За първи път най-голямата социално отговорна програма на Lidl за финансиране на граждански инициативи в малките населени места "Ти и Lidl" ще приема за разглеждане и проекти на младежи под 18-годишна възраст, които не са част от организации.
Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за новаторските идеи на младото поколение, като заедно с това се стимулират младите да окажат положително влияние върху общностите, в които израстват.
"Идеята за овластяването на младите хора, които искат сами да правят някакви неща и да инвестират, е важна", подчерта Илияна Николова, председател на Фондация "Работилница за граждански инициативи", партньор в инициативата.
Сферите, в които може да се кандидатства, са пет, три от които са нови. #BeFair е насочена към проекти за социална справедливост и равенство, #BeActive е за инициативи, свързани с активния начин на живот, #BeVocal ще подкрепя медийни и журналистически проекти, за да подпомага популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Запазени са областите #BeGreen за опазване на околната среда и #BeLocal за култура и историческо наследство. В досегашните издания на програмата е имало и тематична област "Образование", но от тази година се очаква тя да бъде част от всички останали области.
"Знаем, че големите екологични проблеми, например, не могат да бъдат решени с 10 хил. лв. Но за да бъдат инициативите адекватни на нуждата и да имат някакви устойчиви решения, можем да инвестираме в екологично образование. Или можем да инвестираме в гражданско образование за младежи. Образованието може да бъде приоритет и по отношение на културно-историческото наследство (#BeLocal). То може да се случва във всякакви форми. Не трябва да гледаме тясно на идеята, че образованието може да е само в училище", обясни още Илияна Николова.
„Ти и Lidl за нашето утре“ е най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. Тя подкрепя социално значими граждански проекти, като основната цел е постигането на по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна. В първите пет издания компанията финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство. За този период въздействието им успя да достигне до над половин милион българи от 58 градове и села в цялата страна. Голяма част от финансираните проекти продължават да оказват положително въздействие в своите общности и до днес, а броят на бенефициентите расте всеки ден.
От тази година освен сдружения, фондации, организации с нестопанска цел, читалища и училищни настоятелства вече могат да участват и младежи под 18- годишна възраст, както и медии и журналисти.
За набирането на средства във фонда за финансиране на програмата Лидл България ще отделя по 5 ст. за всеки касов бон в магазините на веригата в периода от 18 септември до 18 октомври 2023 г. Програмата ще бъде отворена за кандидатстване от 18 септември до 28 октомври включително. Всички критерии и форми за кандидатстване ще бъдат качени в специално създадена за случая онлайн платформа.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
4I4ATA
Планира ли Сърбия да нападне съседни държави?
Деспин Митрев
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)
Деспин Митрев
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)
baba Yaga
Московска клиника предлага безплатно инвитро с ''материал'' от Павел Дуров