че традицията в лозарството и производството на вино могат да бъдат използвани за представяне на България в Китай? Кога българските вина могат да бъдат на пазара в Нинбо?
С успешното промотиране на приятелските отношения между Нинбо и България българският туристически ресурс и природни дадености също ще бъдат популяризирани. Красивата Страна на розите – България ще се превърне в желана туристическа дестинация за жителите на Нинбо. С общите усилия на двете страни все повече жители на Нинбо ще изберат България като туристическа дестинация и място за инвестиции. Същото се отнася и за българското червено вино – чрез задълбочаване на познанията на потребителите за продукта и чрез популяризирането му в Българския павилион той постепенно ще се превърне в една от харесваните от китайците напитки и ще има добра пазарна перспектива в Китай.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11480
5
21.09 2016 в 22:29
Компоти и кисели краставички.
За сладко-кисел сос.
Чесъна ще го реекспортираме.
17899
4
21.09 2016 в 14:17
Приказката обикновено свършва след разходката на служещи до съответната страна, създаване на работни групи и подписване на рамкови споразумения за пълнене на папките.
Комадировката отчетена, рапорт даден, рапорт приет.
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград