Търговската верига "Кауфланд" таксува клиентите с 20 ст. за кутия за храна, без да са я искали или използвали. За принудителната продажба сигнализира читателката на OFFNews Нина Георгиева, която попада на една и съща ситуация в два обекта на фирмата - в София и в Силистра. Изложихме проблема пред веригата. Повече от седмица не сме получили отговори на въпросите си, но ако това се случи, ще ги публикуваме своевременно.
На 1 април Георгиева купува маслини от обект в столичния квартал "Хаджи Димитър". Когато се прибира, установява, че е таксувана с 20 ст. за пластмасовата кутия, в която са маслините.
Същото се повтаря и в обект на "Кауфланд" в Силистра, който Георгиева посещава на 5 април. От витрината на обслужване иска половин килограм извара, но изрично моли да бъде сложена в плик, а не в кутия, за да не бъде таксува допълнително. Служителите го правят, но отговарят, че най-вероятно ще трябва да плати 20-те стотинки на касата, въпреки че дори не е взела кутията.
Снимка: Нина Георгиева/Изварата, поставена в плик, както поисква жената
Очаквано на касата е таксувана за кутия. Жената пита защо трябва да плати за нещо, което дори не използва. "Все едно да си купя шампоан и да ме таксуват за опаковката му", дава пример тя.
Касиер ѝ отвръща, че е заложено в софтуера и при маркиране на насипни храни се таксува и кутия по 20 стотинки без значение от нейния размер. Допълва, че може да си получи парите на гишето за информация.
Снимка: Нина Георгиева/Касовата бележка от обекта на Кауфланд в Силистра
Там Георгиева попада на втора уловка - връщат ѝ 20-те стотинки, но под формата на ваучер за пазаруване само в обекта в Силистра.
Снимка: Нина Георгиева/Ваучерът, който получава
Така дори да не е взела кутията и макар да не я иска, жената плаща стойността ѝ, а при отказ и при поискване на парите обратно, тя трябва да ги използва само в Кауфланд.
Че това е нелоялна търговска практика, съобщи в началото на годината Габриела Руменова - основателката на платформата "Ние, потребителите".
Нина Георгиева обясни, че ще подаде сигнал в Комисията за защита на потребителите. "Плащам за нещо, което е 10% от цената на продукта, без дори да го взема", каза тя. Към днешна дата, 12.04., сигналът вече е заведен в КЗП и жалбоподателката е получила входящия му номер.
"Административното производство е по-дълго при нелоялната търговска практика. Преди да се стигне до глоба, нарушението се разглежда в Комисията, после се издава акт за забрана на нарушението и при повторна проверка може да бъде наложена максималната санкция. Това е и причината все още да няма наложена", обясни пред OFFNews Ангел Джалев - член на Комисията за защита на потребителите.
Изпратихме въпроси към "Кауфланд" писмено, след като от търговската верига поискаха да не отговарят устно. Оттам обясниха, отговорите трябва да бъдат събрани от различни отдели от търговската верига и поеха ангажимент да отговорят, като поискаха да посочим и от кои обекти на веригата е случаят, за да направят вътрешна проверка. До настоящия момент отговори все още няма. Ако получим такива, ще ги публикуваме своевременно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12315
7
14.04 2023 в 08:51
Ако за 2-3 дни в цялата страна никой не влезе в Кауфланд, или някой от подобните им, дали ще продължат с тази цигания?
Има достатъчно квартални магазинчете, в които може да се намери всичко необходимо.
Е, да малко са по-скъпи, но пък борбата изисква някакви жертви все пак.
2114
6
13.04 2023 в 07:50
2114
5
13.04 2023 в 07:44
4643
4
13.04 2023 в 05:46
1016
3
12.04 2023 в 20:38
605
2
12.04 2023 в 15:43
Изсухли им една глоба 5-10 бона и да видиш как ще си оправят софтуера. Ама няма как да стане това е КЗП.
14389
1
12.04 2023 в 15:23
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас