"Спяща" станция в Красно село ще чака метрото за Бояна

Кметът Пламен Църноречки: Паветата от булевардите ще отидат в малките улици

Юлиана Ончева Последна промяна на 26 август 2015 в 11:30 23366 7

Паветата по столичния булевард "Прага" ще изчезнат през следващата година. Да се сменят с асфалт, иска кметът на столичния район "Красно село" Пламен Църноречки. 

Шофьори и живеещи край булеварда, както и около "Цар Борис III", настояват да се смени паважа. "За" запазването на паветата са столичани, които са далеч от шума и проблемите при движението. "Вярно е, че създават атмосфера, обичам паважа, но той е за вътрешноквартални улици", обяснява Църноречки. Един от проектите, който се надявам да се реализира до две години, е смяната на паважа в отсечката от "Тодор Каблешков" до шесто районно, разказва той. Всичкият паваж да бъде вкаран във вътрешно квартални улици, е намерението на кмета. 

Църноречки влезе в историята на столицата - първите зелени трамвайни релси са на територията на "Красно село" около "Руски паметник". Ще се косят редовно, обещава кметът. Според него обаче не видът им е големият проблем на общината, а местата в детските градини. 

В "Красно село" живее майка ми, това, за което ѝ се обаждат най-често да ходатайства е именно настаняването на малчуганите в детско заведение. За съжаление, няма как да помогна, обяснява Църноречки. Три сгради за 12 групи към съществуващи градини са построени, предстои и изграждане на модул за разширение на 4 групи към ЦДГ №99 „Брезичка”, ще започне реализиране на строителството на модулите за разширения към ОДЗ №8 „Таврия” и ЛДГ №134 през 2016 г.

На територията на общината ще има и ремонти на 25 ОУ “Д-р Петър Берон” , както и на културния дом "Красно село". Тук е ритуалната зала на общината и заради снимките, които младоженците си правят, строителните ограждения ще се преместят, обяснява Църноречки. 

Голямата гордост и радост на кмета е предстоящият старт на новия лъч на метрото - първият участък е от "Красно село" до Театър зад канала.

Това са 7 км със 7 метростанции, като в нашия район спирките ще са на Петте кьошета, на ул. “Г. Софийски” и бул. “Пенчо Славейков”, на кръстовището на бул. “България” и бул. “Гешов” и на пазара “Красно село”. След “Красно село” метрото продължава към “Овча Купел”. Цялото трасе на третата линия е 16 км. със 16 метростанции.

Една станция на "Дойран" при бензиностанция "Шел" е предвидена да бъде "спяща" и готова за връзка с евентуалното разширение на метрото към Бояна. 

Към края на годината ще започне и изграждането на кръстовището на две нива на бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов” и бул. „България”, това е голям проект, допълва Църноречки. 

В момента се градят пет площадки за игра в междублоковото пространство, както и площадка за стрийт фитнес.

Предвижда се извършване на цялостна реконструкция на част от „Красно село – Плавателен канал” по плана на София, което включва изграждане на алеи, паркинг, детска площадка и обособяване на зелени площи, уточнява Пламен Църноречки. 

Кметовете е по-добре да бъдат назначавани от Столичния общински съвет, вместо избирани пряко от хората, ако правомощията им се запазят в сегашния си вид, смята управникът, изкарал два мандата като кмет на "Красно село". Той вече е номиниран за трети от общинската организация на ГЕРБ, чака се решението на Изпълнителната комсия на партията.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.08 2015 в 19:19

Един тъп въпрос, като почнат метрото от средата, а депото му е във Враждебна, къде аджеба ще квартируват мотриските? Отговор не искам.

27.08 2015 в 18:56

Ако ГЕРБ наистина са номинирали отново това корумпирано и мазно леке Църноречки, то на изборите цялата ми фамилия и всичките ми приятели няма да ги подкрепим ! Лошото е че незаслужено ще пострада и Фъндъкова...

27.08 2015 в 09:27

Ако този остане кмет на общината ще даде игрището на кв. Хиподрума на някакви мутряги :(

26.08 2015 в 15:05

Брей че деен и идеен кмет, току виж си казал, че идват избори..

26.08 2015 в 14:28

Красно село има ебахти смахнатите улици - има 1-2 вход/изхода за целия квартал, има блокове прекъсващи улиците и на практика улиците образуват лабиринт без логична връзка между текущото и желаното ви местонахождение.

Освен това всичко е в безобразно състояние. Пустеещи/тревясали площи затрупани с боклуци, кал и прах, никакви бордюри, страшна мръсотия.

А кметът се загрижил за рай-граса под трамвая.

А планът за реконструкцията е отпреди няколко години (включващ подлез на Гоце Делчев под цар Борис III) и е по времето когато идеята беше да няма метро до там, а "скоростен трамвай 5".
Така че метрото доста ще обърка (по начало сбъркания) ПУП.

26.08 2015 в 14:12

Дано само кръстовището на две нива да бъде с кръгово, а не с малоУМНИ светофари, както направиха на Симеоновско шосе/Вапцаров и разклона за Симеоново на околовръстното. Тези две кръстовища трябва да бъдат взривени и построени наново, защото в този си вид генерират повече задръствания отколкото когато ги строяха. Пари и шофьорски нерви 100% хвърлени на вятъра.

26.08 2015 в 12:18

Съвсем правилно за паважа, ама защо Фандъкова реши да запази паважа на Дондуков, без да се допита изобщо до живеещите на тази улица?