Не може да има устойчив бизнес, без той да е отговорен

Интервю с Нели Ангелова, мениджър „Комуникации“, Нестле, Югоизточен пазар.

OFFNews 31 май 2022 в 10:00 2324 1

Нели Ангелова

Интервю с Нели Ангелова, мениджър "Комуникации", Нестле, Югоизточен пазар.

Г-жо Ангелова, през годините наложихте „Живей активно“, а през април стартирахте „Залесяваме активно“, къде е свързващото звено между двете?

Общото е „активно“, думата която казва, че трябват реални действия по определени теми, чувствителни теми за обществото. Инициативата „Нестле за Живей активно“, създадена през далечната 2006 г. да адресира социалния проблем със затлъстяването сред населението, продължава активно да говори това, но не само с думи, но и с действия.

Целта е да вдъхновят хората да се движат, да спортуват, да се хранят балансирано, защото това е фундаментално важно за здравето им сега и утре. И #Залесявамеактивно съвсем естествено дойде като логично продължение да активизираме една друга социална, дори планетарна тема – желанието за чист въздух на всеки един от нас и за децата ни занапред. А едно засадено дърво не дава само чист въздух, но и цялостен ефект върху природата – почвата, био разнообразието.

Освен проведените вече акции по залесяване как планирате да продължите тази инициатива и предвиждате ли да я развиете и на национално ниво?

Ние сме компания и екип, който е доказал, че не прави еднократни действия и веднъж осъзнали нуждата да адресираме социален проблем, сме постоянни в поетия път да направим от една идея движение на много хора в подкрепа на социално значим въпрос. Защото силно вярваме, че бъдещето е сега. И казвайки това, ДА е категоричният отговор, че този старт ще бъде продължен и развит в посока да вдъхновим повече хора и организации да се включат и заедно да засадим повече дръвчета, на повече места в страната ни. 

Сигурни сме, че приносът ни към „Новата гора на София-2“ и малката горичка в жк. „Люлин“ в София са добри примери за партньорство между местните организации и бизнеса в името на едно по-зелено бъдеще за страната ни.

Напоследък много компании се насочват към зелени проекти. Каква добавена стойност за обществото и природата имат те и вярвате ли, че трайно може да се обединят усилия в борбата срещу климатичните промени?

Първо бих искала да изразя мнението, че за Нестле „зелените проекти“, не са модно течение, а начин, по който правим бизнес – с мисъл за бъдещето, за природата и нейните ресурси, за поколенията, които идват след нас и в каква среда ще живеят. И този начин на мислене е силно заложен в културата на нашата компания в нейните различни бизнес аспекти – от това как бива отглеждана основната суровина. Пример за това са програмите на Нестле - Cocoa plan и Coffee plan, които адресират устойчивото отглеждане на какао и кафе и това е цялостен ангажимент на компанията, оптимални ли са производствените процеси и колко енергия и вода се използват в тях.

Опаковките на произведения продукт, логистиката по цялата верига от производството до крайния консуматор са други комплексни процеси и са обект на пълна ангажираност на всички Нестле служители. Но можем ли да направим промяната сами? Би било нереалистично да вярваме, че без партньорската мрежа от всички доставчици, правителствения и неправителствения сектор, различните организации, които ни помагат да кажем по правилния начин това, което е важно можем да направим един наистина видим резултат.

Много сме горди както с вече установени партньори през годините, така и с новите, с които влизаме в контакт, запалваме ги за идеята и работим заедно. При старта на #Залесявамеактивно, както може би е лесно да се допусне, ние като екип нямахме почти никакви познания по темата залесяване, дървета, процес, сезонност и пр. и без активното участие на екипа от Лесотехническия университет, експертите на Столична община, едва ли щяхме да направим много и да развием силното си желание, в активност, довела до засаждането само през тази пролет над 7000 фиданки дъб. Партньорствата както в живота, така и в бизнеса, но също и в инициативи, насочени към подобряване развитието на обществото, са крайно необходими, за да се постигне мащаб и реален позитивен резултат.

Миналата седмица представихте пред представители на медиите резултатите на компанията, каква е ролята на отговорния бизнес според Вас?

Даването на стойност на хората, обществото, на заобикалящата ни среда е в ДНК на Нестле като компания още от времето, когато е била създадена от Хенри Нестле, създавайки първото адаптирано мляко за бебета и така спасявайки хиляди живота. Бизнесът трябва да е отговорен и да отстоява тази си роля. Да не се прави бизнес на всяка цена, а с мисъл за въздействието върху крайния потребител, да помага на обществото да се развива и да не унищожава природата, пилеейки нейните ресурси. Лично аз смятам, че не може да има бизнес без той да бъде отговорен. Просто ще бъде едно супер краткосрочно явление, с неясен резултат за тези, които го ръководят.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4164

1

Egocentric Eccentric

02.06 2022 в 18:05

Това заглавие е връх на цинизма.

От десетилетия Nestle е една от най-бойкотираните компании в историята на човечеството и продължава да бъде. Абсолютно доказателство за точно обратното твърдение на това в заглавието.