Връщат месечната карта за една линия и за метро

OFFNews 12 януари 2023 в 11:31 6873 8

Георги Георгиев

Снимка БГНЕС/архив

Председателят на СОС Георги Георгиев

Предлагам да върнем месечната карта за една линия за наземен транспорт, месечната карта за метро и картата за метро за учениците.

Това съобщи председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев преди началото днешното заседание на СОС. 36 000 столичани пътуват с карта за една линия и исканията им са напълно справедливи, уточни той. 

Каня комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, включително на идеята за отпадане на картата за една линия, на заседание, за да преразгледат своето решение. Предлагам да върнем картата за една линия. Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, решението създаде затруднения, обясни Георгиев. 

Предложението за отпадането на картата е подписано от общински съветници членове на този комитет от всички политически групи - както колегите Зафир Зарков и Прошков Прошков от ГЕРБ, Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП, Симеон Ставрев от ДБ, Борис Бонев също е радетел на тази идея", каза още Георгиев. 

Не съм предлагал картата за една линия да отпадне. Подкрепих общия доклад за въвеждане на новите билети и карти, само защото в него бяха включени 4 изключително важни наши цели, за които се борим от години, написа във фейсбук независимият съветник Борис Бонев от "Спаси София". 

Трябва да се знае - нямаше общински съветник, който да гласува "против" новата тарифна политика. А "за" гласуваха представители на всички политически групи в общинския съвет. Въпреки че при приемането ѝ бяха взети множество експертни мнения предвид, очевидно е, че една от мерките предизвика големи полемики - отпадането на картата за 1 линия. Поради тази причина това решение ще се преразгледа и картата за 1 линия ще се върне, увери Бонев. 

Новата тарифна политика за превозните документи в градския транспорт бе приета с решение на СОС през лятото на миналата година. Тя влезе в сила от 1 януари тази година и трябваше да бъде широко разяснена на гражданите от Центъра за градска мобилност. Председателят на СОС Георги Георгиев преди дни "даде жълт картон" на ръководството на ЦГМ за слабата разяснителна кампания и предупреди, че при още един „гаф“ ще им покаже „червен картон“.

С новата тарифна политика се въведоха електронните билети за време „30+” и „60+“, както и карти за пътуване с намаление на майки с деца и студенти. Премахнат бе хартиеният билет. Голяма критика сред ползвателите на градския транспорт понесе премахването на месечната карта за една линия, както и задължителното валидиране при качване в превозното средство.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    2005

    8

    новпрофил

    15.01 2023 в 17:11

    Този сега го играе "доброто ченге", нали се готви да кметува :-)

    1025

    7

    PlamenIv54

    12.01 2023 в 16:55

    Премахването на картите за една линия беше неоправдано. Народът бля 6 месеца и сега изведнъж се усети. Чекирането, обаче е съвсем разумна мярка и в цяла Европа е задължително. В трамваите на Амстердам се чекираш не само при качване, но и при слизане. Има кондуктори-контрольори, обикновено евроафриканки тежкоатлетки, които те гледат с подозрение и няма начин да не спазваш правилата.

    -529

    4

    6екеr4о

    12.01 2023 в 13:55

    Очевидно е, че не можем да ползваме градския транспорт на цени от преди пандемията, всичко прекалено много поскъпна.
    Надявам се управляващите столицата да проявят благоразумие и да повишат цените плавно, а не както в предходни периоди - много години билета бе левче, неоправдано задържане на цената му, а в последствие ценови шок -1,60 лева, последван от вой на тъпоглавието.
    Маргарет Тачер била казала, че безплатно е сиренето само в капана за мишки...

    1027

    3

    IvoIvo

    12.01 2023 в 13:21

    Ми то си беше як гаф май май :)

    1000

    2

    Storco

    12.01 2023 в 12:47

    Докато се натуткате да ги върнете, ние как да пътуваме?
    На който вече се е излъгал и си е купил годишна карта, ще му върнете ли парите?

    2114

    1

    Mateevk

    12.01 2023 в 12:25

    Изглежда тия, които решават не ползват градски транспорт. Хванете няколко средностатистически редовни пътника в него и от тях направете комисия! Много е просто - и без пари ще ви свършат работа, защото имат здрав разум и опит като пътници. Останалото са подробности. Тях дайте на "експертите". А сега като върнат пак картите за една линия, но един ученик примерно си и купил карта за цялата мрежа за 200 лева за една година, какво ще прави? Излиза, че се е минал ли и кой ще е виновен за това? Що за глупости и каши се творят в тоя град и трябва да стане очевадна поредната съкпоструваща дивотия, за да бъде отменена, прекроена и т.н. Както примерно стана с т.нар. "умни" светофари" по кръстовищата.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице