Защо са толкова полезни Омега-3 киселините

Последна промяна на 25 юли 2019 в 12:45 1231 0

Снимка Pixabay

Човешкият организъм не синтезира Омега-3 мастни киселини. Можем да си ги набавим само с храната. Тези киселини се съдържат в мазните сортове риба от студените морета, ядките, лененото семе, чията, зеленолистните зеленчуци, нерафинираните растителни масла. Какво е добре да знаем?

В чист вид Омега-3 се набавят само от рибата. В храните от растителен произход се съдържа първоизточникът на Омега-3 – алфа-линоленовата киселина. До пълноценното й състояние я „преработва“ черният дроб.

Омега-3 в капсули не помага – изследвания са показали, че приемът на Омега-3 под формата на препарати не защитава от инфаркт и инсулт. Тази задача изпълняват продуктите, в които се съдържат мастните киселини.

Омега-3 подобряват състоянието на кожата – намаляват сухотата, сърбежа и лющенето при псориазис и дерматити; снижават риска от акне и блокират веществата, които разрушават колагена в кожата.

Подобряват зрението и намаляват риска от макуларна дегенерация – болест, която поразява ретината на очите, снижава остротата на зрението и води до загубата му при възрастните хора.

Премахва синдрома на „сухото око“. С него се сблъсква всеки, който прекарва много време пред монитор. Очите стават сухи и се зачервяват. Омега-3 влияят и върху образуването на сълзите.

Снижават риска от артрит с 52 %. За да се постигне този ефект обаче, консумацията на продукти с Омега-3 трябва да е 2-3 пъти седмично.

Укрепват кръвоносните съдове и сърцето. Снижават нивото на лошия холестерол в кръвта и регулират кръвното налягане.

Намаляват риска от образуването на тромби. Възпрепятстват слепването на тромбоцитите и предотвратяват образуването на съсиреци в кръвта.

Смекчават пристъпите на астма при децата. Високите нива на омега 3 облекчават и пристъпите на задушаване и кашлица при възрастните.

Особено нужни са на бременните жени. Влизат в състава на мозъчните клетки и очната ретина. Тези киселини имат решаващо значение за развитието на плода.

Снижават риска от депресии. Лекарите смятат, че дефицитът на Омега-3 е физиологична причина за депресиите, защото мозъчните клетки се състоят от мазнини.

Снижават риска от рак, имат противовъзпалително действие върху организма, което води и до по-нисък риск от онкологично заболяване.

Намаляват симптомите на Синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивността. Децата, които страдат от този синдром, трудно се съсредоточават и застояват на едно място. Тези мастни киселини влияят положително върху концентрацията.

Помагат при неалкохолна мастна чернодробна болест – снижават мастната дистрофия на черния дроб и подобряват чувствителността му към инсулина, противодействат на възпалението.

Облекчават менструалните болки. Изследвания показват, че снижават болката по време на цикъл по-ефективно от противовъзпалителните средства.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !