„България е единствената държава в света, в която искаме диплома, за да караме шофьорски курс. Ние сме една от малкото държави, в които КАТ издава книжката. Това не е нейна работа”, това заяви пред bTV Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му в последно време се забелязва наплив на неуспели да се реализират в живота хора, които решават, че могат да станат експерти по безопасно движение и да намерят своето призвание. „Жалко, че държавата ги допуска до тази тънка материя, от която зависят много човешки животи”, каза още той.
„Навъдиха се институти, академии, университети по пътна безопасност. Ако погледнем какви хора са там, някой е завършил педагогика, друг е бил началник в полицията. Но това няма нищо общо с експерт”, допълни Красимир Георгиев.
Според него в основната схема, гарантираща безопасно движение, човекът трябва да бъде поставен на първо място. Той би трябвало да компенсира недостатъците на другите два фактора – пътищата и автомобилите. „Затова във всички страни основната роля се възлага на "задкормилното устройство" – водачът, който стои зад волана”, коментира Георгиев.
От началото на годината до средата на декември у нас са станали 6413 тежки катастрофи. В тях 594 души са загинали, а над 8000 са ранените. Средно на ден у нас живота си на пътят губят двама души. Ако тенденцията се запази, боят на жертвите ще изпревари този от 2018 г., когато при пътни злополуки са загинали 611 души.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6015
2
29.12 2019 в 16:55
5745
1
26.12 2019 в 11:39
Последни коментари
Тръмп избра продуцента на неговото реалити ''Стажантът'' за специален пратеник в Англия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Вълна от опити за палежи залива Русия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Банско откри ски сезона с Марк Жирардели и Михаел Валхофер (СНИМКИ)
Путин се закани да унищожи Украйна след нападението с дрон в Казан