И кметът на София иска корекция на цените за паркиране

По думите на Васил Терзиев се търси вариант за място за спиране при разтоварване на стоки

OFFNews 06 юли 2025 в 11:13 6979 6
Васил Терзиев

Снимка БГНЕС

Васил Терзиев

Кметът на София Васил Терзиев стои зад идеята за корекция на цените в зоните за паркиране в столицата, но посочи, че всичко е в ръцете на общинския съвет.

В началото на юни "Спаси София" предложи нови правила за паркиране в столицата, значително подобряване на живота на софиянци и мащабни инвестиции в нови паркинги и автобуси. Сред предложенията са въвеждане на Червена зона в центъра на града с цена 5 лв. на час, намаляване наполовина на служебния абонамент за паркиране и включването на още квартали в Зелената зона на столицата. 

Според Терзиев трябва да се мисли и какви проблеми ще бъдат разрешени, как да бъде защитен интересът на живеещите в центъра, а също и как да бъде по-удобно временното паркиране за тези, на които не им трябва цял час, а 15 минути.

Столичният кмет обясни, че се търси вариант за вкарването на нов тип място за спиране за разтоварване на стоки.

Терзиев изтъкна още, че е "много вероятно" отново да има блокада на градския транспорт в София, защото:

"Тези 15 млн. лв. спасиха положението по такъв начин, че догодина никой не знае откъде ще дойдат същите тези милиони".

За ремонта на "Опълченска" съобщи, че е "станало хубаво".

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1953

    6

    craghack

    06.07 2025 в 21:25

    Преди двадесетина години работих в Столична бщина. Знам как бе организирана синята зона - партийна касичка. Целта не нито да се решава проблема с паркирането, нито да се създават нови паркомества. Целта е да се събират приходи, никой да не знае точно колко са и след това да отиват в частни джобове. За огромно съжаление новият кмет не промени нищичко от модела, а вместо това реве за увеличение на приходите.
    Никой не иска да е безплатно. Не че дори може за живущите да е такова - мисля, че в Лисабон живущите не плащат нищо. Поне така твърди чата.
    Проблемът е, че платеното не се ползва за това, за което е събрано - изграждане на паркинги и решаване на проблемите с паркирането. За 30 години не са изградили нито един паркинг.

    1605

    5

    Mumko

    06.07 2025 в 20:19

    Ми по света са го измислили. Пускаш една монета и ти казва за колко време си платил. Ако искаш плащаш за 15 минути, ако искаш за 30, ако искаш за час.
    Но ми е интересно как в огромен град като Атина няма зони (освен в една част в центъра около няколко министерства) и всичко е доста спокойно?!?
    Няма как да имаш 20 000 места и 25 000 издадени карти за паркиране на живущите.
    Пък и да искаш и от зона да взимаш пари....

    3000

    4

    РоКа1002

    06.07 2025 в 18:25

    Няма нужда от червена зона. Синята зона става 4лв/час, зелената 2лв/час.

    -60

    3

    4I4ATA

    06.07 2025 в 16:04

    craghack
    Как глупаците не можете да разберете, че няма как 5 коли да паркират на едно място. Затова се прави платено, елементарна икономика - търсене и предлагане. Когато има много голямо търсене, а малко места, естествено, че ще скъпо.

    3646

    2

    Putyo

    06.07 2025 в 15:41

    Не бе, дай да е безплатно и всеки да се опитва неистово да паркира на 10м от мястото, където е решил да отиде. Ганьовщина.

    1953

    1

    craghack

    06.07 2025 в 13:42

    Ненаядоха се с тази синя зона. Перфектната касичка! Щом и този започна да реве за зоната значи е в играта и в един отбор с мафията. Жалко!
     
    X

    "Детето трябва да стои в центъра на системата" - Ирина Манушева в подкаста на OFFNews