От утре се забранява влизането на замърсяващи автомобили в центъра на София. За нарушителите ще има глоби. А целта е да се подобри качеството на въздуха.
Така нареченият - “малък ринг“, обхваща територията между булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий“, „Генерал Скобелев“, „Сливница“ и ул. “Опълченска”. Като забраната ще е в сила до края на февруари. Как ще се следи за прилагането на новата мярка?
90 камери, разположени по периферията на ''нискоемисионната'' зона, ще следят в идеалния център на София да не влизат автомобили от първа и втора екогрупа.
"Контролирането става абсолютно автоматично като имаме изградена система, която чрез камери засича регистрационния номер, съответно извлича необходимата информация от различни бази данни. Например на МВР или ИА "Автомобилна администрация", като тези данни се използват след това за налагане на съответната санкция", обясни Димитър Петров, директор ''Управление и анализ на трафика'' - София, цитиран от БНТ.
Глобата за частните автомобили е 50 лева, а за фирмените от 1000 до 2000 лева. Ще се налагат еднократно, независимо колко пъти в даден ден е засечено преминаване през зоната.
"Процесът ще бъде обезпечен от Столичен инспекторат, като те ще уведомяват съответно нарушителите. Собственикът ще бъде уведомяван, че е засечен неговият автомобил да се движи в тази зона и съответно ще му бъде съставен акт за нарушение. Ако шофьорът не е от София - същите тези документи се изпращат към съответния кмет на общината, който има задължения по закон отново да уведоми нарушителя", обясни Петров.
Ограниченията за влизане в нискоемисионната зона ще обхванат около 140 000 превозни средства от двете най-ниски екологични категории. Забраната няма да важи за живеещите в района.
Системата беше въведена миналата година, но от тази ще заработи със санкции. Средно между 500 и 800 нарушители на ден са засичани през 2023 г.
"Целта на системата е да се намалят вредните емисии в атмосферния въздух, да се подобри здравето на всички граждани като, естествено, ние сме наясно, че това не се прави през глоби и това не е основната цел да се налагат санкции на гражданите, а по-скоро те да бъдат обвързани в целия процес, тъй като постигането на тази цел зависи от всички нас", подчерта Димитър Петров.
От Столичната община призовават шофьорите, за които важи мярката - да ползват буферните паркинги в периферията и градския транспорт.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3830
2
30.11 2024 в 23:31
Особено яко ще е да видим, какви глоби ще платят на "традиционният Софийски РЕТРО парад"...
Или на разните представяния на ралита ..
Ще ли можем да си влезем, и да се изложим като ора на цел свет на паветата, с малките си, не твърде екологични, тракторчета....
))
-7000
1
30.11 2024 в 19:45
След като е придружена "забраната" с цена, значи не е забрана, а изнудване (за пари)! Тоест забрана е за тези които не могат да си го позволят.И още нещо ...
"You can pay by midnight on the third day following the journey or up to 90 days in advance. The daily charge is:
£12.50 for cars, motorcycles, vans and specialist vehicles (up to and including 3.5 tonnes) and minibuses (up to and including 5 tonnes)"
"Можете да платите до полунощ на третия ден след пътуването или до 90 дни предварително. Дневната такса е:
£12,50 за автомобили, мотоциклети, ванове и специализирани превозни средства (до и включително 3,5 тона) и микробуси (до и включително 5 тона)"
Изглежда че талибаните в Лондон са по-принципни от някакви безродни добичета.
хахахахахаххахахахаххахахахаха
Последни коментари
Скандалните претенции на Тръмп - отклоняване на вниманието от неизпълнимите обещания
Скандалните претенции на Тръмп - отклоняване на вниманието от неизпълнимите обещания
Костадинов подкрепя Тръмп за Канада. Иска и България да присъедини Македония и Южна Бесарабия
Костадинов подкрепя Тръмп за Канада. Иска и България да присъедини Македония и Южна Бесарабия
Ще стане ли отново Мая Манолова омбудсман? (подкаст)
Работодателите плашат с протест на 15 януари, няма ли компенсации за скъпия ток