До 9 хил. евро глоба в Гърция, ако сме без голям талон

OFFNews Последна промяна на 11 юни 2014 в 22:15 31453 19

Според европейска директива властите в Гърция могат да изискат големия талон на автомобила, когато спрат превозно средство за проверка. Липсата на такъв талон може да доведе до 9 хиляди евро глоба, информира МВР.

Български шофьори сигнализират, че ако не представят големия талон, им се налага глоба от 1030 евро, която трябва да бъде платена до 3 дни. След това сумата, която трябва да платят, скача с всеки изминал ден, докато не стигне 9 хиляди евро.

Това положение обаче прави пътуването с коли на лизинг в Гърция доста неприятно, защото големият талон обикновено остава в автомобилната къща, от която е закупена колата, до момента на изплащане на задължението.

Същата е ситуацията и за пътуващите със служебни коли или камиони, талоните на които се пазят от собственика.

От Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" обясниха, че в началото на седмицата е пристигнал отговор на тяхно запитване до гръцките власти, в което се посочва, че на борда на превозните средства, влизащи в Гърция, които се използват за търговска цел, трябва да се намира оригиналът на големия талон, тъй като в него са записани всички данни, свързани с обща маса, размери, натоварване на ос и други.

Гръцките власти посочват, че изискването е записано в европейска директива и е в сила от 2011 година. Налагането на глоби обаче е започнало на 17 април.

От Министерството на вътрешните работи са поискали от Съюза на българските автомобилисти да им представят конкретни сигнали за глобени шофьори, но все още не са получили такава информация.

Работна група в МВР вече работи по образец на нов малък талон, в който ще фигурират повечето данни от големия.

Всеки който иска документ от новият образец, може да си издаде такъв, информират от МВР, като първите нови талони ще са готови в края на 2014 г.

Съществува възможност обаче те също да се окажат безполезни, защото ще се водят втори, а не първи талон на автомобила.

От външното министерство посочиха още, че при превози в Гърция с лизингови автомобили, гръцките власти искат от шофьора да представи оригиналните І-ва и ІІ-ра част на свидетелството за регистрация на превозното средство, като не се приемат нотариално заверени копия.

Ако транспортното средство е на лизинг или е чуждо, шофьорът трябва да носи преведено и надлежно заверено пълномощно.

Водачите на леки коли трябва да имат и действаща застраховка "Гражданска отговорност", включваща Зелена карта.

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) съобщиха още през май, че гръцките контролни органи по пътищата изискват голям талон само от шофьорите на товарни автомобили.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12.06 2014 в 20:58

1.Те затова ще ида пак на нашето море
2.Гърците да го духат изгубиха 1-2 иляди еуро.
3.Нашите да въведат същите изисквания и за гърците.
4.Нашите политици ако са свикнали да ги онождат всички комшии , ние не сме.
5.Последно - абе що ми пускате картинката долу на латиница , майките ВИ..... и ви е родила в България и тука се пише на кирилицаааааааааааааааааааааааааааааааааааааа.

12.06 2014 в 15:18

В нормалните държави, каквато е и България, министерства 2 на брой трябва да си мръднат задниците
МВР и Външно - да се свържат с Външно в Гърция за да престане този рекет поради ужкимско недоразумение. Наредили са на ченгетата да пълнят хазната, няма лошо, това е тяхната игра, ние обаче да направим нашата

12.06 2014 в 12:05

В европейската директива се изисква "отрязък I", който примерно в Германия се явява МАЛКИЯ талон.

Проблемът е с номерацията на талоните издавани тук, както малко неясно се споменава в статията.

Струва ми се абсурдно да си нося големия талон, при положение че с него се продава колата.
В колата ли да си го пазя или да си го нося на плажа?

Предполагам крадците вече се готвят.

12.06 2014 в 11:50

http://www.eulaw.egov.bg/DocumentDisplay.aspx?ID=2030
Ето я ДИРЕКТИВА 1999/37/ЕО НА СЪВЕТА от 29 април 1999 година относно документите за регистрация на превозни средства
Не знам защо са решили, че е в сила чак от 2011г.

А що се отнася до твърдението, че трябвала задължително и зелена карта, ето две директиви по въпроса- http://www.eulaw.egov.bg/DocumentDisplay.aspx?ID=833
http://www.abz.bg/RapidASPEditor/MyUploadDocs/32000L0026.pdf
Всички държави в ЕС отговарят на изискването на първата директива, така че е признато, че зелена карта в ЕС не ви е необходима и по този въпрос има пълно единодушие в съдебната практика.

Ето и страницата на съвета за зелени карти: http://www.cobx.org/content/default.asp?PageID=4

12.06 2014 в 11:12

Ей, прост народ сме!!!! Има правила, уважаеми абсурдистанци, които трябва да се спазват!!! Ако го правите има, макар и минимален, шанс да стане държава от тая гадост!!!

12.06 2014 в 10:51

Дреме ми на българския за византийския.
И без това нямат пътища и е същата диващина като в БГ. От границата та почти до Солун пътя им е тип междуселски в БГ. А да не говорим за околовръстното на Серес, което е триста пъти по зле от Софийското.

Мислех да си водя семейството на море там, ама не и този път. Прекалиха!

12.06 2014 в 09:38

А какво да правят хората с коли на лизинг?

12.06 2014 в 08:34

Греческата хазна отново ли е празна...?

12.06 2014 в 08:14

Това за големия талон се отнася само за товарни автомобили и автобуси, а не за леки коли.