Българската авиокомпания "Гъливер" спря да продава билети за полета София-Скопие от 21 май, съобщи специализираният самолетен портал exyuaviation.
Според македонски медии полетите се осъществяват със 7-8 пътници, а е имало случаи, когато са борда е имало по-малко пътници от екипажа на самолета.
Засега не е ясно дали полетите се отменят окончателно, тъй като няма обяснение от българската авиокомпания, която е спряла да продава билети и за Тирана. Скопие и Тирана бяха единствените чужди дестинации на "Гъливер".
Авиокомпанията поддържаше маршрута София-Скопие с турбовитлов самолет ATR 72–600, който е с капацитет 65 места. Полетите бяха в понеделник и в събота. Цените - от 128 до 300 лв. за двупосочно пътуване.
Авиомаршрутът беше открит само преди месец с много шум след дипломатически усилия.
Линията София – Скопие бе пусната от министър Събев независимо от предупрежденията, че е неефективна, а експеримент на бТВ демонстрира нагледно, че до македонската столица се стига по-бързо с автомобил, отколкото самолет.
Възстановяването на въздушната връзка между София и Скопие беше очакваната и оповестена първа конкретна стъпка от сътрудничеството, обявено след първата среща на премиерите Димитър Ковачевски и Кирил Петков на 18 януари в Скопие.
Това не е първата авиолиния, която директно свързва двете столици. На 25 април 1965 г. е открита международна въздушна линия на ТАБСО по маршрута София - Скопие. В 08:00 ч. от аерогара София излита първият самолет ИЛ-14, който след 51 минути каца на летището в Скопие. Пътниците са посрещнати от официални лица, начело с републиканския секретар по транспорта и съобщенията Георги Русковски, от журналисти и много граждани. Полетите от София се изпълняват в неделя.
Години по-късно, след като на 15 януари 1992 г. България официално признава Република Македония, през март същата година министърът на транспорта Александър Александров се договаря с министъра на транспорта и съобщенията на Република Македония Александър Лепавцов въздушната линия по маршрут София-Тирана, открита година по-рано, да бъде с директно кацане в Скопие. На 6 май 1992 г. в София Александров официално открива линията. С първия полет на 6 май 1992 г. от Скопие пристига министърът на транспорта и съобщенията на Македония Александър Лепавцов.
На 21 май 1992 г. вечерта по новооткритата редовна линия София-Скопие е извършен полет на държавната авиокомпания "Хемус ер". Със самолет "Як-40" пътуват 25 пътници. Полетът продължава около 20 минути. Полетите от София до Скопие се изпълняват в четвъртък, петък и събота сутринта, а в обратната посока - в понеделник, вторник и сряда. Билетът в едната посока струва 60 долара, а в двете посоки - 90 долара.
На 14 декември 2007 г. министърът на транспорта Петър Мутафчиев открива авиолинията по маршрута София-Скопие, която се обслужва от авиокомпанията "България ер". В приветственото си слово Мутафчиев посочва, че откриването на авиолинията цели да бъдат нормализирани авиовръзките на България с всички европейски столици. Линията София - Скопие се покрива три пъти седмично и има много добра връзка в София по дестинациите за останалите европейски столици. Цената на билет по линията София-Скопие в едната посока е 39 евро.
Полетите са прекратени от превозвача през 2009 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-11295
2
03.05 2022 в 13:04
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
5837
1
03.05 2022 в 13:02
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара