Quantcast

Човешка грешка е причината за дерайлирането на влака София-Варна

OFFNews Последна промяна на 13 юли 2014 в 08:15 9985 21

Човешка грешка е причината за катастрофата, станала вчера в близост до гара Калояновец, при която загина 38-годишният машинист, а 14 души бяха ранени. Това каза пред БНР изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев.

"Когато влакът е влязъл в гарата, сигнализацията е светела за отклонение, но де факто те не са намалили скоростта, намалили са я само от 100 на 98 км., а за отклонението, в което е трябвало да влязат, се изискват 40 км. Самите машинисти не са си свършили работата. Това не е автоматично устройство, което да движи влака, това не е компютър", заяви Кръстев.

По негови думи движението на влаковете по тази линия ще бъде възстановено още днес.

Шестима от пострадалите са настанени в старозагорската болница, като най-сериозно пострадалият е помощник-машинистът.

Вчера около 15:17 часа в района на ж.п.гара Калояновец, област Стара Загора, дерайлира бързият влак София-Варна.

Ранените са без опасност за живота.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.07 2014 в 09:49

Въпроса за отговори е: - Кой и защо е наредил отклоняването на стрелките? Защо началството е наредило на някои служители да не дават показания затова? Кого прикрива началството им, а и следствието, ако не излъчи истината? Отговорите на това ще разкрият случая. Машинистите са опитни и нямат вина. Виновни са други. Това част от плана за дестабилизация на страната заедно с банките ли е или да?

14.07 2014 в 09:03

Споменаха, по радиото, че влака е трябвало да мине транзитно, без да се отклонява... Някой е отклонил стрелките и не е предупредил машинистите... Тоест? Саботаж или компромис? Помощник машиниста е карал, жив и здрав е. Отказва да говори бил в шок. Шок от видяното, а не от преживяното... Има разлика. Какво е видял пред него е въпроса? Какво е имало пред влака? А може би нещо е ставало на гарата? Или е нямало релси в отклонението? Кой е наредил отклоняване стрелките на транзитна гара, с теоретично изпраавен участък? Дали разследването по нечие нареждане няма да посочи друга причина? Видяхме, че на прокуратура, съдилища, министри, депутати и др. не можем да вярваме 25 г.. Едва ли помощник машиниста е виновен? Прилича на саботаж случая. Дерайлирал е и друг, товарен влак, на друг участък, без осезаема причина.

13.07 2014 в 19:50

Към по-долното мнение.
Това по никакъв начин не оправдава човека, който е карал влака, той е длъжен да следи сигнализацията независимо откъде и защо се отклонява и по кой път минава.

13.07 2014 в 19:48

//Като разгледах повече снимки от мястото на инцидента ми струва че там линията е двойна,т.е.,във всяка посока влакът се движи по собствено трасе и изведнъж в района на гарата ,транзитно преминаващ бърз влак се "вкарва" в "насрещният" път през отклоняваща стрела за връзка между двата "пътя".Та въпросът е защо на прясно ремонтирана ж.п. линия по Европроект за 160км/ч се налага влизане в "насрещното" в района на гарата//

------
Защото след тази гара единия път е затворен за ремнот и все някъде влака трябва да бъде отклонен по другия.Обикновено това не се прави точно на тази гара, случая е бил по-скоро изключение.

13.07 2014 в 19:30

Продължавам да се изумявам от глупостите които "услужливо" се тиражират от националните медии!!!
Цитирам:

"Помощник- машинистът, който е управлявал тежко катастрофиралия вчера влак София - Варна не е разбрал, че трябва да намали скоростта от 100 на 40 км/ч, каквато е скоростта при отклоняване на движението. Това показват данните, установени при разследването, цитирани от bTV.

Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп-светофарът му показва зелена и жълта светлина. Тя е знак, че влакът трябва да отбие в друг коловоз и няма да продължи направо".
Влезте в "Гугул ърт"!
Прекрасно се вижда трасето на ж.п. линията.Посоката на движение е север,малко преди гарата има завой на североизток!!!!!
Как аджеба в 15.20 ч, слънцето заслепява ниско машиниста от север!!!!!!!!!!!!!!!!!

13.07 2014 в 19:26

Има си всякаква автоматика, на която това и е работата, да не допуска машиниста да прави глупости, но никой не я включва и никой не следи дали се ползва. Едни милиони са усвоени за монтирането и, след което е оставена на изживяване.

13.07 2014 в 16:46

Бях в въпросният влак а инцидента се случи преди стрелките за отклоняването за коловозите просто от самата скорост и тежката машина се влачихме доста време..А локомотивът беше останал по назад..

13.07 2014 в 16:13

По снимките изглажда, че катастрофата е ПРЕДИ стрелките. И един не маловажен въпрос - къде е локомотивът? Възможен отговор - в реката, паднал от моста, който е и вероятната причина за катастрофата и който е точно преди стрелките.
https://www.google.com/maps/@42.3076992,25.5651153,150m/data=!3m1!1e3

13.07 2014 в 14:41

Като разгледах повече снимки от мястото на инцидента ми струва че там линията е двойна,т.е.,във всяка посока влакът се движи по собствено трасе и изведнъж в района на гарата ,транзитно преминаващ бърз влак се "вкарва" в "насрещният" път през отклоняваща стрела за връзка между двата "пътя".Та въпросът е защо на прясно ремонтирана ж.п. линия по Европроект за 160км/ч се налага влизане в "насрещното" в района на гарата

13.07 2014 в 13:02

Много са смотани тия журналя от сайта! Да се бяха информирали, че когато влака пътува над 4 часа се управлява от двама пълноправни машинисти! Няма помощник-машинист! Писна ми от простотия до шия!