От вас: Кауфланд таксува клиенти с 20 ст. за кутия за храна, дори да не я искат

Рени Петрова 12 април 2023 в 14:31 26031 7

касовата бележка

Снимка Николина Георгиева

Касовата бележка

Търговската верига "Кауфланд" таксува клиентите с 20 ст. за кутия за храна, без да са я искали или използвали. За принудителната продажба сигнализира читателката на OFFNews Нина Георгиева, която попада на една и съща ситуация в два обекта на фирмата - в София и в Силистра. Изложихме проблема пред веригата. Повече от седмица не сме получили отговори на въпросите си, но ако това се случи, ще ги публикуваме своевременно.

На 1 април Георгиева купува маслини от обект в столичния квартал "Хаджи Димитър". Когато се прибира, установява, че е таксувана с 20 ст. за пластмасовата кутия, в която са маслините. 

Внимание! Заплащането на опаковките при покупки от топлата витрина в магазините е некоректна практика

Същото се повтаря и в обект на "Кауфланд" в Силистра, който Георгиева посещава на 5 април. От витрината на обслужване иска половин килограм извара, но изрично моли да бъде сложена в плик, а не в кутия, за да не бъде таксува допълнително. Служителите го правят, но отговарят, че най-вероятно ще трябва да плати 20-те стотинки на касата, въпреки че дори не е взела кутията. 

Снимка: Нина Георгиева/Изварата, поставена в плик, както поисква жената 

Очаквано на касата е таксувана за кутия. Жената пита защо трябва да плати за нещо, което дори не използва. "Все едно да си купя шампоан и да ме таксуват за опаковката му", дава пример тя.

Касиер ѝ отвръща, че е заложено в софтуера и при маркиране на насипни храни се таксува и кутия по 20 стотинки без значение от нейния размер. Допълва, че може да си получи парите на гишето за информация. 

Снимка: Нина Георгиева/Касовата бележка от обекта на Кауфланд в Силистра 

Там Георгиева попада на втора уловка - връщат ѝ 20-те стотинки, но под формата на ваучер за пазаруване само в обекта в Силистра. 

Снимка: Нина Георгиева/Ваучерът, който получава 

Така дори да не е взела кутията и макар да не я иска, жената плаща стойността ѝ, а при отказ и при поискване на парите обратно, тя трябва да ги използва само в Кауфланд.

Че това е нелоялна търговска практика, съобщи в началото на годината Габриела Руменова - основателката на платформата "Ние, потребителите".

Нина Георгиева обясни, че ще подаде сигнал в Комисията за защита на потребителите. "Плащам за нещо, което е 10% от цената на продукта, без дори да го взема", каза тя. Към днешна дата, 12.04., сигналът вече е заведен в КЗП и жалбоподателката е получила входящия му номер.

"Административното производство е по-дълго при нелоялната търговска практика. Преди да се стигне до глоба, нарушението се разглежда в Комисията, после се издава акт за забрана на нарушението и при повторна проверка може да бъде наложена максималната санкция. Това е и причината все още да няма наложена", обясни пред OFFNews Ангел Джалев - член на Комисията за защита на потребителите.

Изпратихме въпроси към "Кауфланд" писмено, след като от търговската верига поискаха да не отговарят устно. Оттам обясниха, отговорите трябва да бъдат събрани от различни отдели от търговската верига и поеха ангажимент да отговорят, като поискаха да посочим и от кои обекти на веригата е случаят, за да направят вътрешна проверка. До настоящия момент отговори все още няма. Ако получим такива, ще ги публикуваме своевременно. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    12315

    7

    denislav

    14.04 2023 в 08:51

    Или просто бойкот.
    Ако за 2-3 дни в цялата страна никой не влезе в Кауфланд, или някой от подобните им, дали ще продължат с тази цигания?
    Има достатъчно квартални магазинчете, в които може да се намери всичко необходимо.
    Е, да малко са по-скъпи, но пък борбата изисква някакви жертви все пак.

    2114

    6

    Mateevk

    13.04 2023 в 07:50

    Обаче вместо само да чакаме някой някога да накаже провинилия се, защо сами не се опитаме да решим проблема. Примерно в магазин Била до нас, който наследи предишния Пикадили, но на двойно по-малка площ редовно ставата огромни опашки, защото не работят всички каси. В същото време над главите на клиентите виси огромна табела, че Била компенсира клиента с 1 лв., ако чакал на касата повече от 5 минути. Веднъж си поисках лева и веднага ми го дадоха. Та се питам ако всички почнем да си искаме този лев, веднага ще им стане по-изгодно да отварят повече каси. Обаче ние си псуваме по опашките, а табелата си виси над главите ни. Същата работа с топлата витрина на същата тази Била. До неотдавна там готвеха най-ужасната храна на света и съм им писал много пъти да се оплача. Явно не съм бил сам, защото напоследък подобриха много качеството на храната.

    2114

    5

    Mateevk

    13.04 2023 в 07:44

    Ами Била също таксува кутиите по 20 ст.

    4643

    4

    Того

    13.04 2023 в 05:46

    Българските институции могат да глобяват работодатели, които помагат на украинските бежанци, но не могат да глобяват големите вериги за техните измамни схеми. Клета майка България!

    1016

    3

    Stefan Kolev

    12.04 2023 в 20:38

    Пълни боклуци тъкмо си мислех ,че са спрели с номерата понеже са ги погнали ама не пак старата история днес си копуване вода Бачково 7л. като миналата седмица беше на 1.69 и сега пак на етикет 1.69,взех 4бр. и като се прибрах видях ,че са ми я чукнали на 1.89.

    605

    2

    avitohol

    12.04 2023 в 15:43

    От компетенцията на КЗП ама те нали са организация за защита на едрите търговци от потребителите.
    Изсухли им една глоба 5-10 бона и да видиш как ще си оправят софтуера. Ама няма как да стане това е КЗП.

    14389

    1

    случайно прочетох

    12.04 2023 в 15:23

    Браво на Нина Георгиева, че е отделила от времето си, за да осветли една от многото некоректни прояви на тази и други вериги бакалии!!!
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице