И летището се оплака от таксита менте

Последна промяна на 10 август 2012 в 13:44 3731 2

Такси. Снимка: БГНЕС, архив
Такси. Снимка: БГНЕС, архив

Жалби срещу нелоялни таксиметрови превозвачи на столичното летище петнят реномето на аеропорта. Това става ясно от отговор на „Летище София” ЕАД, изпратен до OFFNews.bg. Отговорът е на запитване във връзка с публикация за измамен чужденец, който плати близо 50 лв. на таксиметров шофьор за разстоянието от аеропорта до центъра на София.

Тайландецът доц. Цай Мин Шин алармира, че за маршрута от столичния аеропорт до бул. „Княз Александър Дондуков“ №2А, таксиметровият шофьор му връчил квитанция със сумата от 48,05 лв., което излиза близо 5,17 лв. за километър пробег, при условие, че в столицата въведеният таван за дневната тарифа е 1,30 лв. за километър. Квитанцията пък е подпечатана с печат „Airport taxi”.

От Летище София заявиха, че само един превозвач работи официално с аеропорта - „О’Кей Супертранс”АД има договор за наем на два офиса и таксиметрови стоянки на двата терминала, от които „тази компания обслужва ексклузивно пътниците на Летище София“. Договорите са сключени след проведени тръжни процедури и съгласно Закона за държавната собственост.

Цените са строго регламентирани и са посочени в договора. Тарифите са както следва: дневна – 0,59 лв. за 1 км пробег и 0,70 лв. за нощна тарифа. Началната такса е 60 ст., за повикване се добавят още 50 ст., а цената за минута престой е 0,18 лв. Таксиметровите шофьори на „О’Кей Супертранс”АД са задължени да издават документите, предвидени в Общите условия по договора за превоз на пътници на компанията, а именно: фискална касова бележка от инсталиран касов апарат с фискална памет, а при изрично изискване от страна на клиента - и фактура с реквизити съгласно действащата нормативна уредба, пише в отговора. От аеропорта са категорични, че издаваните от таксиметровите компании документи по никакъв начин не са обвързани с договорните отношения между летището и превозвачите.

„Летище София” ЕАД не носи отговорност по изпълнението договора за превоз, но независимо от това ние упражняваме правата си по договорите за наем и извършваме непрекъснат контрол върху дейността на компанията оператор на територията на летището. Отнасяме се с нетърпимост към всички нарушения и опити за отклонение от установените правила и стандарт на обслужване. В постоянен диалог сме с таксиметровия оператор в търсене на съвместно решение за всички възникнали проблеми и пътища за повишаване на качеството на услугата. Контрол на действията на водачите на таксиметрови автомобили се упражнява от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и данъчните органи“, се казва в отговора от ръководството на аеропорта. От там съветват пострадалите от нелоялни таксиметрови шофьори да подадат жалби към съответните институции.

„При нас трябва да се получи сигнал, за да уведомим фирмата за нарушения по договора. Жалбите касаещи услугите на „О’Кей Супертранс”АД не са голям брой, за разлика от тези, свързани с нелоялните коли, имитиращи запазената търговска марка на тази компания, върху които нямаме механизми за въздействие“, пише още в отговора, изпратен до OFFNews.bg.

От КЗП поясниха, че при тях от много време не са постъпвали жалби, касаещи нелоялна практика на таксиметрови компании, които обслужват летището. В комисията обаче често постъпват сигнали от подведени от имитиращо лого на друга компания пътници. В тези случаите гражданите разбират, че са измамени, след като получат касовата бележка и видят, че са возени на други цени и от друга компания, от тази, чиято услуга мислели, че позлзват.

От комисията поясниха, че всеки, който е попадал в подобна ситуация може да подаде жалба, като в случая е достатъчно към нея да има приложена касова бележка, която да удостовери, че услугата е извършена, платена и името на компанията превозвач. Ако бъде установена заблуда, административното наказание може да стигне до 15 хил. лв.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови