Quantcast

Транспортният министър уволнява директори на БДЖ

ОFFNews Последна промяна на 14 октомври 2014 в 15:01 4174 9

Николина Ангелкова

Административните директори в БДЖ „Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози" и тези, които отговарят за състоянието на локомотивите, ще бъдат освободени от днес. Това каза на брифинг министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова, след провеждането на първото оперативно заседание по безопасност в сектор „Железопътен транспорт” с ръководствата на ДП НКЖИ, „Холдинг БДЖ“ ЕАД и ИА „Железопътна администрация“. 

Според Ангелкова констатациите, които са направени от проверките на ИА "Железопътна администрация", са достатъчни, за да може да се вземе едно такова решение.

По думите ѝ тези хора трябва да понесат своята отговорност, защото проверката е показала множество проблеми и нарушения. 

„Установих занижен контрол по отношение на поддръжката и техническото състояние на локомотивите и най-вече на това как и в какви условия машинистите всеки ден излизат на работа", коментира Ангелкова.

От направената проверка става ясно, че от 180 локомотива в БДЖ „Пътнически превози” с радиостанции, които поддържат диспечерска радио връзка, 15 не работят. В БДЖ „Товарни превози” от 65 локомотива радиодиспечерската връзка в два не работи. По отношение на автоматичната локомотивна сигнализация от 44, оборудвани с такава сигнализация, десет не работят. "Всички те трябва да бъдат незабавно ремонтирани" допълни министърът. 

Освен това не са предвидени достатъчно програми за обучение на машинистите за работа с автоматична локомотивна сигнализация и с влакова диспечерска радио връзка.

Служебният министър на транспорта обясни, че е изискала от ръководството на БДЖ „Товарни превози”, БДЖ „Пътнически превози” и от изпълнителния директор и борда на "Холдинг БДЖ" до петък да представят адекватни мерки по констатираните проблемите.

"Изискали сме спешни мерки и още от преди две седмици промяна на бизнес плана на дружеството в посока адресиране на тези проблеми -да бъдат заложени дейностите, които са свързани с подобряване условията на труд", обясни Ангелкова допълни, че трябват незабавни мерки.

"В тази връзка, ако в тези мерки, които искаме да бъдат предоставени до петък, не видим реалистичен план за адресиране на проблемите, ще се предприемат мерки и в смяната на БДЖ „Пътнически превози” и БДЖ „Товарни превози", беше категорична тя.

Николина Ангелова съобщи още, че проверки в НКЖИ са констатирали и липса на съгласувателни процедури по отношение извършване на комплексни проверки и съоръжения, липса на резервни части, кражби и посегателства върху инфраструктурата.

Транспортният министър допълни, че по част от тези предписания вече са взети мерки. Тя съобщи още, че днешното заседание няма да е единственото такова. По думите й на всеки две седмици ще се провежда такова, докато от министерството не са напълно уверени, че мерките, които предстоят да се одобрят в петък не се изпълняват.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.10 2014 в 07:18

Румба, положението в железниците ми е известно много по-добре, отколкото явно си мислиш.Точно затова мисля, че трябва да се вземат много по-решителни и твърди мерки и точно затова мисля, че написаното тук е бла-бла.Имало било 15 локомотива с неработещи радиостанции и десет с неработещ АЛС и това, видиш ли, бил големия проблем......А това, че няма резервни части за тези локомотиви и поне от 20 години се поддържат с части от бракувани и катастрофирали е някаква дреболия....Това, че масово шкодите са с неизправни амортисьори ги прави опасни за движението, но важното е, че на десет машини АЛС-а, който между другото може да се използва само по 1-2 линии, бил неизправен....А далаверата с "Кончар" изобщо няма и да я коментирам...Имаш ли идея колко влакове закъсняват всеки ден поради повреда на локомотива?

14.10 2014 в 23:23

qwerty, проблемите в БДЖ, НКЖИ и другите отделения на железниците е ясно, че са пред фалит от над 10 години, да не говоря по-големи цифри, но ги държат на изкуствено дишане. 5 човек крадат с огромните си шепи, парите на българите, които пътуват с техните железници, примиряват се с условията във вагоните, локомотивите, контактната мрежа. Ако за Вас, това е дреболия, то искрено ви съжалявам. Няма държава без железница, а нашата е във фалит от вече прекалено много години. Вие си ползвайте личният автомобил, друго е да пътуваш с влак. Вие знаете ли колко гари по трасетата има, които вече не се ползват, защото няма от кого ? Вие знаете ли, че разликата между БВ (бърз влак) и RБВ(ускорен бърз влак) в участъка Шумен - Варна е както следва: 1 час и 27 минути за БВ и 1 час и 23 минути за RБВ. Разликите в броя на гарите, където спират са както следва: 5 на 6-тата Варна и една - Повеляново, следва 2-ра Варна. Ако за Вас, това са правилно работещи железници, извинете ме. Вашите данъци, много голяма част от тях, отиват в БДЖ, а Вие дори не знаете какво представлява това дружество. Разбира се, че ще му се отдава такова голямо значение.

14.10 2014 в 22:48

Чета статията, чета коментарите и....не мога да разбера на какво се радвате толкова....Някаква си там казала, че евентувално може да уволни някакви си там заради 15 локомотива с неработещи радиостанции и тем подобни глупости.....Дрън-дрън....Повод за надежда, че нещо може би ще се промени в БДЖ и НКЖИ щеше да има ако беше влезла прокуратура и прибрала въпросните господа-другари на сухо и проветриво място, и на всичките да им бъдат повдиганти обвинения за корупция и злоупотреби в особено големи размери.Всичко останало е баластра моабети.

14.10 2014 в 21:51

Първият министър, който виждам да си върши работата! Тази жена ще я запомня като истински политик, другите не могат да и стъпят на малкия пръст. Отделно, тя е министър на тази част от страната, която е оставена буквално на самотек, дори при знанието за всичките проблеми там. Отделно засяга тема, която мен лично ме интересува - БДЖ като цяло. От години се знае, че са около 5 човека, които лапат, та лапат - пари. Тази новина само и единствено може да ме радва, да ми дава надежда за съвременна железница. Началото на нещо ново винаги се бележи със строеж на железница. Тази новина ме накара да вярвам, че имаме шанс да се възродим. Браво на тази жена! Хиляда пъти по-голям човек от всички други мъже в костюми. Не щем магистрали, искаме работещи политици, а не бачкатори по нивите. Огромни адмирации!

14.10 2014 в 18:55

..koeто само доказва очевидното,че за управлението са нужни не партийни послушници,а експерти "без цвят".

14.10 2014 в 18:55

..koeто само доказва очевидното,че за управлението са нужни не партийни послушници,а експерти "без цвят".

14.10 2014 в 17:32

Двете служебни правителства от последните години изглеждат в пъти по-кадърни от човекоподобните неща, които ни управляват през останалото време...

14.10 2014 в 15:33

Действително, в служебното правителство има хора, които си вършат работата. Трябваше на изборите да има и тяхна бюлетина, любопитно какви щяха да са резултатите.

14.10 2014 в 15:14

Я, министър си върши работата! Какъв лукс за нашето общество.