БДЖ продължава най-скандалния си търг - работи държавното жп, милионите прибира частна фирма

Последна промяна на 08 януари 2019 в 07:23 7067 1

Вероятно най-скандалната обществена поръчка на БДЖ-Пътнически превози, обявена през февруари миналата година, продължава и в момента, въпреки че уж бе спряна, установи OFFNews.

Става дума за процедурата с предмет: №01605-2018-0003 „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”.

След разследване на OFFNews, което установи, че в случая се касае за класическа далавера - държавната жп фирма върши 80% от работата по заданието, а фактурите заминават към точно определена частна фирма, и последвалата проверка по случая на инспектората на транспортното министерство, въпросният търг бе прекратен от довчерашния управител на БДЖ-Пътнически превози Пламен Пешаров.

Само че обосновката на решението за спиране на обществената поръчка е толкова абсурдно, че всеки заинтересован да вземе парите (б. ред. - въпросната поръчка е с бюджет от малко над 4 милиона лева) трябва да е луд, за да не обжалва решението за спиране, чийто основен аргумент е, че "ще се отрази негативно на медийния образ на БДЖ".

Така Пешаров е вдигнал висока топка за забивка на частната компания "Жп Тракция", за която още от момента на обявяване на търга се знаеше, че е единственият възможен изпълнител според заложените в документацията условия.

Чисто процедурно от състезанието бе изхвърлена русенската компания "Експрес Сервиз", която не само че ремонтира локомотиви, но и сама произвежда маневрени машини, които изнася по цял свят. Пак с регулаторни хватки - отказ на лиценз, от надпреварата изхвърча и българо-хърватският джойнт венчър "БДЖ-Кончар", в който отгоре на всичко половината от собствеността е на самия възложител. В същото време във въпросната компания "Жп Тракция" управляващ и собственик е бивш колега на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев Николай Кръстев. А точно тази структура на транспортното министерство коли и беси в жп транспорта у нас. Тя е тази, която му е издала лиценза да извършва жп ремонти.

Веселин Василев изобщо не отрича, че със собственика на "ЖП Тракция" Николай Кръстев наистина преди време са били колеги във фирма, свързвана с бизнесмена Васил Божков. Обаче Кръстев не му бил личен шофьор, както се говори в жп бранша.

Некадърното прекратяване на скандалната обществена поръчка веднага е довело до обжалване пред Върховния административен съд на решението на управителя на БДЖ-Пътнически превози за спиране на процедурата. Така на 13 ноември м. г. магистратите излизат с решение, че държавната жп компания неаргументирано е спряла обществената поръчка и че тя трябва да продължи при старите условия. 

Сега в БДЖ-Пътнически превози са пред дилема - дали да реализират първоначалния сценарий на вече бившото ръководство или да намерят истинските мотиви за спиране на процедурата, а именно, че тя не е изгодна на БДЖ и на българските данъкоплатци.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

-946

1

Чичолина

15.01 2019 в 10:28

Докато мъдрите се намъдруват, лудите се налудуват!