Мерцедес, Адидас, Хуго Бос: как им се отрази изтеглянето от Русия

DW Последна промяна на 17 август 2022 в 17:58 6443 11

Архив

Снимка Pixabay

Даймлер прекрати отношенията си с КАМАЗ, а Адидас, Пума и Хуго Бос престанаха да изнасят дрехи за Русия. Как се отразява на германските компании оттеглянето им от руския пазар?

Редица големи германски компании прекратиха бизнеса си в Русия или дори изцяло напуснаха руския пазар след началото на войната в Украйна. Сред тях са автомобилни концерни като Мерцедес-Бенц и Даймлер трък (Daimler Truck), Фолксваген и БМВ, производители на спортни облекла и обувки като Адидас и Пума. От финансовите отчети на тези фирми за второто тримесечие може да се установи доколко е повлияло това на бизнеса им, пише DW.

Даймлер трък: ръст на печалбата

Световният лидер на пазара на камиони и автобуси Даймлер трък прекрати още на 28 февруари сътрудничеството си с КАМАЗ - Камския автомобилен завод, производител на камиони, автобуси, трактори, комбайни и техника за руската армия. Германският концерн обяви също, че се отказва от активите си в своя руски завод, възлизащи на 220 милиона евро.

На пръв поглед загубите са огромни, но както става ясно от отчета на компанията за второто тримесечие, чистата печалба се е увеличила с 56 процента и е достигнала 946 милиона евро за трите месеца. Обяснението - повишените цени на камионите и широкото представяне на концерна на пазарите в САЩ и Азия. Очаква се печалбата за годината като цяло да е между 48 и 50 милиарда евро.

Мерцедес-Бенц: спаднали продажби, но по-добри финансови показатели

И този концерн спря доставките си за Русия, както и работата в открития през 2019 година завод за сглобяване на мерцедеси в Подмосковието. От отчета на концерна за второто тримесечие се вижда, че продажбите са спаднали със седем процента, но печалбата са е увеличила със същия процент. Противоречието може да се обясни с това, че в условията на трайния остър недостиг на полупроводници Мерцедес-Бенц по необходимост е съкратил производството, а наличните микрочипове са били монтирани предимно на най-скъпите модели. Те пък са се продавали отлично - списъците със заявки за най-луксозните лимузини са пълни и в Европа, и в САЩ, и в Китай.

Ръст в печалбите, макар продажбите да са по-малко, отчитат и Фолксваген и БМВ - също благодарение на факта, че монтират дефицитните чипове с предимство в скъпите си модели.

Хуго Бос: най-успешното второ тримесечие в историята на фирмата

Фирмата за модни облекла Хуго Бос закри в началото на март своите над 20 магазина в Русия и прекрати продажбите онлайн. Но непосредствено след това е успяла да постигне "значителен ръст в печалбите", както се казва в съобщение за медиите от трети август. Печалбата се е увеличила през второто тримесечие с 40 процента и е достигнала 878 милиона евро, което е позволило на фирмата да "преглътне" загубите от 15 милиона от закритите магазини в Русия.

Как е било постигнато това? Благодарение на "обновяването и подмладяването" на асортимента, започнало още миналата година, както и чрез успешни глобални маркетингови кампании.

Пума бележи рекорди, Адидас има проблеми с китайския пазар

А за концерна Пума, закрил над 90 фирмени магазина в Русия, второто тримесечие на 2022 се оказва най-успешното изобщо в историята на компанията. Чистата печалба е нараснала с над 73 процента и е достигнала 843 милиона евро. Най-големи успехи са отбелязани в Америка и Европа, докато в Китай финансовите показатели са се влошили заради локдауните.

Но не толкова, колкото при Адидас, заложил много именно на китайския пазар. Този германски концерн е намалил донякъде прогнозите си за ръста на финансовите показатели през годината - заради спада с 35 процента на приходите в Китай, а не заради оттеглянето си от руския пазар.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1258

11

ваксиниран

18.08 2022 в 17:09

Десетмилиарден пазар изгубиха! А бяха подготвили мерджаните за лунната колония на путя...

615

10

ob1

18.08 2022 в 09:31

Айде действай, Винкел, освободила се е б@си яката пазарна ниша! 240 милионен пазар (бе руZнацитата бяха 140М, ама явно са отишли още такива като тебе) няма да стои дълго време празен. Всеки Иван с Мужикцедес и обут в Блядидас на Пешо чака.

-7220

9

Дада, губиш 240 милионен пазар и си на печалба на това. Глупости говорете на тези които ви вярват. На днешно време има воини за пазари, а тези се отказаха доброволно, без да ги карат.

615

8

ob1

17.08 2022 в 22:08

из пътеводителя:
— Искам да ви изясня някои факти. Имате ли представа колко ще пострада онзи булдозер и какви ще бъдат последствията за него, ако наредя да мине право през вас?
— Какви? — попита Артър.
— Съвсем никакви!
Май това е станало и тук. Мадър Раша в ролята на Артър Дент :)

-160

7

редовно четящ

17.08 2022 в 22:05

Еврото пак се изхвърли на пясъка. Къде си виждал с очите си целуване на з@ници, освен в рашистан? Нали не ходиш в омразната, вражеска Европа? Бъди истински рублофил!

9832

6

dolivo

17.08 2022 в 21:42

на печалба са, защото Руската бюрокрация е дупка за инвестиции, дояща инвеститора все повече с промени чести в закони и регламенти

всички са били на загуба и с удоволствие са си отдъхнали да отпишат руските проекти.

А са се занимавали с Русия като с развиващ се пазар - заради надежди за бъдещи печалби, евентуално

Клоака за инвеститори е Русия и винаги е била

За съжаление България не е по далеч от това положение, и ПП за 7 месеца доста неща подобри като параметри (400% увеличение на инвестициите).

Но ги свалиха процентаджиите дето след тях и трева не никне, ако не са захлебили лично

-4576

5

евроатлантик

17.08 2022 в 20:28

Най-евтиното, което купуват е "Мерцедес", а западняците, колкото и да ги мразят, са готови да им целуват задниците заради многото им парички. Виждал съм го с очите си!

1258

4

ваксиниран

17.08 2022 в 19:59

Те асфалт нямат, ще си купуват мерцедес - да, бе, да.

1420

3

хr4

17.08 2022 в 19:42

Какъв "огромен пазар" е Русия, бе специалист? Огромен пазар е САЩ. Огромен пазар е ЕС. Това, че орките са 140млн не ги прави огромен пазар. За да са такъв трябва всичките 140млн да имат донги и да ги харчат. А те...нямат. Крадат перални, тоалетни чинии и прашки, защото не могат да си ги купят. Тия мизерници ли са "огромния" пазар?

-4576

2

евроатлантик

17.08 2022 в 19:29

Според една от най-мракобесничесските медии, DW, противно на всякаква икономическа логика, когато губиш огромен пазар, почваш да печелиш кажи-речи двойно. Най-важното обаче е, този пазар да е Русия...