Лек ръст в рекламния пазар за 2014 г. прогнозира Carat

Мая Младенова 29 март 2014 в 14:16 2957 0

Билборд
Прогнозата за българския рекламен пазар е за ръст от малко над 2% за 2014 г.

Лек ръст от на рекламния пазар у нас през 2014 година спрямо 2013-а прогнозира една от водещите световни медия агенции Carat. Специалистите вещаят увеличаване с 2,1 процента на разходите за реклама у нас.

Прогнозата е част от анализ за развитието на рекламата в световен мащаб за 2014 и 2015 година и обобщение на цифрите от изминалата на база 59 пазара в Европа, Сверена и Южна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Carat очаква стабилен ръст от 4,8 на сто на приходите от реклама в глобален план през 2014 г. Това прави увеличение с 551 милиарда долара. Прогноза се и увеличение в разходите за реклама в световен мащаб, като за Централна и Източна Европа се очаква 5% увеличение при телевизията и дигиталните медии.
С най-висок ръст в световен план ще е дигиталната реклама, смятат специалистите, като й отреждат 15,5-процентен скок, какъвто ще има и през 2015 г.

В същото време делът на телевизията в общите разходи за реклама продължава да е най-висок, като прогнозата е за ръст от 4.8% през 2014 г.
Печатните медии ще продължат да страдат от намаление на годишна база на приходите им от реклама - 1,3% при вестниците за 2014 и 2015 г. и 1,2% при списанията за 2014 г. и 0.6% - за 2015 г. Наблюдава се обаче увеличение за приходите от дигиталните канали на печатните издания. Все пак вестниците остават третата най-популярна медия в световен мащаб, коментират авторите на изследването. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице