Кремъл е фалшифицирал снимките от катастрофата на МН17

Дойче веле Последна промяна на 01 юни 2015 в 15:51 8334 54

Илюстрация: bellingcat.com

С помощта на сателитни снимки Русия искаше да докаже вината на Украйна за свалянето на малайзийския пътнически самолет. Но както установиха сега разследващи журналисти, сателитните снимки са били фалшифицирани.

Малайзийският пътнически самолет бе свален над Източна Украйна на 17 юли 2014 година. Оттогава насам Русия твърди, че машината с 298 пасажери на борда е била обстрелвана от украинската армия. Броени дни след катастрофата руското министерство на отбраната представи на специална пресконференция сателитни снимки, които - според руската страна, доказвали вината на Украйна. Но както установи сега разследване на група независими журналисти, въпросните сателитни снимки са били манипулирани.

Двете версии

"Анализът показва ясно и недвусмислено, че сателитните снимки не само са с фалшива дата, но и са обработвани дигитално", четем в доклада на журналистите от британския портал за разследваща журналистика Bellingcat. Екипът е изследвал две от сателитните снимки, с помощта на които руското министерство на отбраната се опитва да докаже, че в деня на катастрофата украинската противовъздушна отбрана е била активна в зоната на инцидента. Според руската версия, на едната от снимките се вижда, че в деня на катастрофата поне една от противовъздушните установки "Бук" на украинската армия е била извън военната база северно от Донецк. Втората снимка пък доказвала, че южно от село Зарошинское са били стационирани две ракетни установки на украинската армия. "Тези установки са в състояние да поразяват цели на разстояние до 35 километра и на височина до 22 километра, а това означава, че малайзийският пътнически самолет е бил в техния обсег за обстрел", бе заявено на пресконференцията.

Разследването на екипа от Bellingcat доказва обаче, че снимките са правени преди деня на катастрофата. Журналистите са сравнили сателитните снимки, показани от руското военно министерство, със снимки от Google Earth, правени в деня на катастрофата. Анализът им доказал недвусмислено, че представените от Москва снимки се правени по-рано - през първата половина на юни 2014 година. Освен това снимките са били обработвани дигитално. Установките "Бук" са били заличени от една снимка и са били "поставени" с Фотошоп на друга.

Кой?

Малайзийският пътнически самолет, изпълняващ полет от Амстердам до Куала Лумпур, беше свален на 17 юли 2014 година над контролиран от проруските сепаратисти район в Източна Украйна. Всичките 298 пасажери загинаха, 193 от жертвите са нидерландски граждани. Извън съмнение е, че самолетът е бил свален, но все още не е изяснено кой е предизвикал катастрофата. Украинското правителство и няколко западни държави обвиняват Русия, че носи вина за свалянето на самолета, тъй като доставя ракетни установки на сепаратистите. Русия от своя страна отхвърля тези обвинения и приписва вината на украинската армия. Заключителният доклад за катастрофата с малайзийския самолет се очаква през лятото.

Дойче веле

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

03.06 2015 в 16:12

Тов. Подпутков, скажете пажалуста, коя версия от изброените е правоверната и към коя избирате да се придържате от днес нататък?

03.06 2015 в 15:15

ох-ох-ох... чекай да си го преместя в другия крачол.
Ти да не би да си отговорил на въпросите, които само днес съм ти поставил? Или айде, съм ти поставил само тук под тази новина?
:))))))))

Ко Не?




Ся последно това "ОФИЦИАЛНИЯ" ю-тюб канал ли е на Разследващата катастрофата комисия или не?
Къде са публикуваните според записи от черните кутии?
Да не би да се на сайта на предизента на Хохландия?

03.06 2015 в 15:00

Путкодеров, какво е станало с боинга все пак?

Припомням по-популярните руски версии към момента, в хронологичен ред:

1. Свалил го е украински самолет с оръдие, имаме данни от радара (руското м-во на отбраната)

2. Свалил го е украински самолет с ракета въздух-въздух, има испански диспечер, който го е чул (разни руски медии)

3. Не е свален, ами е взривен с бомба (разни руски медии)

4. Не е взривен, ами е самолетът, дето се загуби над Тихия океан и е бил пълен с трупове от холандската морга на затвора в Схевенинген, вкл. тоя на Милошевич (още руски медии)

5. Имаме спътникова снимка как украинския самолет сваля Боинга с ракета въздух-въздух (росия-1, офиц. телевизионен канал)

6. Все пак е свален е от Бук. Пораженията са като от попадение в лявата страна на самолета, но ние сме убедени, че е стреляно от дясната и отдалече, понеже само там има украинци. А ракетата е направила неизвестно как и защо некакъв много бесен маньовър, за да ни натопят лошите американци. (беизменни руски "експерти" по ПВО)

7. Ако е свален, е свален с ракета Бук, но все пак е свален с оръдие. Или не. (екипът на Алмаз-Антей, производител на бук)

8. От днеска: ама все пак, свалил го е украински самолет с оръдие, така казва нашият свидетел.

9. И пак от днеска: ама всъщност може първо да го е ударил украински бук, разположен на сепаратистка територия, ама не го е съборил и затова СУ-шката го е доразстреляла.

Шизофренийката е пълна.

03.06 2015 в 14:46

Каси, вместо да ПОВТАРЯШ безрезултатно, вземи пусни един линк с това "изказване" на Путин.
Значи ако има такова, укромансърите и бандеро-хохлите ще да са му издигнали вече златна статуя в Радата!
И твойта работа, "Има бе! Каза бе! Повтарям ви, че каза!" "АЗ ЛИЧНО ГО ЧУХ да казва"...
:))))))


Един линк и отпада нуждата да "повтаряш" до припадък.
Нещо като тези думи на Президента на Бандеростан:

https://youtu.be/DVIDR9JSPFs

Не ще и дума, че това е истинският Президент на целия народ! Нали?

И так! И само так!


https://youtu.be/DA4HQXj7Ir8

03.06 2015 в 14:26

Трябва да му го "преведеш", че не вдява.
:)))))))

уточнителЮ, как за официално становище посочваш ю-тюб канал, а когато стане въпрос за записи от кутиите казваш само "смело": "Имаги бе! Навсякъде в интернет ги има!"
Еми пОтко заспала, ами най-елементарния въпрос е:

ЗАЩО ГИ НЯМА БАШ НА КАНАЛА БЕ хОй сплескан?!
Баш на "официалния" канал на КОМИСИЯТА?
:))))))))))



Бе ти си по-голям идиот и от Каси-то. Той поне е симпатичен с неговите напъни. А гледай каква мисъл и елегентност в изказа: "... статията където компанията собственик..." или "... момичето иска кур неще омекнали руски и русоглистки пишки е и не е единствената рускиня която мисли така..."
Еми вложи малко повеч чувство де. Разочарован съм.







Кога последно е "опростила" България дълга на Либия? Преди или след освобождаването на българските медици? Онези същите арестувани по времето на КОЙ външен министър, в правителството на КОЙ Прайм-министър?
:)))))))

03.06 2015 в 14:02

Краси, 2015 година е, къв вестник те преследва???

We do technical analysis, do not speculate on whether Kiev or self-defence side to blame: missile maker Almaz-Antey

The country that possessed the missile that hit flight MH17 remains unknown - Almaz-Antey

If necessary, we can carry out a field test... with the participation of independent experts," Novikov says. "We are willing to carry out a demolition of a 9M38M1 missile at a specified angle and aimed at the same model of aircraft."

Almaz-Antey is still entertaining the possibility that another aircraft may have been involved in the downing of flight MH17.

Ти чакай вестника :D:D:D

03.06 2015 в 13:53

1395 няма ли да постнеш и статията където компанията собственик обвинява Украйна за свалянето на самолета. Опа забравих, че интервюто е публикувано във вестник който не съществува. Та каква е последната версия един, два, три или пет Су-25 са го свалили или беше Бук на който са правили сухи тренировки и той взел че гръмнал или беше Миг-29 естествено все украински.
Повтарям за тъпоумните тролове в първото и единствено изказване по темата Путин каза:
Самолета не е свален от украинците.

03.06 2015 в 13:17

Не лъжат, бе. Никога.
Просто ако ти каже руснак "Добър ден", най-правилната реакция е да отговориш "Лека нощ".

03.06 2015 в 13:00

"Russian Investigative Committee has identified a key witness to the MH17 crash"

Да му се приплаче на човек и от упорството, и от тъпотата на тролетариите.

След като дори производителят на Букове каза, че пораженията са от Бук, те още не се отказват от партенките за някакъв магически самолет.

Още първото изречение, препостеният материал е лъжа -- за въпросното име, което се лансира като "свидетел" се твърди, че бил видял как бил излитал самолет и как се бил върнал, ама с изстреляни патрони, но заглавията на руските пропагандони са от типа "свидетел на катастрофата".

Эх, таварисчи, толкова години от 1917, а еще не научились врать гладко и внятно.

03.06 2015 в 12:51

The Russian Investigative Committee has identified a key witness to the MH17 crash in Ukraine’s Donetsk Region. He is Evgeny Agapov, an aviation armaments mechanic in the Ukrainian Air Force.

The man is currently under Russian state protection.

“As now there is new evidence of the reliability of the words of the witness, as well as various reports concerning the doubts of certain media outlets about the real existence of this witness, we decided to disclose [the name of the witness">,” Investigative Committee spokesman Vladimir Markin said.


Agapov, a Ukrainian citizen, was serving as a military mechanic in the first squadron of the Ukrainian Air Force’s tactical aviation brigade.

According to Markin, the man “voluntarily crossed the state border of the Russian Federation and expressed a desire to cooperate with the Russian investigation.”

Agapov has testified that on July 17, 2014, a Ukrainian Sukhoi Su-25 jet aircraft piloted by one Captain Voloshin “set out for a military task,” Markin said.

The aircraft returned to the airfield with empty ammunition. To his colleagues, Voloshin said that the plane was "at the wrong time or in the wrong place,” said the Investigative Committee spokesman.

Later Agapov learnt that the Malaysian Airlines plane crashed in the Donetsk Region, Markin said.

The Russian Investigative Committee has been verifying the words of the witness, and he has been given a lie detector test.

The Malaysia Airlines flight MH17, with 298 passengers on board, crashed on July 17, 2014 in the Donetsk Region of eastern Ukraine. The Boeing was en route from Amsterdam to Kuala Lumpur, and the majority of its victims were Dutch citizens.


Dutch forensic experts are leading the investigation into the causes of the tragedy. However, they have so far released only a preliminary report, in which they said that the plane “broke up in mid-air due to external damage.”