Ясна индикация за това какво се е случило на борда през последните 30 минути от фаталния полет 4U 9525 дава записът от кабината на пилотите. Разследващите са изслушали внимателно аудиозаписите, за да установят дали наистина вторият пилот - 28-годишният Андреас Лубиц - умишлено е свалил самолета. Какво са установили те описва Би Би Си днес.
Какво разкрива записът
Полет 4U 9525 на Germanwings излита от летището в Барселона към Дюселдорф със 150 пътници на борда, в 9:01 ч. (GMT) на 24 март.
Самолетът Airbus 320 лети над морето към Франция и за около половин час се изкачва на 11 600 м височина.
Полетът е трябвало да продължи два часа.
В 9:30 ч. GMT самолетът прави последния си контакт с кулата за контрол на въздушния трафик - съобщението е рутинно, за разрешение да продължи полета по маршрута си. Изглежда, че всичко върви по план.
Минута по-късно - в 9:31 ч. GMT, самолетът започва да се спуска.
Френският прокурор Бри Робин казва, че през първите 20 минути пилотите са имали нормален разговор. Отговорите на втория пилот първоначално са били учтиви, но те стават по-резки и груби, когато капитанът съобщава за планираното кацане.
Малко след това капитанът излиза от кабината, вероятно за да отиде до тоалетна, според Робин. Чува се как той моли втория пилот да поеме управлението на самолета. Седалката е дръпната назад, след което се чува звукът от затваряне на вратата.
Помощник-пилотът остава сам. Тогава натиска бутона за снижаване на самолета към бреговете на Франция. Това действие може да е направено само умишлено, убеден е Робин.
В 9:35 ч. от контролната кула се опитват да се свържат с пилотите, но не получават отговор. По това време капитанът се опитва да се върне в кабината, но не може. Той започва да чука и да удря по вратата. На записа се чува нормалното дишане на помощник-пилота от този момент до последните минути на полета.
В 09:40-47 ч. радар за последен път засича самолета само на 609 метра над върховете на Френските Алпи. В тези последни минути се чува как пътници пищят. Това е моментът, в който разбират какво става, казва Робин.
За по-малко от 10 минути самолетът пада право надолу. През тези минути вторият пилот не казва и дума. Чува се как капитанът чука по вратата, но не получава отговор. Опитва се да я разбие, но не може. Алармите пищят. Дишането на втория пилот е нормално до последните минути на полета. Той не се обажда, за да подаде сигнал за тревога.
Самолетът пада с 3-4000 фута в минута.
Контролната кула изпраща повтарящи се сигнали за връзка със самолета, която така и не е осъществена.
Самолетът се разбива в планината със скорост 700 км/ч.
Смъртта е била мигновенна, казва Робин.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
28.03 2015 в 11:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.03 2015 в 08:22
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 19:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 15:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 15:46
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 14:14
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 12:29
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 12:15
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 11:59
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 11:48
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
Johnny B Goode
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''