Определението за лукс се развива с течение на времето и луксозните марки трябва да се адаптират към променящите се изисквания и обществени ценности. От възхода на масовите луксозни марки до значението на устойчивостта, производството и емпиричния лукс, луксозните марки се налага да намерят нови начини да се харесат на своите клиенти.
През последните години те са изправени пред нарастващ натиск да бъдат по-устойчиви и етични в производствените си методи. Потребителите стават все по-наясно с въздействието, което техните решения оказват върху околната среда и обществото, и очакват марките, на които залагат, да споделят техните ценности. Много луксозни марки са отговорили на това търсене чрез прилагане на устойчиви практики и използване на екологични материали. Но нека се върнем назад във времето и разгледаме откъде е започнало всичко. https://luxury.mdl.bg/ ще ви запознае с еволюцията на модата, как тя се е променила през годините и какво е онова, останало актуално и до ден днешен.
Откъде започва всичко?
За да разберете еволюцията на луксозната мода, трябва да се потопите в древността. Още преди хиляди години, крале и кралици били облечени с невероятни ризи, украсени със скъпоценни камъни и бляскави брокати. Техният стил е вдъхновявал всички поданици и е отразявал визията на вечността. Но истинската еволюция на луксозната мода настъпва през Ренесанса. Това е периодът на блясъка и изобилието, където великите художници като Леонардо да Винчи и Рафаело Санцио създават произведения, на които днес се възхищаваме. Това не се изчерпва само до красиви картини. Много модни дизайнери използват именно техните произведения за вдъхновение, като съчетават същите цветове и форми.
С развитието на времето, луксозната мода се променя, но духът ѝ винаги остава. В епохата на Барока, страстта и изразителността на роклите събуждат въображението и остават завинаги в сърцето на всеки, който се докосне до тях. Нежността и елегантността се преплитат в чудесни рокли с изящни бродерии и дантелени акценти по време на Рококо епохата. От Античността до съвремието, модата преминава през множество промени, но луксът и себеизразяването винаги остават.
Най-влиятелните тенденции в миналото
Корсетът S-Bend
Корсетът с S-образна извивка, известен също като корсет с лебедова периферия, корсет с права предна част или корсет за здраве, е стил корсет, който е популярен през късния викториански и ранния едуардиански период, по-точно около края на 90-те години на XIX век до началото на XX век.
Корсетът е наречен така заради уникалната си форма, която придава на тялото S-образна форма. За разлика от предишните корсети, имащи за цел да стегнат талията и да създадат фигура тип пясъчен часовник, корсетът с S-образна извивка има за цел да намали талията, като същевременно избутва бюста напред и бедрата назад.
В крайна сметка S-образният корсет е заменен от по-лекия и свободен стил "flapper" през 20-те години на миналия век.
Flapper Style
Флейъпър роклите са лесно разпознаваеми като външния вид на 20-те години на миналия век. Със своите свободно падащи талии и права кройка, богато украсени с мъниста дизайни и аксесоари с пера, тенденциите на епохата имат изключителна привлекателност. Често в стил "shift" или "drop waist", което означава, че талията е снижена до бедрата, подчертавайки естествената талия и извивките на притежателката ѝ. Краищата са значително по-къси от тези на предишните модели, обикновено стигат малко под коляното, което се смята за доста смело облекло за онова време.
В крайна сметка модата Flapper се превръща в символ на женското освобождение, отразявайки променящия се статус на жените в обществото. Днес модата Flapper често се връща към своята винтидж привлекателност, особено на тематични партита или в драматични филми от периода.
The Bikini
Една от по-малко предсказуемите последици от войната е нарастващата популярност на банските от две части, резултат от режима на платовете, наложен от правителството на САЩ през 1943 г. Три години по-късно френският дизайнер Louis Réard представя бикините, които познаваме днес, като се осмелява да ги отреже под пъпа – стил, който не е бил напълно приет без обществен протест, продължил десетилетия.
The "New Look"
През 1947 г. Christian Dior дебютира с визията “New Look", който ще бъде пример за следващото десетилетие – тясна талия, структуриран бюст и обемна пола от тафта – това е антитеза на сдържаността по това време. Дори по-леките дрехи, които в крайна сметка стават често срещани сред жените от средната класа, запазват голяма част от тази изразена женственост.
The Miniskirt
Дизайнерката Мери Куант споделя: "Ако не ги бях направила достатъчно къси, момичетата, които имаха прекрасни крака, сами щяха да извадят ножиците и да скъсят полите си". По това време миниполите са били доста скептично приети, но в крайна сметка всички противоречия са победени.
Leggings
Ако има нещо, което е било толкова вездесъщо през 80-те, колкото е и днес, това са клиновете. Наред с манията по аеробика, през това десетилетие, клиновете се превръщат в истинска модна тенденция.
The Tracksuit
Всички знаменитости се включват в манията по спортните екипи. С началото на 21 век, тази тенденция навлиза все повече, оставайки и до днес. През онези години най-популярни са били ярко оцветените модели, украсени с лого, известни фрази и дори камъчета. Също така е било много популярно да се комбинират спортни панталони с рокли и дизайнерски обувки, за да се подобри визията.
Интересни факти за италианската мода
Италианската мода е известна със своя стил, изтънченост и внимание към детайлите. През 20-те и 30-те години на 20 век, започва да се утвърждава на световната сцена с марки като Gucci и Prada, които съчетават класически стил с модерни иновации. През 50-те години, италианската мода е определяща сила с марки като Valentino и Emilio Pucci, които развиват стилове, олицетворяващи женственост и елегантност. През 60-те години на 20 век, се фокусира върху модерния и смел стил, който привлича младите хора и изразява духа на времето. През този период, модните марки като Versace и Armani стават известни със своите смели дизайни и луксозни материи. В следващите години продължава да привлича вниманието на световната сцена с разнообразие от стилове и експерименти.
През последните десетилетия италианската мода се развива като силна икономическа и креативна сила. Марки като Dolce & Gabbana, MaxMara и Moschino стават синоними на иновативен и модерен стил.
Някои от фактите за италианската мода включват:
● италианското модно облекло е съставено от висококачествени материи;
● хората в Италия избират да имат по-малко висококачествени дрехи в гардероба си, отколкото разнообразие от евтини модели;
● италианците често избират модни аксесоари, които подхождат на външния им вид, вместо да купуват всичко, което им грабне окото;
● Италия е дом на някои от най-добрите модни дизайнери от световна класа;
● знаменитостите правят своите рокли и костюми по поръчка от италиански дизайнери за големи модни събития;
● елегантността е същността на италианската мода и хората често избират облеклата си според променящите се дизайнерски тенденции на сезона, за да бъдат актуални.
Италия е известна със своите дизайнерски творения и първокласни дрехи и аксесоари.
Защо френската мода е важна?
През последните десетилетия, френската мода продължава да бъде водеща сила в индустрията, с модни марки като Dior, Givenchy и Lanvin, които продължават да привличат вниманието на световната сцена. Френските модни събития като "Paris Fashion Week" остават едни от най-очакваните и престижни мероприятия в света на модата, като представят новите тенденции и колекции на водещите дизайнери.
Модата е важна тема във френската култура и социален живот, както и основен аспект от икономиката на страната. Франция ни кара не само да обличаме дрехи, но и да ги чувстваме.
Никой не може да отрече, че Франция е епицентърът на висшата мода. Тя оказа най-голямо влияние върху бизнеса. Затова е съвсем уместно, че винаги ще бъде световна столица на модата. Много световни стилове и дизайнери са вдъхновени от френската мода. Всичко започва с Чарлз Фредерик Уърт и завършва с Коко Шанел и нейната прочута „малка черна рокля“. Този стил не остава дълго във Франция – той пътува из Европа, през Атлантическия океан до Америка и скоро целият свят е облечен по френска мода.
6 факта за модата, които може би не знаете
Първите модели не са били хора
Първоначално дизайнерите не използват мъже и жени, за да показват новите си модели. Те обличали произведенията си върху кукли, но през 1853 г. „бащата на висшата мода“, Чарлз Фредерик Уърт, моли жена си да моделира неговите дизайни.
Седмицата на модата първоначално е била отвличане на вниманието от войната
Първата официална седмица на модата е през 1943 г. в Ню Йорк. Това е било точно в средата на Втората световна война. Целта на това събитие е да стимулира американските дизайнери и да отвлече вниманието на американците от френската мода.
Малката черна рокля промени нещата
Коко Шанел създава скандалната малка черна рокля през 1926 г. Тя разкрива роклята във време, когато много други дизайнери прегръщат модели и цветове. Традиционно служителите, като икономи и домашни прислужници, носят прости черни дрехи. Но Шанел променя всичко.
Памукът е наистина, наистина стар
Въпреки че има известен дебат около произхода на памучните дрехи, широко се смята, че цивилизацията от долината на река Инд за първи път е култивирала памука като тъкан още през 3000 г. пр.н.е.
Модерният сутиен първоначално е направен от носни кърпички
Мери Фелпс е светска личност от Ню Йорк. В началото на 1900 г. тя се приготвяла да отиде на танци и искала допълнителна подкрепа на бюста. И така, тя ушила носни кърпички, за да създаде първия модерен сутиен.
Високите токчета са имали цел
Това е един от по-лудите модни факти – първоначално мъжете са носили високи токчета. Това модно изобретение било по-малко за външен вид и повече за функционалност. Токовете на мъжките ботуши са били поставени, за да не паднат по време на езда.
Quiet Luxury в модната индустрия
Модата е една от индустриите, където Quiet Luxury е намерил естествен дом. Луксозните модни марки започнаха да възприемат устойчиви практики и да насърчават прозрачността в своите производствени процеси, като по този начин отговарят на нарастващото потребителско търсене за по-съзнателен и отговорен лукс.
Освен това тихият лукс в модата се фокусира върху качеството и майсторството, а не върху показността и мимолетните тенденции. Това означава, че тихите луксозни облекла и аксесоари са проектирани и произведени да издържат, вместо да бъдат сезонни. Quiet Luxury предлага по-автентично и дълготрайно луксозно изживяване.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Nedejte taka
''Медицински надзор'' проверя кюстендилската болница, отказала прием на дете
CAHDOKAH
ГЕРБ към ПП-ДБ: Не е правилно срещите да са през социалните мрежи и медиите
dolivo
Пулмолог: Слушайте любима музика, като ви нападне вирус, не духайте силно носа при хрема
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк