Предлагам да върнем месечната карта за една линия за наземен транспорт, месечната карта за метро и картата за метро за учениците.
Това съобщи председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев преди началото днешното заседание на СОС. 36 000 столичани пътуват с карта за една линия и исканията им са напълно справедливи, уточни той.
Каня комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, включително на идеята за отпадане на картата за една линия, на заседание, за да преразгледат своето решение. Предлагам да върнем картата за една линия. Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, решението създаде затруднения, обясни Георгиев.
Предложението за отпадането на картата е подписано от общински съветници членове на този комитет от всички политически групи - както колегите Зафир Зарков и Прошков Прошков от ГЕРБ, Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП, Симеон Ставрев от ДБ, Борис Бонев също е радетел на тази идея", каза още Георгиев.
Не съм предлагал картата за една линия да отпадне. Подкрепих общия доклад за въвеждане на новите билети и карти, само защото в него бяха включени 4 изключително важни наши цели, за които се борим от години, написа във фейсбук независимият съветник Борис Бонев от "Спаси София".
Трябва да се знае - нямаше общински съветник, който да гласува "против" новата тарифна политика. А "за" гласуваха представители на всички политически групи в общинския съвет. Въпреки че при приемането ѝ бяха взети множество експертни мнения предвид, очевидно е, че една от мерките предизвика големи полемики - отпадането на картата за 1 линия. Поради тази причина това решение ще се преразгледа и картата за 1 линия ще се върне, увери Бонев.
Новата тарифна политика за превозните документи в градския транспорт бе приета с решение на СОС през лятото на миналата година. Тя влезе в сила от 1 януари тази година и трябваше да бъде широко разяснена на гражданите от Центъра за градска мобилност. Председателят на СОС Георги Георгиев преди дни "даде жълт картон" на ръководството на ЦГМ за слабата разяснителна кампания и предупреди, че при още един „гаф“ ще им покаже „червен картон“.
С новата тарифна политика се въведоха електронните билети за време „30+” и „60+“, както и карти за пътуване с намаление на майки с деца и студенти. Премахнат бе хартиеният билет. Голяма критика сред ползвателите на градския транспорт понесе премахването на месечната карта за една линия, както и задължителното валидиране при качване в превозното средство.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2005
8
15.01 2023 в 17:11
1025
7
12.01 2023 в 16:55
-10747
6
12.01 2023 в 14:26
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
-10747
5
12.01 2023 в 14:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
-529
4
12.01 2023 в 13:55
Надявам се управляващите столицата да проявят благоразумие и да повишат цените плавно, а не както в предходни периоди - много години билета бе левче, неоправдано задържане на цената му, а в последствие ценови шок -1,60 лева, последван от вой на тъпоглавието.
Маргарет Тачер била казала, че безплатно е сиренето само в капана за мишки...
1032
3
12.01 2023 в 13:21
1000
2
12.01 2023 в 12:47
На който вече се е излъгал и си е купил годишна карта, ще му върнете ли парите?
2114
1
12.01 2023 в 12:25
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир