Жалбите на потребителите до омбудсмана през миналата година са се увеличили със 17% спрямо предходната 2018 г. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание. Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси.
Диана Ковачева посочи пред депутатите, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. Приключилите проверки са 13 762. Пет пъти Ковачева е сезирала Конституционния съд, отправила е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирала 35 кръгли маси и обществени дискусии.
Препоръките, които обществения защитник е отправил, са 1823. Повече от половината от тях са били изпълнени от институциите.
Според омбудсмана най-много са жалбите срещу Топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити и пр.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки