Приехме детайлна управленска програма, която поставя ясно нашите цели и дейностите, с които да ги постигнем. За съжаление, при подготовката на програмата, се сблъскахме с редица проблеми, които са унаследени от предишното правителство, заяви днес премиерът Николай Денков на пресконференция в Министерския съвет, посветена на темите, залегнали в управленската програма на правителството.
„Налага се от първия ден "да гасим пожари" в повечето от министерствата“, каза премиерът.
По думите му описаните проблеми засягат много милиарди левове, които най-малкото са под риск, а някои от тях са загубени. Предвид характера им някои от тях ще бъдат представени на контролните органи, за да се види има ли щети в особено големи размери. Ако да - ще бъдат препратени на прокуратурата, съобщи Денков.
Той даде пример с процедурата по избор на площадки за медицинските хеликоптери, стартирана от служебното правителство. Процедурата ще бъде стартирана наново, защото избраните за хеликоптерни площадки места не били подходящи. Освен това служебното правителство е закрило търговското дружество и е прехвърлило дейността към Държавния авиационен оператор, който няма право да извършва тази дейност. Подробности - тук
Денков даде и положителен пример със служебния министър на правосъдието Крум Зарков, чиито законопроекти са помогнали да стартира успешно законодателната програма на новия парламент.
Той обаче изброи повече негативни примери. Като факта, че служебното правителство е нарушило Закона за бюджета, тъй като не е представило през ноември м.г. предложение за редовен бюджет.
По Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) има изключително сериозно забавяне, довело до риск средствата по ПВУ да не бъдат получени през 2023 г.
Денков посочи и случая с Пловдивския панаир. По думите му служебното правителство не е направило нищо, за да запази дейността на панаира.
Министър-председателят избори и проблеми с ДКК, неремонтираните язовири, изчезналите над 600 млн. лв. от ПАВЕЦ "Чаира".
Огромен проблем има и с ремонтите и поддръжката на пътища. За три дни, от 5 до 7 юни т.г., Пътната агенция (АПИ) оценява и входира над 30 000 страници подадени заявки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа за 4 млрд. лв. за следващите четири години. "Можете ли да си представите как се оценяват тези страници за три дни?", попита Денков. След проверка министърът на регионалното развитие е установил, че част от условията при заданията са незаконосъобразни и това му е дало основания да прекрати поръчката. Заради обжалвания изпълнението на тези дейности е под риск.
Денков цитира и проблема с отложеното с половин година увеличение на тол таксите за превозвачите, инхаус поръчки за магистрала "Хемус", липсата на напредък за дострояването на магистрала "Струма" и др.
Проблем има и с договора с турската компания "Боташ". Под прикритието на търговската тайна се оказа, че има сключен договор с много неизгодни и неравнопоставени клаузи за България по отношение на газопреносните системи между България и Турция, каза Денков. Турската фирма получава достъп до българския и европейски пазар, без обратното да е вярно. Нямаме достъп до турския пазар. Задавайки дългосрочен договор за 13 години, служебното правителство задължава държавата за стотици милиарди лева годишно, дори и България да не внася заложените количества газ, уточни министър-председателят.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)