Застраховката "Гражданска отговорност" може да се оскъпи 4 пъти

Последна промяна на 20 ноември 2019 в 22:11 1996 2

Цената на застраховка "Гражданска отговорност може да се повиши четири пъти с новата система "Бонус-малус", съобщи Нова тв. Законопроектът беше представен вчера за обществено обсъждане.

Водачите ще попадат в няколко категории според извършените нарушения на пътя, което ще определя и стойността на полицата им.

Цената на застраховката ще се определя от нарушения в 7 категории. При смърт на пътя ще се дават най-много "малус" точки - 15. Около 10 ще са точките при хулигански прояви. А най-малко - между една и три - при превишена скорост.

Шофьорите ще бъдат разделяни в няколко класа, като предложението е скалите да са две - едната с по 15, другата с по 20 класа. В зависимост от класа, в който попадне водачът, отстъпката му може да е между 23-25%. Оскъпяването и при двете скали може да достигне 400%.

Новите водачи исобствениците на коли ще бъдат поставени в базов "неутрален" клас - т.е. без отстъпка и без оскъпяване на полицата. А от клас в клас ще се преминава след 12 месеца в зависимост от допуснатите нарушения.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1500

2

petio01

21.11 2019 в 07:28

Друга лудост е съотношението 25% максимален бонус при 400% максимален малус. В Румъния след 10 години прилагане на системата съотношението е 50% бонус - 80% малус и пак са недоволни, че малусът е малко по-голям. В началото и там бе 50% на 180%. Ние какво да кажем при разлика от 16 пъти.
Три от застрахователните ни компании, сред които Евроинс е една от най-силните там, работят добре и на печалба в Румъния при посочените по-горе условия, но тук ни предлагат система, която до 4-5 години ще ни вкара всички в малуса. Нужен е сериозен отпор, но първо трябва да осъзнаем какво ни се готви.
Още нещо интересно - когато бе въведена системата в Румъния - през 2010 г., коефициентът бонус-малус не тръгна за всички от нула, както смятат да направят у нас, а се определи на базата на регистрираните ПТП със щети от 2009 г.
И още - там определянето на коефицента става автоматично на базата на регистрираните застрахователни събития и всеки може да го провери в интернет.

1500

1

petio01

21.11 2019 в 07:28

Застрахователното лоби в КФН и парламента ни готви най-голямата възможна тесла. Във Франция, Италия, Румъния и други европейски държави при определяне на коефициента бонус-малус се вземат предвид само НАРУШЕНИЯ, ПОРАЖДАЩИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ЩЕТИ - т.е. плащане на застрахователно обезщетение. За останалите - надвишил скоростта, говорил по телефона, отнел предимство, алкохол в кръвта и т.н. си има глоби, отнемане на свидетелството и други наказания. При това, ако нарушител, причинил щета, покрие всички разходи, коефициентът му остава непроменен.
Само констатираните нарушения годишно у нас са близо 1 милион. Това означава, че за 3-4 години всички български щофьори ще бъдат вкарани в малуса. Всъщност системата се превръща в една безкрайна и неанулираема глоба в полза на застрахователите.
В цитираните държави застрахователите имат своя информационна система за отчитане на застрахователните събития (ПТП със щети).