Недоглеждане остави магистрала "Струма" без връзка с Гърция

OFFNews Последна промяна на 18 май 2015 в 21:45 5747 6

Снимка Архив

Грешка в проектирането на магистрала "Струма" носи допълнителни разходи от 3,1 млн. лева на държавата, предава Дарик.

Недоглеждане в проектирането на финалния участък на магистралата, който води до границата с Гърция и в момента се довършва е причината за допълнителните разходи. Поради допусната грешка има опасност от тапи и катастрофи по трасето. Това е така, защото след крайната си точка аутобанът "слиза" на двулентовия път Е-79 за 1,4 километра, докато стигне българо-гръцката граница.

"За да не се образува тапа, организираме бързо проектиране и строителство на отсечката. Идеята е да се изгради трилентов път - 2 ленти да водят към пункта, една да е за влизащите в България", обясни пред шефът на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Той е на мнение, че ще се осигури вливането на трафика в по-широкото шосе и безпроблемно пътуване към Гърция.

От пътната агенция вече обявиха обществената поръчка за разширяването на отсечката. Прогнозната стойност на изпълнението е 3,1 млн. лв. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната цена. Предложенията се събират до 22 юни, срокът за изпълнение е 40 дни - 10 за проектиране и 30 за строителството.

Това не е първият случай на строеж на магистрала, когато в проекта е пропуснато да се предвиди къде се отвежда трафикът. Първият подобен проект беше при откриването на магистрала "Люлин". Малкият аутобан е продължение на "Струма", но се влива в Околовръстното при столичния жк "Люлин". През февруари се появи още любопитен случай. Тогава стана ясно, че се налага да бъдат свързани магистралите "Тракия" и "Марица" при пътен възел Оризово. При проектирането преди 15 години и там не е била предвидена връзка и Пътната агенция сега също се зае с проектирането и изграждането й.

Участъкът от 15 км между Сандански и Кулата се строи от гръцката фирма "Актор" и вече е сериозно забавен спрямо първоначалните планове. През есента на миналата година служебният кабинет беше на път да прекрати договора на строителя и да търси друга фирма за довършване на обекта. Впоследствие обаче правителството на Бойко Борисов прецени, че това ще коства много повече загубено време по процедура за нова обществена поръчка.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

19.05 2015 в 22:49

30 дни 3 милиона.... това са по 100 000 на ден ... колко асфалт и машиносмени ще се платят ???? километър и 400 метра да ги наредиш багер до багер и валяк до валяк ... пак не могат да искарат толкова пари. Отново кражбите на Бойко .......

19.05 2015 в 10:59

Каква магистрала бълнувате, за тези пари, които не са никак малко, ще бумнат още една лента до досегашното шосе. Това си е чиста проба скрито финасиране на строителя на лот 4, който ще бъде победител в т.нар. търг.

19.05 2015 в 06:52

Alex, в затвора им е мястото, заедно с дебелата им министърка!

19.05 2015 в 03:03

До SC:
1000% (хиляда %) съм съгласен с Вас - "срокът за изпълнение е 40 дни - 10 за проектиране и 30 за строителството".
За такива срокове може да се проектира питейно фонтанче в селски парк, но малко трудно ще мине през всички инстанции за одобрение. Проучването на терена само ще отнеме повече, освен ако е предварително готово (геология, топография, съществуващи комуникации, прилежащи треритории и необходимост от отводняване).
Построяването на 1.5км магистрала за месец също спада към фантастиката, освен ако е вече започнато или ще се "строи" макадам 1 лента и инертните материали вече са на площадката.
Отделно ако това е вярно всички експерти от експертните съвети одобрили предишния проект трябва да бъдат уволнени и пратени в съда за ощетяване на държавата в особено големи размери.
Da jivee korupciata!!!!

19.05 2015 в 00:15

И точно няма проект за последната миля!
Това ако не е майтап - не знам кое е майтап!

18.05 2015 в 22:45

Никаква грешка не е. Всичко е добре планирано. А целта е обяснена в в четвъртия абзац - този, който започва с „От пътната агенция вече обявиха обществената поръчка...“.