НСО за историята с автомата: Семейството наруши Закона за движение по пътищата

ОFFNews Последна промяна на 26 юли 2015 в 19:37 10585 45

От Националната служба за охрана (НСО) излязоха с официална позиция по повод инцидента с пловдивското семейство, при който техен кортеж засякъл кола с 3-годишно дете в нея, а след това охранител показал автомат.

В становището си от НСО посочват какви правила за движение по пътищата е нарушило семейството, което се е возело в две коли. Според тях мъжът и жена му създали предпоставки за пътнотранспортно произшествие.

От НСО заявяват, че техният автомобил е извършил маневра за осигуряване на безопасно преминаване на основния автомобил.

Според семейството с тази "маневра" колите на НСО засекли жената и я избутали до аварийната лента.

В позицията на НСО не се споменава за огнестрелно оръжие. По думите им оперативният работник "свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа".

Мъжът обаче разказва, че ясно е видял автомата, който му е бил показан няколко пъти.

Ето какво гласи позицията на НСО:

"На 20 юли 2015 г. около 17.30 ч. на автомагистрала „Тракия“ кортеж на НСО с охранявано от НСО лице се е движел с разрешената в пътния участък скорост в посока София.

Съгласно разпоредбите на Закона за движение по пътищата автомобилите при движение са подавали едновременно светлинен сигнал с проблясваща синя и червена светлина и специален звуков сигнал. /чл. 91 ал. 1/.

В района на 170-ти км автомобилите са застигнали два леки коли - „БМВ“, което се движело зад „Пежо“. И двата автомобила са се движели зад тежкотоварен автомобил. При опит кортежът да изпревари първия пред него автомобил, „БМВ“-то предприело внезапна маневра за изпреварване, без да подаде необходимата за това светлинна сигнализация, съгласно чл. 42 от ЗДвП. Водачът на „Пежо“-то също започнал маневра за изпреварване, неспазвайки разпоредбите на закона. И двамата водачи категорично са нарушили императивния характер на чл. 104 ал. 1, който гласи: „При приближаване на моторно превозно средство със специален режим на движение водачите на останалите пътни превозни средства са длъжни да освободят достатъчно място на пътното платно, а при необходимост и да спрат, за да осигурят безпрепятстве но преминаване както на сигнализиращото, така и на съпровожданите от него превозни средства.

С поведението си на пътя, водачите на „БМВ“-то и „Пежо“-то са създали предпоставки за пътнотранспортно произшествие.

С цел да го предотврати, кортежът е изчакал водачите да завършат маневрата си, след което е предприел изпреварване. Оперативният автомобил е извършил маневра за осигуряване на безопасно преминаване на основния автомобил.

Непосредствено след това л.а. „БМВ“ застигнал кортежа и направил няколко рисковани маневри отдясно, отляво и през аварийната лента, с което отново създал предпоставка за ПТП. С цел да прекрати тези рисковани и незаконни действия на водача на БМВ-то, оперативният работник свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа.

С действията си, водачът на БМВ-то е нарушил разпоредбите на чл. 104 ал.2, който гласи:“Забранено е на водачите на пътни превозни средства да се движат непосредствено зад превозните средства със специален режим на движение или зад придружаваните от тях автомобили.“

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

28.07 2015 в 14:39

Някой ден,този шофьор от НСО, ще е жалка гледка с памперси в някой ДЪРЖАВЕН(дано) старчески дом.Дано си спомни, че е бил гъзар в чужда кола.

27.07 2015 в 21:43

Ич, не ги защитавам, но малоумници (особено женски) по пътищата с лопата да ринеш. Карам си аз по магистралата със 155 да речем (преценил съм за себе си,м че 35(50) лв фиш не ме бърка), виждам в далечината, че средната лента е заета от по-бавно движещите се мпс-та. Престроявам се в скоростната и настигайки бавните мпс-та (около 120 км/ч) една кака ми изкача в лентата в последния момент, без сигнализация без нищо. Свиркам, мигам...изобщо не ме отрази.
Днес до Ябланица и обратно да не казвам голямо дума, ама десетина такива отнемания на предимството ми се събират с лекота, дори и прицеп и то доста инфарктно (спрях на магия), чийто шофьор с удоволствие щях да размажа, ако беше спрял след това.

Българина няма никаква култура на шофиране и си мисли, че всички са длъжни да се съобразяват с него, докато виж тия от нсо и другите разни хАвтомобили със специален режим на движение, закона ни задължава да се съобразяваме с тях, на всяка цена.
Сигурно е, че са се направили на тежки, но е твърде вероятно женската да е нямала понятие къде точно се намира и какво прави там

27.07 2015 в 17:31

Да, всички сме ги виждали как се движат чинно с разрешаната скорост. Всъщност те никога не превишават, как иначе. И най-толерантно се съобразяват с тези, които връхлитат, пардон, които приближават бааавно и на които пожелават приятен ден с мигащите лампички.

27.07 2015 в 13:03

Доколкото разбирам, водачът на Пежо-то е изпреварвал камион, а колите на НСО не правят опит да заобиколят отдясно. Дори и да са се движили по-бързо, към момента на застигането на Пежо-то те са със същата или близка скорост. Не можем да отсъдим за цялостното движение на колите на НСО, а само за този конкретен отрязък от време. Това дава основание да се каже, че водачът на БМВ-то е направил застрашаваща маневра, опитвайки се да остане зад Пежо-то. Според правилникът на НСО, служителите имат право да предприемат контра-действия за защита на охраняваното лице, т.е. маневрата на водача на БМВ-то може да се тълкува като враждебна. Във всички случаи БМВ-то не е трябвало да опитва да мине пред колите на НСО, което в случая означава и засичане.

27.07 2015 в 12:46

А в кой член пише че кола с буркан има право да раздава правосъдие на място като засича други коли и ги подлага на опасност?

27.07 2015 в 12:35

Нарушили р'иаш ли член 104, ами глобете ги. Ами то ако пребиваме само депутатите паркиращи на места за инвалиди парламента ще е наполовина празен.

27.07 2015 в 12:12

@batko
Според военен пилот дистанцията, на която е забелязал НСО е километър и половина. Дори да е сгрешил в преценката за разстояние и тя да е 4 пъти по-малка, за да се стигне до ситуацията, трябва колите на НСО да минат 400 метра за времето, в което се изпреварва тира, което задължително значи, че са се движили с много по-голяма скорост.

27.07 2015 в 12:01

Ако БМВ-то е направило маневра за изпреварване (т.е. да остане зад жена си с Пежо-то), очевидно е бил със скорост близка или същата като колите на НСО. Колите на НСО явно са се движили в този момент със скоростта на Пежо-то. Ако те са били с превишена скорост, значи и Пежо-то и БМВ-то са били с такава скорост; ако те са били с разрешената по закон скорост, значи и колите на НСО. Следователно гражданинът с БМВ-то нарушава чл. 104 ал. 1, като създава заплаха за задника в охранявания автомобил. НСО трябва да реагира на тая заплаха.

27.07 2015 в 11:58

Разбрах, че шофьорът е бивш военен пилот на изтребител. Това обяснява грешката в преценката му, която личи от долните сметки. Ситуацията е била толкова опасна, че съгласно тренировките е мащабирал ситуацията към скоростите и разстоянията на изтребителите в близост до земята, за да я прецени. Преценката е била вярна за него, но не и за жена му, която няма такава тренировка, сега съм напълно сигурен, че кортежът е бил със скорост около 250 км/ч.

27.07 2015 в 11:25

НА СЛЕДВАЩИТЕ ИЗБОРИ
ЩЕ ГЛАСУВАМ ЗА ПАРТИЯ КОЯТО ОБЕЩАЕ ЛИКВИДИРАНЕТО НА НСО-ибрикчии.
(Ако има такава партия)