Терзиев: Нито една камера и глоба не могат да заменят личната отговорност на шофьора

СО купува още 20 камери, кметът призова безотговорните водачи да плащат много по-високи застраховки

OFFNews 15 август 2025 в 15:10 25014 4
Кметът на София Васил Терзиев

Снимка БГНЕС/архив

Кметът на София Васил Терзиев

Столична община ще закупи още 20 камери за скорост, подготвяме доклад, който ще внесем в Столичния общински съвет. Вече сме изградили инфраструктура за монтаж на камери за скорост на 6 локации, съобщи кметът Васил Терзиев в профила си във Facebook. 

Екипите на Столична община оказват пълно съдействие на разследващите органи след катастрофата, при която млад шофьор се заби с колата си в автобус на градския транспорт в София, пише още Терзиев. Той очаква органите на реда да проведат бързо и прецизно разследване по случая. 

Кметът Терзиев заявява още: 

Още преди този трагичен инцидент започнахме системни действия за повишаване на пътната безопасност в София. По мое нареждане съвместна група от експерти на Столична община и отдел „Пътна полиция“ при СДВР извърши огледи на рискови пешеходни пътеки и набеляза допълнителни мерки за обезопасяването им. Дейностите стартираха от основните булеварди и най-натоварените пешеходни пътеки.

Но нито една камера и нито една глоба не могат да заменят личната отговорност зад волана. Ще продължим да работим за по-строг контрол, повече видеонаблюдение и култура на шофиране, в която животът и здравето на хората са на първо място.

Какво правим: 
• полагаме нова маркировка на ключови транспортни артерии като бул. „Цар Освободител“, „Христо Ботев“, „Скобелев“, част от „Т. Каблешков“, „Партений Нишавски“ и др.;
• поставяме LED осветление, където липсва, и подсилваме съществуващото;
• монтираме антипаркинг стълбчета преди и след пешеходните пътеки;
• полагаме нова маркировка тип „Зебра“ със светлоотразителни перли и термопластик с дълготрайност 4–5 години;
• изграждаме пешеходна светофарна уредба на бул. „Гоце Делчев“ при ул. „Хубча“;
• поставяме изкуствени напречни неравности тип „възглавница“ за ограничаване на скоростта;
• обновяваме пътната маркировка приоритетно по първостепенната улична мрежа и улиците, по които се движи градски транспорт.
• преди началото на учебната година обновяваме пешеходните пътеки пред всички училища и детски градини в София.

Вече сме изградили инфраструктура за монтаж на камери за скорост на 6 локации. Подготвяме доклад, който ще внесем в Столичния общински съвет, за закупуване на още 20 нови камери. Освен това са определени 21 приоритетни точки за такива камери, за които общината ще подготви и изпълни необходимата документация.

Пилотно вече въведохме и видеонаблюдение, което следи за нарушители, преминаващи на червен сигнал. Ако МВР има техническата готовност, ще предвидим разширяване на обхвата на системите за контрол и за този тип опасни нарушения.

Системата за овладяване на произшествията обаче трябва да включва още редица други мерки, за които отговорни са всички институции. Като например въвеждане на система, при която безотговорните шофьори да плащат много по-високи застраховки; законодателни промени със строги санкции към рецидивите на пътя; подход за ограничения, които да важат за млади водачи до добиване на опитност.

Преди всичко обаче личната отговорност на всеки един водач трябва да е водеща. 

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    905

    4

    781000

    15.08 2025 в 17:08

    И по 10 хил евро да са глобите, пак ще ги плащат, вие не сте ли виждали какви коли се движат из София ? В Монако няма такива !!
    Всичко това идва от чувсвтото за недосегаемост в България. Каквото и да направиш, ще си платиш и ще ти се размине, в затвор ще лежиш само в много краен случай, и то за няколко години след обжалвания, помилвания и т н.
    В България просто ОБЩЕСТВЕНА СПРАВЕДЛИВОСТ НЯМА !
    До една седмища ще сте го забравили и тоя, ще го осъдят след две години домашен арест в уютния катун, които ще му признаят за лежани, ще лежи още 3 и е готов 1

    2000

    3

    gun

    15.08 2025 в 16:59

    Да кажа на кмета, че и общината е виновна! Както писах в другата дописка по темата, и аз съм се обърквал на това кръстовище, защото там движението се разделя на 2 към 2 булеварда - наляво преминава в "Гешов", надясно във "Възкресение". Би трябвало да има остров, който да разделя движението, но няма. Няма дори знак, който да подсказва разделянето. Така че джигитът е отпрашил директно направо (вместо наляво или надясно) със 150 км в час право върху рейса.

    2970

    2

    Джендо Джедев

    15.08 2025 в 16:55

    bls,

    Имаше една такава инициатива, ама големите любители на свободата (разбирай - слободията) под формата основно на копейки, антиваксъри и прочее паплач се разграчиха и Боце си подви опашката.

    15925

    1

    bls

    15.08 2025 в 16:28

    Аз наистина не разбирам застрахователите защо не въвеждат бонус-малус системата и в малуса да влизат глоби и други данни за лошо поведение на шофьора и застраховката да става хиляди.

     
    X

    ДА ПОГОВОРИМ ЗА ПАРИ: Тръмп и митата: Как промениха световната икономика? (епизод 3)