На 15 декември 2021 г. ще станат известни победителите в Effie Awards България. А най-ефективните маркетингови комуникации през миналата година ще бъдат обявени на виртуална галацеремония, излъчена на живо от 19:00 часа нa www.effiebulgaria.org.
Дни преди да станат известни победителите в четиринадесетото издание на конкурса разговаряме с Весела Апостолова и Веселин Димитров, членове на журито на Effie България 2021.
Весела Апостолова, Изпълнителен директор в Publicis Groupe Bulgaria, е жури за първи път на наградите Effie. Tя споделя, че чувството е вълнуващо, а колегите й са личности с богат житейски и професионален опит, позиция и имидж на пазара. Дискусиите и споделените различни мнения бяха обогатяващи, а компанията, макар и в дистанционен режим, много приятна, споделя още тя.
От друга страна, Веселин Димитров, редакционен директор на Forbes България, не за първи път е част от журито на Effie Awards. Tой разказа, че тази година е имало изненадващо много силни заявки:
"Добро впечатление направиха няколко бранда, които с години градят имиджа си и са много последователни. Имахме и нова категория – за положителна промяна. Нейното включване в Effie не идва без причина. Вижда се колко важни стават устойчивите цели в бизнеса и как те навлизат в маркетинговите стратегии, просто защото такива са очакванията на потребителите".
Относно тенденциите, които са се откроили с подадените заявки, той отбеляза, че т.нар. нови медии като Tik-Tok, Instagram се интегрират все повече в комуникационните кампании, както и че "компаниите стават все по-пълноправни граждани на обществото ни".
Според Весела Апостолова, това което прави впечатление е, че "пазарът ни, макар и малък, напипва много успешно глобалните тенденции и човешки прозрения и ги локализира, така че да доведат до реална промяна за марките и хората. Имаме много широко поле за развитие в новите категории: „Положителна промяна“, „Малък бюджет“ и „Маркетинг при актуални събития“ и се надявам, че следващата година ще имаме повече заявки в тях – умни, смели и осъществени с размах", отбеляза още тя.
Сред трудностите, пред които е изложена комуникационната индустрия, Апостолова изброи политическа, икономическа и трудова несигурност. Според нея, герои са всички, които се опитват да намерят позитивното и да го впрегнат в работа.
Към трудностите в бранша, Веселин Димитров добави и потребителските нагласи към брандовете.
"В кандидатурите за Effie тази година Поколението Z беше по-споменато от всяка друга група. То вече е активна част от обществото и комуникациите неизменно ще трябва да търсят нови начини да достигнат до него през канали, които постоянно се изменят и са много разляти. Ясно е, че с оглед на пандемията брандовете са предизвикани да комуникират към несигурни общества, така че това ще се отразява на посланията, което може да попречи на креативността. Добрата новина е, че поне не виждам индикации за стагнация в бюджетите", отбеляза още той.
Относно ефективността на кампаниите Димитров смята, че няма универсална формула. Според него е важно компаниите да слушат потребителите си, вътрешно да се говори добре между различните отдели и да не се пренебрегва оригиналността на решенията – и по отношение на бизнес, и по отношение на комуникациите.
Според Апостолова ефективните кампании винаги се базират на солидни данни, прозрения, които произтичат от тях, реализация, която е в цялост, а не на парче и завършват с демонстрация на качествена и количествена разлика.
По отношение на тежестта на наградите Effie тя отбеляза, че за да блесне един бранд, човек трябва да вярва, че е постигнал абсолютен синхрон между предизвикателна цел, идея и реализация, увенчани с впечатляващи резултати. Тогава брандът заслужава да е в светлината на прожекторите и да служи за пример, да е пътеводна светлина за ефективна комуникация.
Effie е специална награда и то по много причини. Навън блясъкът й има отражение към стойността на един бранд, към възприятията към него, а и по отношение на бизнеса. Не е тайна, че място в глобалния Effie индекс може да допринесе до покачване стойността на акциите на публичните компании. За мен е важен и вътрешния ефект. Ако една компания блесне на Effie, това показва колко професионални са процесите в нея. Как всяка кампания започва с идентифициране на ясни предизвикателства и колко целенасочено се адресират те. Този бизнес подход към маркетинговите комуникации е ключов за всяка компания, добави Веселин Димитров.
За EFFIE AWARDS
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама.
Effie Awards България се организират от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Конкурсът покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
Инициативите на Effie включват Effie Index, класация на най-ефективните компании и търговски марки по целия свят, и Базата данни с победители на Effie.
Весела Апостолова, Изпълнителен директор, Publicis Groupe Bulgaria
Весела Апостолова има богат управленски опит в медийната индустрия в България и съществен принос за развитието на стратегическите процеси в медийната среда. Тя е част от Publicis Groupe България вече 17 години, като участва в разрастването на медийния бизнес на Групата до 2019, след това е начело на творческия бизнес, а от юни тази година е изпълнителен директор на Publicis Groupe България, в чието портфолио влизат агенциите Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Red Lion, MSL, Publicis Dialog, Brandworks, Digitas, Zenith и Starcom. Publicis Groupe България e център за върхови постижения в разузнаването на социалните мрежи, като анализира тенденции на над 25 езика, още преди те да са станали известни на потребителите.
Весела има магистърска степен по Европейски изследвания в СУ „Св. Климент Охридски“, с профил “Медии и право“.
Веселин Димитров, Редакционен директор, Forbes България
Веселин Димитров (38) има близо 20-годишен опит областта на медиите и комуникациите.
Той има бакалавърска степен по икономическа журналистика от Висшето училище в Бремен, Германия, и магистърска степен по управление на медии от Института по комуникационни науки в Хановер, Германия. Oт началото на 2020 г. е редакционен директор на българското издание на Forbes, най-голямата глобална бизнес медия. Във Forbes е отговорен за цялостната идентичност на бранда по отношение на съдържание (принт&онлайн), събития и бизнес развитие.
Медийният опит му опит включва още работа за „Дарик Радио“, вестник „Капитал“ в България, както и BBC, NPR, DER SPIEGEL и др. в международен план.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор