Quantcast

Бат' Сали: Протестът е срещу циганина Александър Методиев, не срещу закона

Нели Чолашка Последна промяна на 27 октомври 2014 в 17:48 13990 6

Снимка Ивайло Анев

Александър Методиев - Бат' Сали в парламента.

Законът трябва да се промени, но протестът в Кюстендил и Дупница не е срещу закона, а срещу циганина Александър Методиев.

Това обяви Методиев от ДПС с прякора Бат' Сали след първото заседание на Народното събрание, на което той се закле като депутат от Кюстендилски район.

В Кюстендилски район се организират протести, откакто стана ясно, че Методиев ще стане депутат от техния район само срещу 800 гласа за него заради системата за разпределение на мандатите, която отреди един мандат за ДПС в Кюстендил.

Жители на града пристигнаха днес в София с надеждата да не дадат възможност на Бат' Сали да се закълне като депутат.

Те блокираха бул. "Христо Ботев", но по това време Александър Методиев вече беше в сградата на Народното събрание. Той влезе в парламента 3 часа преди началото на тържественото заседание днес.

Според Бат' Сали протестът е платен и причината е, че той е спрял купуването на ромски гласове.

Той заяви също, че се чувства дискриминиран.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.10 2014 в 23:14

Де го гусин Ганьо Балкански професор да се изцърка по темата?Ами няма го днес.

27.10 2014 в 18:56

Добре е да се следва украинския почин гнусави депутати да се ловят и изхвърлят в контейнерите за смет, пък те отвътре нека си анализират причините.

27.10 2014 в 18:42

Ако имате време и разбирасе желание, учтиво ви каня да прочетете тази статия. И в булгария се нуждаем от такива законо срещу орките....





Защо в западна Европа няма коренно циганско население?


През ХІІІ в циганите се появяват в днешна Гърция и Италия и преминават ведно с пълчищата на османските турци. Бидейки съставна част от военната и стопанската система на нашествениците, те са ползвали присъщите на ислямската религиозна доктрина възможности за насилия и грабежи над поробените християнски народи. Проникването им продължава на вълни през XIV в. във Влахия, Бохемия, а след 1407г. а цяла западна Европа - Австрия, Саксония, Бавария, Дания, Франция, Испания. Макар и малобройни, циганските табуни достигат Португалия, Уелс, Шотландия, Скадинавските страни. Още по онова време те се превръщат в постоянна грижа и заплаха за установения обществен ред. От непрестанните набези на нямащите дом и отечество пришълци страдат не само феодалните владетели, но и крепостните селяни и градски еснафи. Всички те търсели и намирали какви ли не средства за да ги прогонят или унищожат. Спонтанно възникналите изстъпления станали повсеместни, като в тях се включила и католическата църква. През цялата си история циганите от всички възрасти, проникнали в западната половина на континента, са подлагани на жестоки гонения, експулсиране и съпътстващите ги наказания и мъчения - от убийства, каторга до разпъване. С една дума - на тотален геноцид. Средновековните хроникьори списват циганите като най-долни същества, по-скоро животни. Това убеждение в съзнанието на тогавашното общество се превръщат по-късно в закони, които остават непроменени дори до средата на XX столетие. Свиканият през 1496, 1497 н 1498 г. в Ландау и Фрибург Райхстаг обявява всички цигани за престъпници, турски шпиони, и приносители на чумата. Обвинени са в грабителство, магьосничество, отвличане на деца. Император Максимилян І наредил те да не бъдат търпяни на германска земя и разрешава избиването им. В Саксония, електорът Георг ІІ издава декрет за смъртно наказание на всеки заловен циганин. През 1721 г. император Фридрих Вилхелм І наредил всеки хванат да бъде обесен. Обесването през ХVІІ век било популярно в чешките земи, Бохемия и на други места. В 1504 г. Луи ХІІ заповядва изгонването им от Франция. През 1539 г. Франсоа І отсъжда да бъдат обесвани, а след 1647 то се замени с каторга. От 1716 до 1721 г. циганите в Лотарингия са подложена на опозоряване, жигосване и изгонване. Подобни мерки са прилагани от император Бонапарт и в други райони, на Пиринеите и баските провинции. В Холандия през 1525 г. Карл V издава едикт за бичуване, жигосване, изгонване и изпращането им в каторга. По-късно (ХVІІ-ХVІІІ в.) войската е извършила ужасна сеч, а и на всеки друг е разрешено да ги убива. Това довело до пълното им изчезване. В Австрия ловците на цигани са получавали парични и материални награди. В Швеция след 1637 г. с кралска заповед циганите са изгонени, а ако някой е останал - разстрелван. Чак до 1954 г. са били в сила разпоредбите на Кристиян V (от 1687 г.,) за изгонването им, а главатарите - екзкекутирани. В Дания Кристиян ІІІ издава през 1563 г. заповед за изгонването от кралството на циганите, а при залавяне на главатарите - екзекутиране. Заповедта се повтаря през 1643 г. В Швейцария от началото на ХVІ до края на ХVІІ в е организиран лов на цигани по територията на цялата конфедерация. В 1723 г. управителят на Берн нарежда на населението залавяните цигани да се осъждат на смърт. От втората половина на XVI до началото на ХVІІІ в. католическата църква се откроява с особена активност срещу циганите - най-вече в Италия. Това са само някои примери за предприеманите през средновековието в западната част от континента мерки за ликвидиране на проникналите там цигани.В завладените през Втората световна война от Германия страни вермахтът, СС и Гестапо предприемаха системно изтребване на циганското население. Далеч преди това обаче през 1905 г. в Бавария е проведено преброяване на циганите и номадите. С твърдението, че те представляват “напаст”, за проявите на която следвало да се информира създаденото в Мюнхен през 1899 г. специално бюро. В 1926 г баварският парламент приема закон за борба срещу циганите, номадите и лентяите, а от 1928 г. те са поставени под строг полицейски контрол.

27.10 2014 в 18:32

Протеста е срещу циганските номера на циганите от дс

27.10 2014 в 18:08

Мръсен гаден циганин.

27.10 2014 в 17:57

Протестът е срещу бат Сали -частното енерго , заради купуването и продаването на гласове, заради наглостта лъжите и престъпленията да ги представяш, като нармалност