Quantcast

Хаос заради наредбата за газовите уредби

Юлиан Христов Последна промяна на 26 ноември 2013 в 09:51 11679 21

Трафик
Трафик

 

Наредбата за пререгистрация на газовите уредби на автомобилите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) доведе до хаос в КАТ и неясноти около прилагането ѝ.

Както OFFNews писа от март 2014 година в сила влиза наредба на министерството, която изисква нов режим на регистрация на автомобилите с газови уредби (АГУ). Според новия регламент собствениците на автомобилите на газ, освен протокол за монтажа на газовата уредба, трябва да имат и протокол от техническа служба, удостоверяващ, че монтажът е извършен правилно. Според новото изискване газовата уредба трябва да бъде вписана в големия талон на автомобила, а по непотвърдена информация “услугата” ще струва около 400 лв.

Предстоящото влизане на наредбата в сила и слуховете за глоби и спазване на крайни срокове предизвика опашки в КАТ и недоволството на шофьори. За разлика от предходни дни, когато за пререгистрацията са минавали по 40 водачи на ден, отскоро през "Пътна полиция" се отбиват повече от 300 души.

Оказва се обаче, че наредбата се тълкува по различен начин от КАТ и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (бившата ДАИ). В днешния си брой в. "Труд" съобщава, че изискването за вписване на газовата уредба в големия талон на автомобила не е изискване на наредбата. "Не знаем защо КАТ искат от водачите да сменят талоните си, с наредбата единствено се задължават шофьорите с допълнително монтирани уредби да минат през преглед", коментирали пред изданието от ведомството. 

Оттам допълниха, че от 2006 г. "Пътна полиция" е трябвало да глобява за необявена в 14-дневен срок промяна в конструкцията на автомобила. От КАТ обаче контрирали, че преди тази наредба никога монтирането на газова уредба не се е смятало за промяна в конструкцията на колата.

Автомобилите с вече монтирани газови уредби няма нужда да минават каквато и да е допълнителна проверка, категорични са от ДАИ. Такова изискване ще има само за возила, на които бъде сложена бутилка след 1 март 2014 година.

Предстоят преговори между МВР и Министерството на транспорта. От КАТ ще настояват да се удължи поне с 6 месеца срокът за гражданите, които трябва да си сменят талоните. В противен случай пред пунктовете на КАТ ще се извият огромни опашки през най-мразовитите зимни месеци.

Наредба  Наредба №Н-3/18.02.2013 г. на МТИТС влиза в сила от 1 март 2014 г. и ще засегне близо 800 хил. автомобила.

С наредбата се въвеждат европейски изисквания, според които всички шофьори, които са си сменили горивните инсталации на колите, трябва да го направят по точно определени правила и да бъдат проверени от сертифициран сервиз. У нас тези сервизи са само два. Документът дава 12 месеца срок на всички, които са "заварено положение", да минат на преглед.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.11 2013 в 10:39

Ама много работи ви се отвори на Позитановските форумци да си обяснявате глупостите. Я кажи каква е партийната лития по ето този въпрос: наредбата не иска пререгистрация, нито пък нова инспекция, но указанието за следването й, което вашата администрация е написала, имат тези изисквания? МВР не си измислят, да не би ББ да се промъкнал и да е написал тайно указанието?

26.11 2013 в 19:13

И ти що не блокира "цяла България" през март 2013 г. когато беше приета Наредба 3 на МТИТС, ами сега когато ти опря ножа в кокала!!!

26.11 2013 в 19:10

Наредбата е приета през мандата на Бойковото правителство. За какви червени лейки говориш. Въпросното преустройство е отложено с 12 месеца според тази наредба. Не се наемам да отговоря, как ще ти определят дали ти е нормално монтирана газовата, но съм виждал такива монтажи, че когато и да го застреляш монтажника все е късно!!!

26.11 2013 в 18:11

Поредната измислена простотия за пари
Аз карам на газ от 28 години,когато нямаше газстанции и нямаше кой да ги монтира и слава богу никакъв проблем.Вправилника пише за изменение на конструкцията на автомобила се смята смяна на преден мост,купе или каросерия от друга марка. На запад дори смяната на двигател нее изменение.Тук вече щес ъм пръв на протест , ако се организира.

26.11 2013 в 16:20

Ето ти си точния човек казвай колко струва да си сложа еди ел. двигател и готово

26.11 2013 в 12:37

Заплатите не се въвеждат от държавата. Кога българите ще спрат да се държат като крепостни селяни собственост на държавата?
Като искаш висока заплата правиш бизнес с чужбина и взимаш големите пари от чужденците.

26.11 2013 в 11:23

Тъпите турско-червени лейки БСП, ДПС и еничарите Атака могат ли да обяснят
1. След като газовата уредба е поставена в оторизиран сервиз с лиценз и същата ти издава Паспорт на ПОСТАВЕНАТА газова уредба
2. След като след поставянето на газовата уредба минаваш на инспекция в друг оторизиран сервиз с лиценз да установява готовността и изправността на газовата система и ти подпечатат и подпишат Паспорта
3. След като години наред си минавал на годишен технически преглед пред оторизирана инспекция с лиценз, която всяка година ти издава документ и стикер за годност на газовата уредба
Могат ли тези кухи червени тикви да ми обяснят какви са тези "гении" от някаква "техническа служба", които само срещу 400 лева ще установят дали газовата уредба е законна и допустима, след като това примерно 10 оторизирани специалисти на които държавата е издала лиценз - многократно са потвърждавали годността и изправността на газовата система?
За какво са тези 400 лева, другари и другарки кухи червени лейки?
За какво бе, турско-червени-фашистки крадливи изроди? Да не би Иванчо Хаджипенчович ефенди, прероден в днешния Воленчо Хаджисидерович ефенди пак да ви изнудва за пари?.....той за пари би обесил и Левски втори път

26.11 2013 в 11:15

+1000

26.11 2013 в 11:14

Може би, когато балканците се научат да работят като европейци.
Доста българи получават европейски заплати... ама не в България.

26.11 2013 в 11:11

@OFFnews, този 12 месечен срок от влизането на наредбата в сила ли се счита? Т.е. до 01.03.2015?
И някой може ли да каже, кои са тези фирми - нямам идея как да ги търся...

И ми е интересно щом са само две за цяла България - Бай Пенчо от Горно Нанадолните ще трябва да бие 200-300км. с жигулката, за да му я проверят ли!?