Затваря още един завод за кабели с 950 служители

OFFNews 14 септември 2024 в 16:48 7832 5

Завод за кабели в Мездра

Снимка СЕ Борднетце – България

Заводът на „СЕ Борднетце - България“ в Мездра

Още един завод за производство на автомобилни кабели, този в Мездра, затваря врати.

Японският производител на кабелни комплекти за автомобилната индустрия "СЕ Борднетце - България" ЕООД  обяви, че планира да реорганизира дейността си у нас за следващите две години, става ясно от съобщение, изпратено до БТА.

Според него "Сумитомо Електрик Борднетце" (SEBN) планира да преустанови дейността на единия от заводите си у нас - този в град Мездра, през 2025 г., а вторият завод, който се намира в Карнобат, ще продължи работа с намален капацитет. Представителите на работниците и местните синдикати са информирани за тези планове.

Причината за решението е преместването на производството в заводите на "Сумитомо Борднетце" в Молдова и Румъния.

"Решението за преместване на производството се дължи на конкуренцията в индустрията за кабелни комплекти. Високите производствени разходи в България, особено нарастващите разходи за труд, се отразиха негативно на способността на компанията да възлага нови проекти за серийно производство на кабелни комплекти към българските си локации", се посочва в предоставената информация.

Заводът в Мездра е открит през 2008 г. В него работят около 950 души. Планът е заводът да затвори в края на март 2025 г. За завода в Карнобат се планира от февруари 2025 г. да съкрати около 100 работни места. В момента в него работят 1000 души.

"Много съжаляваме, че трябва да обявим това решение. Повече от шест месеца полагахме усилия да намерим алтернативни решения, които да ни позволят да поддържаме настоящите обеми на производството в България, но предвид темпа на увеличаващите се разходи за труд в дейността, тези наши усилия се оказаха непосилни. Знаем колко трудно е това за нашите служители, някои от които са с нас от дълги години. В допълнение към изпълнението на всички законови изисквания относно прекратяването на дейността, ние ще предоставим компенсационни пакети и програма за преместване на засегнатите служители", е цитиран да казва главният оперативен директор на "СЕ Борднетце-България" ЕООД Танер Мутлу.

"СЕ Борднетце-България" ЕООД е част от групата на Сумитомо Електрик Борднетце СЕ (SEBN), глобален автомобилен доставчик с над 36 000 служители в 13 държави. SEBN е част от японската група Sumitomo Electric Industries, която има 380 дъщерни дружества в различни индустрии по света. Повече от 400-годишната Sumitomo Electric Group има 280 000 служители и нетни продажби от 30 милиарда щатски долара през 2023 г. Продуктовото портфолио на SEBN включва системи за окабеляване, както и електрически и електронни компоненти за конвенционални и електрически задвижващи технологии, включително кабелни снопове за мулти и високо напрежение, се посочва още в информацията.

По-рано тази година стана ясно, че до края на 2024 г. затваря друг завод за производство на кабели за автомобили - плевенският "Leoni". Заводът има около 1300 служители и е част от германската група Leoni. Като причина инвеститорът посочи "тpyднocти в нaдeжднoтo нaeмaнe нa дocтaтъчнo cлyжитeли нa мecтния пaзap нa тpyдa и cepиoзнaтa инфлaция в cтpaнaтa".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1000

    5

    Uffff

    14.09 2024 в 23:45

    Абе какво лъжат тези за заплатите? Нека кажат истината - производството на автомобили в Европа се свива, продажбите на нови автомобили намаляват, криза е. Не нашите работници, а клиентите на тези фирми затъват. И не се знае докога ще продължи кризата.

    -4574

    4

    Владè

    14.09 2024 в 22:08

    Румънците заляха света с Дача, сърбите и турците заливат ударно с фиати, бъгаря праи кабели...
    На времето един гений на икономиката изгони от България Ровер. Мислете с какви отрепки си имате работа. Медиите ги облизват и облазват тези отрепки. А безовцовите съсродници градят пилони . Ама пилон ни се яде ни се търгува.

    510

    3

    Деспин Митрев

    14.09 2024 в 19:22

    Интересно, заплатите и стандартът в Румъния е по-висок - значи не е заради високите заплати. Ток, администрация се сочат като основен проблем на чуждите компании. Имотната мафия и тя цака яко, като тя винаги е в тандем с общинската мафия и областната - за да се гарантира безизходица за инвеститора.

    1000

    2

    smqtai

    14.09 2024 в 19:00

    Високотехнологичните ни заводи за кабели- ***** такава
    Ама и заплати ли искате бе роби
    Яжте си кабелите сега
    Хай тек май есс

    22558

    1

    dolivo

    14.09 2024 в 18:05

    жалко

    дали не са в някой от мутренските индустриални паркове, и да им е омръзнало да ги цакат за ток 2-3но?
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер