Жалбите на потребителите до омбудсмана през миналата година са се увеличили със 17% спрямо предходната 2018 г. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание. Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси.
Диана Ковачева посочи пред депутатите, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. Приключилите проверки са 13 762. Пет пъти Ковачева е сезирала Конституционния съд, отправила е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирала 35 кръгли маси и обществени дискусии.
Препоръките, които обществения защитник е отправил, са 1823. Повече от половината от тях са били изпълнени от институциите.
Според омбудсмана най-много са жалбите срещу Топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити и пр.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег