Лек ръст от на рекламния пазар у нас през 2014 година спрямо 2013-а прогнозира една от водещите световни медия агенции Carat. Специалистите вещаят увеличаване с 2,1 процента на разходите за реклама у нас.
Прогнозата е част от анализ за развитието на рекламата в световен мащаб за 2014 и 2015 година и обобщение на цифрите от изминалата на база 59 пазара в Европа, Сверена и Южна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион.
Carat очаква стабилен ръст от 4,8 на сто на приходите от реклама в глобален план през 2014 г. Това прави увеличение с 551 милиарда долара. Прогноза се и увеличение в разходите за реклама в световен мащаб, като за Централна и Източна Европа се очаква 5% увеличение при телевизията и дигиталните медии.
С най-висок ръст в световен план ще е дигиталната реклама, смятат специалистите, като й отреждат 15,5-процентен скок, какъвто ще има и през 2015 г.
В същото време делът на телевизията в общите разходи за реклама продължава да е най-висок, като прогнозата е за ръст от 4.8% през 2014 г.
Печатните медии ще продължат да страдат от намаление на годишна база на приходите им от реклама - 1,3% при вестниците за 2014 и 2015 г. и 1,2% при списанията за 2014 г. и 0.6% - за 2015 г. Наблюдава се обаче увеличение за приходите от дигиталните канали на печатните издания. Все пак вестниците остават третата най-популярна медия в световен мащаб, коментират авторите на изследването.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата