14 кандидати да строят третия метролъч

Къртицата започва да копае през есента от кв. "Красно Село"

Последна промяна на 02 февруари 2015 в 13:05 5197 1

14 са кандидатите за строителството на централната част от третия метролъч в София - от кв. "Красно село" до Театър зад канала, съобщиха от "Метрополитен".

Само една от фирмите - турската Guelermak, е кандидатствала самостоятелно, останалите са в обединения от по 2 до 8 фирми. Сред кандидатите има обединения с италианско, испанско, чешко и китайско участие. Има и български фирми.

Подготовката за строителството на третия метролъч ще започне от лятото на тази година, а реално работата трябва да започне от есента, каза за OFFNews шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. До лятото комисията по избор на изпълнител трябва да е готова, макар всяка оферта да съдържа хиляди страници, уточни той.

За този участък от третата линия на метрото е осигурено европейско финансиране. Строителството ще е като при втория метродиаметър - с т. нар къртица, изцяло под земята.

То ще започне от бившият гараж "Земляне" в кв. "Красно село", където ще има метростанция. Машината ще се движи само под земята, а затваряния на улици ще има само заради изграждането на метростанциите. Общата дължина на линията ще е 7 км със 7 метростанции.

От кв. "Красно село" метрото ще върви към бул. "България" и бул "Гешов", после към НДК, през бул. "Петриарх Евтимий" към Софийския университет и Театър зад канала.

По план строителството трябва да приключи до края на 2018 г. Това е най-трудният участък досега, обясни инж. Братоев. За третия метролъч "Метрополитен" е направил поръчка за нови 20 метровлака.

Стоян Братоев напомни, че за продължението на третата линия до кв. "Овча купел" до кв. "Левски" все още не е осигурено финансиране и за тяхното изграждане ще се мисли, когато бъдат осигурени средства.

До лятото на тази година трябва да бъдат пуснати метровлакове по продължените линии на първи метродиаметър - от бул. "Царгирадско шосе", през кв. "Дружба" до Летище София, и от "Младост 1" до Бизнес парка в "Младост 4".

За евентуално продължение на тази линия се мисли в посока планината Витоша - от Бизнес парка до кабинковия лифт в кв. "Симеоново", с междинна спирка на Околовръстното шосе. Това е възможно, ако се намери финансиране, напомни шефът на "Метрополитен".

 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

02.02 2015 в 13:53

Помнете ми думата!!!!
Тай-сладките позиции (разбирай тези с най-много пари), свинята братоева ги е предопределила на крадливата шайка подвизаваща се под името джи пи груп.
Факт е, че в момента се строи метро на 3 места. И на трите има силно присъствие на ромите от джи пи груп.
Защо мислите, че ще започне строителството чак през лятото? Ето ви идин малък жокер. За да може крадците от джи п(с)и груп за свършат метрото до летището и до Младост.
Малко факти за гореспомената фирма:
1. Осигуровки не се плащат. Осигуряват те на една сума, а остатъка не искам и да знам от къде идва. За банков превод дума не може да става.
2. Работи се от 8 до 18 часа. Това по мой сметки е доста повече от 8 часов работен ден. (както пише в договора)
3. Всяка събота и неделя де пускат заповеди за извънреден труд. Съответно работи се и събота и нерядко неделя. Допълнително заплащане НЯМА.
4. Не ви се разрешава да ползвате годишен отпуск.
5. Не се почива на национални и християнски празници и пр. и пр.

Ето каква крадлива шайка ще спечели метрото. Готов съм да се обзаложа.