Какво прави Инстаграм една от най-актуалните в момента социални мрежи

Силвия Славчева 03 февруари 2021 в 13:16 3873 0

Въпреки че все още Facebook и YouTube водят класацията в България за най-предпочитани социални мрежи, Инстаграм ги следва стремглаво по петите и се нарежда на трето място. Facebook остава най-посещавана платформа предимно от жени от всички възрастови групи, а YouTube е по-предпочитана от мъжете, докато Инстаграм се използва повече и от двата пола от по-младите потребители (15-34 години).

Платформата Инстаграм се появи преди време просто като приложение за споделяне на снимки, но се разви много през последните месеци и вече е едно от предпочитаните места, както за потребителите, така и за рекламодателите. В момента мрежата предлага не само голямо разнообразие от фото и видео съдържание, но и възможност да комуникираме по-лесно с любимите си марки и личности, да пазаруваме, да следим актуални тенденции, да наблюдаваме интервюта, лекции и демонстрации на живо и да се забавляваме. Според Борислав Айтов, управител на Beshared, вече не е допустимо един бранд да има профил във Facebook, но да липсва в Инстаграм, защото двете социални мрежи предлагат различни възможности и тип преживяване за потребителите, поради което активността им в последната мрежа расте все повече.

Инстаграм постоянно се развива и подобрява своите функции, добавяйки и нови, с които цели да предложи по-вълнуващо преживяване за своите потребители. Story например е чудесен инструмент за споделяне на съдържание, чрез който марките могат да разкажат много неща без да се натрапват на потребителите. Опциите за анкети и отворени въпроси са чудесни за събиране на полезна информация и за изследване мнението и нагласите на хората.

Instagram Live се разви бурно през изминалата 2020 година покрай изолацията и показа, че е един чудесен инструмент за провеждане на онлайн срещи и интервюта, семинари и обучения. Може да се каже, че се превърна в мост между хората, който не позволи откъсване от реалността, а напротив: предостави възможност за свързване и повече взаимодействие.

С увеличаване търсенето на видео съдържание IGTV също набра скорост. Приложението позволява да се качва по-дълго видео съдържание с полезни съвети, демонстрации, рецепти или просто за забавление. Този инструмент е особено полезен за влиятелни личности, които искат да разкажат повече за себе си или да направят ревю на продукти. Въпреки че все още не може да се съревновава с YouTube по брой потребители, все пак IGTV се развива стремглаво и съвсем скоро може да придобие още по-големи конкурентни предимства.

Благодарение на Instagram Shop могат да се разглеждат и продукти, както и да се пазарува, без да се напуска приложението, което улеснява много потребителите. Това го прави не просто социална мрежа, а привлекателно място за приятно търсене и лесен избор на най-добрите продукти. Според очакванията в бранша през 2021 година все повече марки ще предпочитат платформата, за да достигат лесно до своите потребителите.

Ако все още вашият бизнес няма профил в Инстаграм, но отговаряте положително на поне един от следните въпроси, значи е време да създадете такъв:

1. Продавате ли продуктите си онлайн?
2. Целевата ви аудитория включва ли лица на възраст 15-34 години?
3. Вашите конкуренти имат ли профили в Инстаграм?
4. Имате ли качествено фото и видео съдържание, което искате да достигне до повече хора?
5. Искате ли повече хора да споделят вашето съдържание и отзивите си за вашите продукти?
6. Искате ли лесно да комуникирате с потребителите си и да изследвате техните нагласи и мнение?

Ако пък вече имате профил в Инстаграм, но искате да получите максимум полза от него, вижте на какво трябва да акцентирате според Борислав Айтов:

1. Повече видео съдържание, което грабва вниманието на аудиторията.
2. По-често съдържание в Story и използване на опциите за анкети, отворени въпроси и Live.
3. Създаване на уникален хаштаг, който да е свързан с бранда, негов продукт или с конкретна тема, която подкрепяте или популяризирате.
4. Редовна интеракция с последователите: навременно отговаряне на запитвания, коментари и отзиви.
5. Стимулиране на последователите да споделят съдържанието, което създавате и да говорят за вашия бранд.
6. Партньорство с влиятелни личности, които да се превърнат в посланици на вашия бранд.
7. Подкрепа на обществено значими каузи и популяризиране на важна актуална информация.

Именно възможността да комуникирате по-лесно с последователите си и да обсъждате обществено значими въпроси е бонус, който може да се отрази положително на имиджа на бранда. Използвайки уникален хаштаг улеснявате потребителите да намират вашето съдържание и да го разпространяват от своя страна сред своите последователи.

Колкото повече последователите ви се ангажират с вашето съдържание, толкова по-често те ще виждат всеки нов пост или стори. Всяко действие, като реагиране на стори, запазване или споделяне на пост, коментиране, реакция на анкета или отговор на въпрос, влияе добре на показателите на профила ви. Така че отделеното време да създавате съдържание и да комуникирате с последователите се възнаграждава.

Разбира се само времето ще покаже дали Инстаграм ще се превърне трайно в предпочитана социална мрежа или на нейно място скоро ще дойде някоя нова, но за момента е ясно, че не трябва да се изпускат възможностите, които предлага за реклама.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице