Решението на проблема с преминаването на тежкотоварни превозни средства по улиците в квартал "Малашевци" е елементарно, но очевидно няма воля от страна на управляващите. Този извод направи заместник-председателят на Комисията по транспорт и туризъм в СОС от БСП Калоян Паргов по време на поредния протест на гражданите, които този път блокираха движението по улица "Жак Дюкло" на моста при софийския битпазар.
Заедно с лидера на БСП - София на протеста присъстваха народните представители от групата на социалистите Николай Цонков и Петър Витанов, както и общинските съветници Борис Цветков и Владимир Данев.
След толкова години и постоянни протести на гражданите от "Малашевци" в последните два месеца, най-накрая в Комисията по транспорт управляващите от ГЕРБ обърнаха по-сериозно внимание на този проблем. На миналото заседание в сряда обсъдихме казуса в присъствието на представители на гражданския инициативен комитет. Предложението да бъде ограничено преминаването на тежкотоварни превозни средства над 17 тона обаче не решава проблема, а точно обратното - позволява на камионите да продължат да минават през квартала. Гражданите настояват ограничението да важи за превозни средства над 10 тона. Решихме да възложим на експертна комисия да разгледа случая и да предложи възможно най-доброто решение. След което да ни даде становище и в комисията да вземем окончателно решение, коментира Калоян Паргов.
Според него решението е съвсем елементарно - то ще дойде с поставянето на забранителния знак В4, който означава "Забранено влизането на товарни автомобили". Вече има готови предложения за два обходни маршрута - или по бул. "Рожен" през "Илиянци" до Северната тангента, или по бул. "Владимир Вазов", бул. "Ботевградско шосе" и отново до Северната тангента.
Това е най-бързото и най-добро за гражданите от "Малашевци" решение. Когато отстраним този проблем, кметовете на трите района - "Сердика", "Нови Искър" и "Подуяне", ще могат да изискат средства от Столична община, за да санират цялото пространство около Битака, който се явява граница на трите района. Мостът има нужда от укрепване, улиците - от асфалтиране. Трябва редовно почистване и справяне с незаконната продажба на стоки на битака. Гражданите дори искат премахването му, каза Калоян Паргов.
Лидерът на столичните социалисти беше категоричен, че ще продължи да подкрепя хората от квартала в справедливите им искания за по-добри условия на живот.
Гражданите не спират да протестират, защото не вярват, че управляващите ще спазят обещанията си, тъй като вече бяха излъгани. Като заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм от страна на опозицията моята работа е да притискам управляващите да решават проблемите на гражданите. И ще продължа да го правя. На предстоящото ни заседание идната сряда, 2 май, отново ще поставя въпроса. И слагането на забранителните знаци, и асфалтирането на улиците - всичко може да се случи, стига да има политическа воля от страна на управляващите. С колегите от групата на БСП в СОС няма да спрем да ги притискаме, за да си свършат работата. Затова хората са ни избрали, коментира още Паргов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Комита
Огромни протести в цяла Грузия. Автоколони пътуват към Тбилиси
flatko
Медведев заплашва Грузия: Бързо се движат по украинския път към тъмната бездна
Джендо Джедев
Огромни протести в цяла Грузия. Автоколони пътуват към Тбилиси
PaulPierce
Огромни протести в цяла Грузия. Автоколони пътуват към Тбилиси