Авиокомпании променят правилата за пилотите

OFFNews Последна промяна на 26 март 2015 в 21:30 17228 9

Авиокомпаниите easyJet, Air Transat и Norwegian Air Shuttle обявиха промяна на правилата за пилотите при полет. 

Новите правила ще задължават винаги да има двама членове на екипажа в пилотската кабина,а при напускане на един от пилотите главната стюардеса ще заема мястото му. Мерките влизат в сила от утре.

"Обсъждаме това от много време, но последните събития ускориха взимането на решение", обяви Томас Хестамер, директор на дейността на норвежката авиокомпанията Хестамер, цитиран от АФП.

В момента съгласно европейските регулации не се изисква постоянно присъствие на поне двама души в пилотската кабина. Решението за налагането на тази практика като задължителна може да се вземе oбаче единствено от Европейската агенция за авиационна безопасност (AESA).

Решението на двете авиокомпании идва след днешните разкрития за катастрофата на германския самолет на "Джърмън уингс", от които става ясно, че вторият пилот по всяка вероятност умишлено е ударил самолета след като неговият колега е напуснал пилотската кабина.

След 11 септември 2001 г. в авиопревозвачите са направени редица промени за сигурността на пилотските кабини, в опит да се направят невъзможни отвличанията на самолети.

Според федералните власти вратите на кабините са толкова здрави, че могат да издържат взрив на граната. Те обикновено остават заключени по време на целия полет. Системата за сигурност позволява на пилотите да контролират достъпа до кабината от вътре и са напълно безсилни, ако излязат от нея.

В САЩ мерките за сигурност при напускане на един от пилотите отдавна се изпълняват и стюардеса влиза в "кокпита", ако един от пилотите е в почивка, за да се избегнат подобни инциденти.

Изискването в кабината да не може да остане един човек е въведено от няколко години и в България.  

"Вратата на кабината се отваря с код само отвътре. Камера над вратата показва кой е отпред, но само човекът вътре може да реши дали да го пусне вътре, или не. Когато се въведе кодът, вътре в кабината устройство издава звук в продължение на 20 секунди. В тези 20 секунди пилотът може да вземе решение да пусне или не човека. След 11 септември излезе нормативно изискване вратите на съществуващите самолети да бъдат подсилени, а новите да са направени така, че да се изключи възможността за тяхното разбиване”, обяснява авиационният експерт Александър Младенов, цитиран от bTV. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.03 2015 в 09:09

Това не решава проблема. Стюардесата може да бъде лесно неутрализирана с упойващо средство, удар и т.н. По-сигурно е да има 3-ти пилот извън кабината, който да наблщдава с камера какво се случва в кабината и винаги да може да я отвори при нужда.

27.03 2015 в 08:49

И защо главната стюардеса?! Ако един 100 кг пилот реши да разбие самолета как една жена ще го спре?! Или викате преди да умре поне да и удари по една п_____ка за последно, че да не е капо?

27.03 2015 в 03:24

да, докато не се окаже че стюардесата е превъртяла и тогава ще въведат правило да са 3-ма в кабината, третият да е маршал който ще ги държи на мушката да не кривнат от пътя.

а има ли някой в пилотските кабини на всичките 500 атмони реактора, ало, ало. а вие добре ли сте или сте превъртяли че да не се притеснявам излишно.

26.03 2015 в 23:11

Ето ви един сценарий - капитанът отива до тоалетната, а в този момент помощника припада върху бутона за отказ.

26.03 2015 в 22:22

ddd,

Да, именно, аз просто иронизирах.

Иначе и аз го мислех това как жена ще се пребори с пилот, ама се присетих, че напоследък голяма част от кабинния персонал са мъже, пък има и немалко жени пилоти... ;) А и кат гледам какви са стюардесите напоследък - мале-мале, не бих бил много куражлия да се боря с тях! :D

26.03 2015 в 22:05

Бате_Влади - обяснили са го грешно.
Пилотът отвън вкарва код, но отвътре започва да издава звук в продължение на 20 секунди. Ако пилотът вътре види, чрез видеокамерата, че в главата на политът отвън е опрян нож или пистолет от трето лице, то има 20 секунди да откаже достъп. Но ако пилотът вътре е получил инфаркт, примерно, то очевидно нищо няма да чуе и няма как да реагира, то тогава вратата ще се отвори след 20 секунди. По този начин се решава проблемът с какво правим, ако единствения човек в кабината получи инсулт и вземе, че умре, докато другия пилот е в тоалетната. Друг е въпроса, защо, за разлика от САЩ и България (!!!), старши стюарда не влиза на мястото на излезлия пилот. А още по друг е въпроса, ако този стрюард е жена, как ще се сбори с мъж пилот, за да му попречи да натисне бутона за отказа през тези 20 секунди и вратата да се отвори. Ще е голям кеч 20 секунди мъж срещу жена :)

26.03 2015 в 21:49

Пилота в кабината има 20 секунди да реши дали да отвори или откаже. След това време и въведен верен код отвън, вратата се отваря сама.
Идеята е хем отвътре ако може да се откаже достъп, хем пък ако едиствения пилот примерно получи инфаркт, друг да има как да влезе.
Та идеята на тази нескопосано написана статия е, че в този случай втория пилот в кабината е бил жив и в съзнание, защото очевидно е отказвал достъпа...ако не беше така, след 20-те секунди врата щеше да се отключи и първия пилот да влезе и поеме контрол над машината.

26.03 2015 в 21:27

"Вратата на кабината се отваря с код само отвътре."

Тогава какъв смисъл има от това 20-секундно време за решение на хората отвътре дали да пуснат хората отвън да влязат в кабината? Значи тия отвътре хем трябва да въведат кода, хем до 20 секунди да решат дали да пуснат хората отвън? :D Някой май трябва да си коригира статията... Или експертите... ;)

26.03 2015 в 21:15

Под "не го направи" разбирайте, че ако до 20 секунди не откаже достъпа на човека.