"Ще търсим възможност за допълнително финансиране по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. По еврофонда успяхме да договорим 10 млн. лв., като при проведената процедура за тях получихме 840 заявления от бранша за 64 млн. лв. Тези средства са начален капитал и ще търсим възможност за дофинансиране на мярката."
Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова пред Дарик радио.
Тя уточни, че за да се предоставят допълнителни евросредтва, е необходима финансова обосновка и анализи, като за събиране и изготвяне на тази информация е разработена анкета, качена на институционалния сайт на министерството. "Изискали сме още 50 млн. лв., с които да се подпомогнат туроператорите и туристическите агенти", посочи Николова.
Започват проверки в зимните курорти. "Ще следим за стриктното спазване на противоепидемичните мерки, с цел да гарантираме сигурната и безопасна почивка на туристите", информира вицепремиерът. И припомни, че са разработени и утвърдени указания за работа на курортите в предстоящите студени месеци. При подготовката им е проучен и приложен опитът на много европейски страни, като правила са съгласувани и със здравните институции.
Вицепремиерът посочи още, че започва и маркетингова кампания за насърчаване на пътуванията през предстоящия сезон. Комуникационният микс ще стартира с социалните мрежи, като мотото е „Зимните спортове, укрепват вашето здраве“.
Вътрешния туризъм продължава да е акцент в работата на Министерството на туризма, коментира министърът. И допълни, че българските граждани все повече обръщат внимание на здравето си и предпочитат да пътуват към дестинации, предлагащи здравен туризъм. По данни от Единната система за туристическа информация от началото на годината до сега над 2,7 млн. българи са почивали у нас.
"През ноември ще представим и Националното меню, в него много добре са подбрани рецепти от различните туристически региони в страната", каза Николова. Тя уточни, че то ще бъде препоръчително, а хотелите и ресторантите, които го предлагат, ще бъдат брандирани от Министерството на туризма. По отношение на рекламата вицепремиерът коментира, че подкрепя позицията, че бюджетът за нея е недостатъчен. "Трябва да се рекламираме по най-модерния начин, за което са нужни средства", допълни тя. Клиповете от инициативата на институцията и Асоциацията на екскурзоводите, с които се популяризират малко познати места, са гледани от над 2 млн. европейци, като над 1 млн. са на Балканския полуостров.
До дни ще бъдат финализирани и изискванията към „карантинните хотели”, уточни министърът. Тя добави, че е важно легловата база на избраните места за настаняване да отговаря на нуждите за необходимия медицински персонал и настанените. "Няма да има приоритетни хотели, но е важно избраните да отговарят на изискванията", подчерта Николова. По думите й не е целесъобразно да са 5 звездни хотели, защото повечето са брандирани, освен това имат резервации и няма възможност да отделят посетителите. Министърът поясни още, че изчисленията показват, че настаняването на карантинирани лица в хотелите е два пъти по-евтино от лечението в болницата. В прерогативите на Министерство на здравеопазването е да предложат как ще се плаща, което е и един от детайлите, които се уточняват в момента, допълни министър Николова.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2900
2
08.11 2020 в 12:05
2900
1
08.11 2020 в 11:47
Искате ли да се върнем на тази тема, когато тази министърка приложи мерките си и видим резултатите през зимата?
Калинка отвсякъде! Не може да й се отрече, че има мерак и усещане за дялан камък.
Оставка!
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара