Държавата реално е лишена от пътно поддържане в следващите от 6 до 7 месеца. Това е времето, технологично необходимо, да се проведе една обществена поръчка. Накърнен и застрашен е общественият интерес и здраве, заяви заместник-министърът на финансите Андрей Цеков по време на извънреден брифинг във връзка с прекратените от АПИ поръчки за ремонт и поддръжка на пътища.
АПИ поддържа една порочна система, подчерта Цеков.
Вчера стана ясно, че Агенция "Пътна инфраструктура" едностранно прекратява всички нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.
Държавната политика в областта на пътната инфраструктура повече от 10 години е заложник на една институционализирана и поддържана от АПИ порочна система, при която изграждането, поддръжката и основните ремонти на пътища се предлагат непрозрачно, некоректно и неикономично в разрез със ЗОП и обществения интерес, заяви Андрей Цеков.
По инхаус процедури в последните години са възложени дейност и в последствие превъзложени на стойност над 3,6 млрд. лева. Налице са и данни за манипулиране на процедури за възлагане на обществени поръчки. Разходваният обществен ресурс надвиша дори прогнозните стойности на самите обществени поръчки, съобщи Цеков и добави, че най-пресният пример е възлагането магистралата Русе – Велико Търново.
Той отбеляза и нарушения по рамковите споразумения за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. От 2019 до началото на 2021 г. са сключени 34 договора за 757 млн. лева за общ ремонт и поддръжка.
Позиция на Камара "Пътища"
Държавата рекетира строителния бранш като повече от година отказва да разплати извършени дейности в сектора. Политиците в лицето на премиера Кирил Петков, министъра на финансите Асен Василев, заместника му Андрей Цеков и председателя на парламентарната комисия по регионално развитие Настимир Ананиев целят да погубят цял един сектор, заради некомпетентност. Българска браншова камара “Пътища” и Камарата на строителите в България няма да позволят да се стигне до там, категорични бяха представителите на двете браншови структури.
Хиляди служители в цялата страна се включиха в Националния протест на отрасъла. Представителите на сектора бяха категорични, че сме свидетели на опити да се внушават неистини с политически цели. Решението дали има изрядни и неизрядни фирми е в ръцете на компетентните органи. Не приемаме да се издават политически присъди от представители на властта със съмнителна експертиза. Във връзка с обвиненията, че пътно-строителните фирми искат продължаване на договорите за поддържане и текущ ремонт, от ББК “Пътища” заявиха, че всички компании настояват държавата веднага да прекрати договорните им отношения и да проведе нови процедури. Животът и здравето на всички ползватели на пътната мрежа са най-важни, а управляващите с лека ръка ги пренебрегват. Това е недопустимо, категорични са строителите.
От Камарата на строителите в България бяха категорични, че без навременни мерки за индексация и разплащания по всички проекти в строителството, изпълнението им ще стане невъзможно и държавата ще загуби милиарди левове.
След дадения брифинг в МС сегашното управление на държавата доказа че няма капацитет да реши създадените от него огромни проблеми в пътния бранш и бяга от отговорност, чрез лъжи и манипулации.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
5837
1
27.07 2022 в 12:23
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара