През 2022 г. ще се проведе двадесет и второто издание на ФАРА. Фестивалът на Българската асоциация на комуникационните агенции и най-голям форум за креативната индустрия в България тази година се завръща в Пловдив.
Комуникационните агенции ще могат да подават своите заявки в два фестивала – Медиен и Творчески. Платформата за подаване на заявки е отворена за участие, като крайният срок за подаване на заявки е 21 април 2022.
Новости и регламент
За втора поредна година ФАРА ще бъде домакин и на Медиен фестивал, който ще отличи открояващите се със стратегия и креативност медийни кампании. Заявки се приемат в 3 основни направления с общо 11 категории.
Следвайки непрестанното развитие на комуникационния пазар, организаторите на фестивала представя няколко новости около категориите в творческия конкурс. Творческият фестивал ще приема заявки в четири секции с 12 основни категории, разделени на общо 38 категории и подкатегории.
- Оформят се четири секции, в които са разпределени конкурсните категории – Storytelling, Craft, Tactics, Grand Jury.
- Въвеждат се две изцяло нови за конкурса основни категории: “Storytelling & Film Craft” и “Topical and Real Time Marketing”.
- В категория “Storytelling & Film Craft” заявки ще могат да се подават в подкатегории “Copywriting & Storytelling”, „Кинематография“, „Музика и саунд дизайн“.
- В основна категория „Craft“ организаторите представят пет изцяло нови подкатегории: „Илюстрация“, „Фотография“, „Типография“, „Анимация“ и „Пространствен дизайн“.
- Към наложилите се подкатегории „Бранд идентичност“ и „Дизайн на опаковки“ в основна категория „Идентичност“ заявки ще се приемат в три нови подкатегории: „Лого“, „Ребрандинг“, „Бранд материали“.
- Новости има и в категория “Digital”, където агенциите ще се състезават в общо седем подкатегории, сред които са и новите „Engagement“ и „Инфлуенсър маркетинг“. В отговор на тенденциите в индустрията, в тази категория са преместени категории “Digital Craft“ и „Други аудио форми на реклама“.
В конкурсната програма на ФАРА 2022 могат да участват рекламни форми и комуникационни кампании, създадени в България и реализирани в страната или чужбина, които са публикувани/излъчени/организирани между 1 януари 2021 и 20 април 2022 г.
Платформа
Тази година ФАРА се провежда под творческата концепция „ГИЛДИЯ“ - идея, която се осланя на необходимостта от колаборация между всички страни в комуникационната индустрия.
„ФАРА, освен фестивал за креативност, е и мястото, на което се събират хора от индустрията. Тази година, комуникационна стратегия и съдържанието на ФАРА целят да обединят бранша около идеята за “Гилдия” и да дадат гласност на всички, които участват в рекламната индустрия: комуникационни агенции, клиенти, медии и останалите партньори, без които няма как да съществува българската реклама. Всички ние изграждаме средата, в която работим. Затова е нужно да общуваме повече, да разменяме гледни точки, знание, опит и да се вдъхновяваме помежду си. В тези трудни за всички времена искаме да покажем какво можем и още повече, какво можем, когато сме обединени“, Ненад Лозович, председател на БАКА и член на Организационния комитет на ФАРА.
Благодарение на подкрепата на Нова Броудкастинг Груп и дъщерното й дружество Нет Инфо като основни спонсори на фестивала, творческата, маркетинговата и рекламната професионална общност ще се събере отново заедно, за да сподели идеи, опит и да отличи най-добрите постижения на българската реклама и примери за подражание за гилдията.
БАКА член на Art Directors Club of Europe
От началото на 2022 година БАКА стана най-новият член на Art Directors Club of Europe и представител на още една от най-престижните организации в Европа и света, свързани с рекламата. Благодарение на това членство, ФАРА влиза в системата от национални фестивали, победителите от които имат шанса да се състезават за отличията на ADCE Best of European Design & Advertising Awards.
Наградените със злато заявки на фестивала ще получат правото безплатно да участват на международния фестивал ADCE Awards и да бъдат включени в The Annual of Annuals – електронно издание, което представя всички най-добри примери на рекламата и дизайна в Европа. Същевременно отличените със сребро и бронз ще имат възможност да участват при преференциални условия.
ФАРА 2022 се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции. Проектът е част от програма Наследство на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.
ФАРА
Целта на Фестивала е да демонстрира постиженията на комуникационната индустрия в България и да отличи най-добрите рекламни форми и комуникационни кампании. Най-големият рекламен фестивал в България и се организира от 2000 г. от БАКА. Обединява в себе си конкурс на комуникационни идеи и лекционен панел с участието на уважавани международни лектори. Във ФАРА участват професионалисти от комуникационния бранш, представители на творчески професии, режисьори, продуценти, водещи рекламодатели, маркетинг специалисти, медии.
БАКА
Българската асоциация на комуникационните агенции е създадена през 1995 година като независима, доброволна обществена организация. Българската асоциация на комуникационните агенции е създадена като браншова организация, за да способства за утвърждаването на рекламната дейност като важна и неотменна сфера в модерната пазарната икономика, за утвърждаване на положителния имидж на рекламата сред широката общественост и за пространно информиране на обществото по отношение на цялостната комуникационна стратегия и политика на организацията и нейните членове.
Основните цели на Българската асоциация на комуникационните агенции са: да развива и утвърждава високи професионални стандарти и професионална етика сред членовете си без изключение, да защитава професионалните интереси на членовете си пред обществеността, държавни и обществени органи и други юридически лица, да се включи в международния обмен на информация между асоциации и други организации със сходни цели и задачи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста