Закъсалите финансово Български държавни железници вдигат заплатите на голяма част от експлоатационния персонал, научи OFFNews от източници от жп компанията.
Любопитното в случая е, че предложението за новите по-високите възнаграждения не идва от синдикалните организации, а от ръководството на холдинга.
Причината е, че в момента основното възнаграждение на машинистите - най-отговорната работа в БДЖ, е 697 лева. Върху тях се начисляват часове за извънреден труд, бонуси за храна и други, но пак доходът им обикновено не надхвърля 1000 лева. Частните жп компании у нас обаче са доста по-щедри. Те привличат машинисти срещу около 1500 лева, което силно ограничава възможностите на БДЖ да задържи добрите специалисти.
Именно за машинистите предложението на ръководството на жп превозвача е за най-голямо увеличение. Основното им възнаграждение трябва да стане 800 лева и то със задна дата - от 1 септември 2016 г.
От същата дата се очаква да бъдат актуализирани заплатите на общо 26 различни експлоатационни длъжности в железопътния превозвач. Между 50 и 100 лева се предлага да бъдат увеличени заплатите на началник влакове, кондуктори, стрелочници, маневристи, помощник-машинисти и други.
Споразумението за новите възнаграждения в БДЖ се очаква да бъде подписано следващия вторник. 20 септември е Денят на локомотивния машинист.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12090
1
17.09 2016 в 12:27
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват